Breeze wrote: ↑Mon Mar 17, 2025 2:33 pm Je mag ICE en E-vermogen niet bij elkaar optellen, het totaal is minder dan de som der delen.
Dat vind ik een wat pessimistische manier om het te stellen. Het is immers niet zo dat er vermogen verloren gaat, maar het piekvermogen van de verbrandingsmotor en de elektromotor liggen niet op hetzelfde punt. Er is dus geen enkel punt waarop beide motoren hun piekvermogen leveren. Ik ben wel benieuwd of er ergens een koppelkromme is van het systeem, want daarin zal dat vast mooi zichtbaar zijn.
Breeze wrote: ↑Mon Mar 17, 2025 2:33 pm Bij de X draait de rechterbuitenspiegel omlaag bij achteruitrijden (alleen bij Executive uitvoering?).
Alleen als je ergonomiepakket hebt. In de praktijk kom je dat denk ik niet snel tegen buiten de Exclusive, Activa en VSX, maar ook bij die uitvoeringen zit het er lang niet altijd op. Bij mijn Activa v6 heb ik het zelf ingebouwd met onderdelen van een VSX. Als je het dashboard er toch uit hebt liggen is dat redelijk te doen.