De sleutels raken telkens onbekend in het BCM-systeem, zowel de afstandsbediening als startonderbreker.
Voorbeeld, thuis open je de deur met de AB, ik kom bij een winkel, sluit de deur weer met de AB.
Terug uit de winkel werkt ineens de AB niet meer, of die nog wel maar de startblokkering herkent de sleutel niet meer.
Ik heb afgelopen paar jaar meerdere keren de sleutels opnieuw moeten aanmelden met de Lexia en dan werkt alles weer goed voor een tijd.
Eerst veronderstelde ik het probleem in de sleutels, daarom preventief een nieuw printje geplaatst.
Toch bleef het probleem herhalen. Dus eigenlijk hebben/hadden 3 sleutels dit probleem.
Dat zal niet meevallen om te vinden.
Deze Xantia (van 2001) is roest- en schadevrij en perfect onderhouden. Nergens is achterstallig onderhoud.
Wel zijn er dus nu problemen, zoals ik eerder opsomde. En door de leeftijd zullen alle lhm-retouren een keer aan de beurt zijn, dat geldt nu voor elke Xantia.
Een eventuele vervanger zou dan opnieuw een break HDi-110 van 2001 met Euro 3 moeten zijn, ivm milieu zones.
Extra sleutels aanmaken of permanent een Lexia meenemen is veel eenvoudiger

Mvg. Alfred.