De Xantia Break HDi van Alfred

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
Post Reply
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: De Xantia Break HDi van Alfred

Post by Alfred »

bthomas wrote: Sat Jan 25, 2020 1:54 pm Gaat het probleem met de sleutels over de afstandsbediening die de BCM vergeet of gaat het om de transponder van de startonderbreking?
De sleutels raken telkens onbekend in het BCM-systeem, zowel de afstandsbediening als startonderbreker.
Voorbeeld, thuis open je de deur met de AB, ik kom bij een winkel, sluit de deur weer met de AB.
Terug uit de winkel werkt ineens de AB niet meer, of die nog wel maar de startblokkering herkent de sleutel niet meer.

Ik heb afgelopen paar jaar meerdere keren de sleutels opnieuw moeten aanmelden met de Lexia en dan werkt alles weer goed voor een tijd.
Eerst veronderstelde ik het probleem in de sleutels, daarom preventief een nieuw printje geplaatst.
Toch bleef het probleem herhalen. Dus eigenlijk hebben/hadden 3 sleutels dit probleem.
bthomas wrote: Sat Jan 25, 2020 1:54 pm Als je deze door een beter exemplaar wilt vervangen ligt het natuurlijk helemaal anders.
Dat zal niet meevallen om te vinden.
Deze Xantia (van 2001) is roest- en schadevrij en perfect onderhouden. Nergens is achterstallig onderhoud.
Wel zijn er dus nu problemen, zoals ik eerder opsomde. En door de leeftijd zullen alle lhm-retouren een keer aan de beurt zijn, dat geldt nu voor elke Xantia.

Een eventuele vervanger zou dan opnieuw een break HDi-110 van 2001 met Euro 3 moeten zijn, ivm milieu zones.
Extra sleutels aanmaken of permanent een Lexia meenemen is veel eenvoudiger ;)

Mvg. Alfred.
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: De Xantia Break HDi van Alfred

Post by Alfred »

Hmm, weinig reacties op een langdurige relatie die barsten begint te vertonen? :?

Even off topic.
Heeft iemand ervaring met de Toyota Land Cruiser V8 diesel ?

Mvg. Alfred.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De Xantia Break HDi van Alfred

Post by H@ns »

Een bekend gezegde onder liefhebbers is deze:

If you want to go into a jungle, you drive a Land Rover, if you want to drive out again, you take a Land Cruiser.

En verder:
The big Toyota’s reputation for reliability is legendary, which will come in handy if you’re being chased by a hoard of zombies and you’re looking for a car that’s guaranteed to start.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Xantia Break HDi van Alfred

Post by henkr »

Gave bak, bijzonder betrouwbaar en een giga aanhangergewicht van 3,5t, Ik zou dan liever de benzineversie hebben maar die worden voor zover ik weet niet meer geïmporteerd.
Dus het doek gaat nu echt vallen voor de Xantia Alfred? kan me er wel iets bij voorstellen. :)


Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 949
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De Xantia Break HDi van Alfred

Post by Breeze »

Ja wat moeten we hier nou op zeggen. Ik kan alleen maar gemeenplaatsen debiteren zoals: "Aan alles komt een eind".
Verder vind ik het wel jammer dat wij dan nooit meer onze autosnelwegacceleratievergelijkingstest kunnen doen.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Xantia Break HDi van Alfred

Post by henkr »

V6 benzine tegen een V8 diesel lijkt me best interessant! :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: De Xantia Break HDi van Alfred

Post by slimenslecht »

Ha Alfred, Toyota Landcruisers, volledig foolproof, bullitproof, en zowel de benzineversies als die op satanssap zijn goed.

Maaruh, lijkt mij meer een plaagstootje want ik kan mij jou zonder Xantia HDi bijna niet voorstellen ;)

Maar goed, langdurige relaties kunnen altijd barsten gaan vertonen. Gebeurde bij mij ook, vervolgens terug naar de oude liefde. Maar ook dat is niet volledig zaligmakend, wel retebetrouwbaar. Soms is lijmen goed, soms vervangen, maar ik zou zeggen "ga op je gevoel af, dat is het beste".
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: De Xantia Break HDi van Alfred

Post by Alfred »

Ben, je doorgrondt niet alleen de Xantia, zelfs haar liefhebbers ;)

Mvg. Alfred.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Xantia Break HDi van Alfred

Post by henkr »

Straks een 4-WD meeting in Lommel of Eelde? :lol:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: De Xantia Break HDi van Alfred

Post by bthomas »

Neeeeee!
Post Reply