Met al die plaatjes voel ik me niet meer alleen

Toch maakt het me alles behalve blij want dit lijkt een lot dat nog meer Xantia's richting het afdanken zal duwen
Feije, ik denk dat je gelijk hebt.
Bij versnelling verschuift het zwaartepunt naar achteren en bij afremmen naar voren.
Alle(?) zwaardere motorisaties hebben Activa of Hydractive en die zullen hoogtecorrectie tijdens acceleratie anders afhandelen dan een 'platte- rechtuit' bollencar. Misschien wordt het effect nog wat versterkt omdat dit een break is, en die wegen 60 kg meer. Dat extra gewicht zit boven of achter de achteras.
De wagen is voorzien van een 140pk-chipprogramma en het koppel is genoeg voor wielspin.
Op de rollenbank is de afstelling toen niet helemaal goed gegaan door een lek in een intercooler-slang. Het max. vermogen lag toen op slechts 123 pk bij 3600 toeren. Na herstel is de zaak opnieuw afgestemd en op 140 pk gebracht. Daarna is de turbo nog een keer vernieuwd en de EGR afgesloten.
Ooit was de bedoeling het eens te vergelijken met de V6-break van Adri (niet op top uiteraard maar met tussensprintjes).
Groet, Alfred.