De 1.8i 16v Break van TRXke
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
En jammer is ook dat er nu bij overname van een wagen in België een belasting op in verkeersstelling moet betaald worden en dan tevens ook nog de jaarlijkse verkeersbelasting. Totaal bedrag daarvan is vaak ook meestal hoger dan de waarde die je nog van de Xantia kan krijgen
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
Voor de 1.8i 16v gaat dat nog meevallen als je als liefhebber kiest voor een Xantia, niet als je gewoon goedkoop een oude auto wil rijden.
Maar voor de 2.0i TCT is het als liefhebber ook erg duur, misschien te doen als het je enige hobby wagen is, wat dus voor mij niet het geval is.
De 1.8i 16v was mijn dagelijkse wagen tot ik 2j terug een C5 kocht, nu rijd mijn broer de Xantia nog maar aangezien hij verder geen wagen heeft en de toegang tot de LEZ eind dit jaar ophoud moet de Xantia plaats maken voor een C5.
Die 2de C5 break is er bij toeval al veel vroeger gekomen dan voorzien, die staat dus al klaar in de vorm van een PH2 2.0i 16V Exclusive met zwart leer en tal van optie's zoals meedraaiend Xenon navi enz.
Dus de Xantia zoekt een nieuwe eigenaar in de vorm van een echte liefhebber die de wagen ook nog langere tijd wil rijden.
Maar voor de 2.0i TCT is het als liefhebber ook erg duur, misschien te doen als het je enige hobby wagen is, wat dus voor mij niet het geval is.
De 1.8i 16v was mijn dagelijkse wagen tot ik 2j terug een C5 kocht, nu rijd mijn broer de Xantia nog maar aangezien hij verder geen wagen heeft en de toegang tot de LEZ eind dit jaar ophoud moet de Xantia plaats maken voor een C5.
Die 2de C5 break is er bij toeval al veel vroeger gekomen dan voorzien, die staat dus al klaar in de vorm van een PH2 2.0i 16V Exclusive met zwart leer en tal van optie's zoals meedraaiend Xenon navi enz.
Dus de Xantia zoekt een nieuwe eigenaar in de vorm van een echte liefhebber die de wagen ook nog langere tijd wil rijden.
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
Het is gebeurd, de Xantia is verkocht
Ondertussen zal de wagen al wel aangekomen zijn in Breda zijn nieuwe thuis, bij echte Citrofielen die trouwens meerdere Xantia breaks rijden en in hun bezit hebben.
Misschien een bekende hier?
Voor mij betekent dit na dik 11j zowat het einde van mijn Xantia avontuur, met op de achtergrond nog de TCT break die nog steeds in mijn bezit is maar niet op Belgisch kenteken staat.
Misschien komt dat nog ooit al is dat afhankelijk van meerder factoren die ik zelf niet in de hand heb...
Ondertussen staat sinds vanmorgen mijn 2de C5 break op het kenteken van de Xantia geregistreerd en met 378000km op de teller gaan we zeker voor 450000km of het magische half miljoen
Zaterdag avond had ik er voor het eerst in gereden (met garage kenteken) en het is onvoorstelbaar hoe goed die wagen rijd, de km stand laat zich in geen geval merken, nu moet daar wel bij verteld worden dat ik de hele wagen heb aangepakt zoals ik de TCT destijd heb gedaan.
Vorige vrijdag heeft deze C5 zijn technische keuring met vlag en wimpel doorstaan en is dus zonder enige opmerking goed gekeurd, met het commentaar van de inspecteur dat de wagen wel heel grondig is aangepakt en dat hij geen technische gebreken heeft kunnen vast stellen.
Tot zover mijn bijdrage hier, ik zal nog wel eens komen kijken en als er iets te melden valt ivm de TCT dan zal ik dat ook zeker doen.
Ondertussen zal de wagen al wel aangekomen zijn in Breda zijn nieuwe thuis, bij echte Citrofielen die trouwens meerdere Xantia breaks rijden en in hun bezit hebben.
Misschien een bekende hier?
Voor mij betekent dit na dik 11j zowat het einde van mijn Xantia avontuur, met op de achtergrond nog de TCT break die nog steeds in mijn bezit is maar niet op Belgisch kenteken staat.
Misschien komt dat nog ooit al is dat afhankelijk van meerder factoren die ik zelf niet in de hand heb...
Ondertussen staat sinds vanmorgen mijn 2de C5 break op het kenteken van de Xantia geregistreerd en met 378000km op de teller gaan we zeker voor 450000km of het magische half miljoen
Zaterdag avond had ik er voor het eerst in gereden (met garage kenteken) en het is onvoorstelbaar hoe goed die wagen rijd, de km stand laat zich in geen geval merken, nu moet daar wel bij verteld worden dat ik de hele wagen heb aangepakt zoals ik de TCT destijd heb gedaan.
Vorige vrijdag heeft deze C5 zijn technische keuring met vlag en wimpel doorstaan en is dus zonder enige opmerking goed gekeurd, met het commentaar van de inspecteur dat de wagen wel heel grondig is aangepakt en dat hij geen technische gebreken heeft kunnen vast stellen.
Tot zover mijn bijdrage hier, ik zal nog wel eens komen kijken en als er iets te melden valt ivm de TCT dan zal ik dat ook zeker doen.
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
Gefeliciteerd met de nieuwe C5! Xantialiefhebbers in Breda doen bij mij niet meteen een belletje rinkelen, maar voor mij is dat natuurlijk ook wel heel ver van m'n bed.
Ik kijk uiteraard enorm uit naar het avontuur met de Turbo CT .
Ik kijk uiteraard enorm uit naar het avontuur met de Turbo CT .