Het gedrag van diverse (kunst)stoffen in Hyken Glacial Blue

Wielen, remmen en natuurlijk de hydrauliek.
User avatar
JW-C5
Posts: 371
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het gedrag van diverse (kunst)stoffen in Hyken Glacial Blue

Post by JW-C5 »

Zit die daar inmiddels dan ook in?

Groet,
JW
Breeze
Posts: 989
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het gedrag van diverse (kunst)stoffen in Hyken Glacial Blue

Post by Breeze »

Nee dat niet, 't kost al moeite genoeg om ze op de weg te houden.

Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 238
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: Het gedrag van diverse (kunst)stoffen in Hyken Glacial Blue

Post by Stars_Falling_93 »

Met veel interesse meegelezen! Kunnen we hier al een conclusie uit trekken als het gaat om alternatieve slangen met LHM of HGB in je systeem?
Breeze
Posts: 989
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het gedrag van diverse (kunst)stoffen in Hyken Glacial Blue

Post by Breeze »

Kunststof in HGB proef (meetgegevens).jpg
Kunststof in HGB proef (meetgegevens).jpg (249.17 KiB) Viewed 5276 times

Soo, de dominee was wat langdradig vandaag, maar hier is het resultaat van de laatste meting.

De conclusie is dat siliconenslangen bij kontakt met HGB, die olie opnemen en dat de hieruit voortvloeiende zwelling de inwendige diameter met 15 à 20 % vergroot.

Waarnaartoe kan ik de rekening van het onderzoek opsturen?

Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
User avatar
JW-C5
Posts: 371
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het gedrag van diverse (kunst)stoffen in Hyken Glacial Blue

Post by JW-C5 »

Had u een offerte ingediend, van tevoren :?: :D

Belangrijkste lijkt mij te zien dat er HGB opgenomen wordt door de siliconen buisjes, resulterend in een gewichtstoename van zo'n 20% in deze korte tijd.
Voor mij is dan de conclusie: dit spul is niet het juiste voor toepassing in deze systemen.

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het gedrag van diverse (kunst)stoffen in Hyken Glacial Blue

Post by henkr »

JW-C5 wrote: Sun Sep 04, 2022 11:25 pm Voor mij is dan de conclusie: dit spul is niet het juiste voor toepassing in deze systemen.
Waarbij de oplettende lezertjes zich afvragen: "de siliconenslangetjes of de HGB" :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 371
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het gedrag van diverse (kunst)stoffen in Hyken Glacial Blue

Post by JW-C5 »

Vandaar mijn eerdere opmerking dat het voor de zekerheid goed zou zijn deze proefjes te herhalen met LHM.

Heb je al aan Adri gevraagd of hij daar een offerte voor wil maken :?: :lol:

Groet,
JW
Breeze
Posts: 989
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het gedrag van diverse (kunst)stoffen in Hyken Glacial Blue

Post by Breeze »

Kunststof in HGB proef (meetgegevens).jpg
Kunststof in HGB proef (meetgegevens).jpg (234.13 KiB) Viewed 5103 times

Misschien dat dit wat verwarmt, alvast voor komende zaterdag.
Na 5 weken vanaf start proef (4 weken na einde proef), met de opgedroogde proefstukjes nogmaals een meting gedaan. Er is zo te zien wat HGB uit de proefstukjes gediffundeerd. Massa en D zijn iets afgenomen. De inwendige diameter d is niet merkbaar kleiner geworden. Met de opmerking dat de meetmethode middels voelen met een boorschacht, onnauwkeurig en onwetenschappelijk is. Maar ondanks die onnauwkeurige meting, is het wel duidelijk dat de afmetingen niet zijn teruggekomen op de oorspronkelijke waarden.

Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Post Reply