Het gedrag van diverse (kunst)stoffen in Hyken Glacial Blue
Re: Het gedrag van diverse (kunst)stoffen in Hyken Glacial Blue
Het rubber is van een brandstofslang iirc, maar Henk kan dat beter vertellen.
Adri
Dat rubber is 4mm brandstofslang voor scooters, ik weet niet welk type rubber maar naar ik aanneem geen NBR
"La meilleure voiture française jamais construite"
LHM onderdelen kun je schoonmaken met benzine. Dat verklaart wellicht die bestendigheid van de benzineslang in de smurfenolie.
Daarbij veronderstel ik dat dit ook het geval was bij Henk's proefjes met LHM, klopt dat?
Maar het zou ook betekenen dat die siliconenslangen waarschijnlijk niet benzinebestendig zijn.
Is dat ook al bekeken?
Groet,
JW
Daarbij veronderstel ik dat dit ook het geval was bij Henk's proefjes met LHM, klopt dat?
Maar het zou ook betekenen dat die siliconenslangen waarschijnlijk niet benzinebestendig zijn.
Is dat ook al bekeken?
Groet,
JW
Dat heb ik alleszins nog niet geprobeerd, leveranciers schermen vaak met "chemicaliënbestendig" maar dat is feitelijk nietszeggend omdat er niet specifiek ingegaan wordt over welke soorten chemicaliën het gaat.
Ik zie nog geen afvlakking van het siliconengezwel, dus ik ga nog even door. Volgende meting na 24 à 26 h.
Adri
Alsof rubber en LHM-rubber een soort pokerface trekken.
Meetmethode
De meting van de inwendige diameter d, is notoir onbetrouwbaar gebleken en ik ben daarom overgegaan op het meten middels het penetreren van het gat met de boortjes 4, 4,5 en 5. Dat geeft vrij goed de orde van grootte met een onnauwkeurigheid van ongeveer 0,2 mm.
Resultaten
De eerste resultaten tekenen zich af:
- De rubber brandstofslang en de LHM slang geven constante onveranderde eigenschappen en zijn hierbij HGB proof.
- Met de 3 siloconenslangen wordt nog even verder gefröbeld, maar het lijkt er op dat het zwellen niet veel meer zal toenemen.
Adri
Wel heel bijzonder dat de blauwe na een aanvankelijke toename van d nu weer gaat krimpen?
Vrees dat dat door de onnauwkeurigheid van de schuifmaatmeting komt. Wat straks telt is de toename t.o.v. de nulmeting
Adri
Adri
D wordt nog wel groter bij die blauwe. Ook de massa neemt verder toe, inmiddels meer dan 20%
Ook bij de andere siliconen stukjes zie je zoiets.
Dat kan ook betekenen dat de wanddikte groter wordt, opzwelt dus, met als gevolg een afnemende d.
Zou dat kunnen?
Groet,
JW
Ook bij de andere siliconen stukjes zie je zoiets.
Dat kan ook betekenen dat de wanddikte groter wordt, opzwelt dus, met als gevolg een afnemende d.
Zou dat kunnen?
Groet,
JW