Toen ik het hele spul er net in had zitten kwam er een bezorger nog een stukje siliconenenslang brengen dat ik in China besteld had.

Volgens de leverancier is deze slang bestand tegen minerale olie maar dat zegt me niet zoveel want het is dezelfde leverancier die een Lexia verloopstekker leverde en mij verzekerde dat ie de juiste pinbezetting voor de 106 had.

Dat vervangen van de achterste remleidingen is een klusje waar ik lang tegenaan gehikt heb, in de holte van de bovenbalk van het subframe ligt het verdeelstuk met 1 aansluiting 4,5mm en 2 aansluitingen 3,5mm, de logica daarvan ontgaat me want de vloeistofverplaatsing bij schijfremmen is nihil.
Dat verdeelstuk moet tijdens het losdraaien van de dunne leidingwartels dus goed gefixeerd worden teneinde de 4,5/aanvoerleiding niet te beschadigen.
Ik dacht hem wel even vast te houden met een pijpentang (bovenste) maar dat lukte niet vanwege de schuine bekken dus speciaal voor dit doel nog een haakse pijpentang (onder) gekocht, daarmee was het verdeelstuk goed te fixeren:

Een tijdje geleden had ik al met een aantal speciale leidingsleutels geprobeerd of er beweging in de wartels te krijgen was maar zoals gewoonlijk draaiden de sleutels vrolijk over de 8mm zeskant.

Dan is er maar 1 optie waarbij je niet meer terug kan, namelijk de leidingen doorknippen en een 6kant dop op de wartels.
Op de achterste (linkerrem) paste net een 8mm Hazet dop met ½" ratel en hij kwam los!

Aan de voorkant was wat minder ruimte maar ik kon er net tussen komen met een ⅜" Facom dop en ratel, ook die gaf zich eigenlijk best nog wel makkelijk gewonnen:

Dat was dus een hele zorg minder, het meeste meet-en buigwerk had ik een tijd geleden al gedaan dus de montage ging vrij snel:

Met dank aan mijn docenten orthodontie.