8 uur op een dvd'tje... Ook nog een 4,7GB waarschijnlijk. Dan kom je op een bitrate uit van ~1300kbit/s. Ehm, jij liever dan ik

Ik heb geen ervaring met mobile schotels, maar met de 80cm schotel aan m'n huis kon ik prima, Astra 1,2 en 3, en Hotbird ontvangen. Af en toe ging er eens een LNB kapot en wilde ik een betere (scherpere) kwaliteit en ging van PAL breedbeeld 720 x 576 TV naar een FULL HD1080 flatscreen naar een 4K flatscreen. Het hoefde allemaal niet, alleen de overstap naar S2 signaal zou mij een nieuwe ontvanger verplichtten, maar die had mijn laatste Mut@nt ontvanger toch al. Verleden jaar alles aan een goed doel geschonken, ik vind het prima zo.henkr wrote: ↑Thu Apr 28, 2022 9:24 am En daar ben ik juist afgestapt, (canal digitaal) had hem voor in de caravan maar de veranderingen gingen zo snel dat ik in ruim 20 jaar 3x een nieuwe TV, 4 ontvangers, 3 schotels en een RTL decoder heb moeten aanschaffen.
De laatste schotel was domweg niet meer af te stellen 1mm verdraaien en de satelliet was weer weg.
Deze dus, paar honderd euro weggegooid:
... foto ...
Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Kleuren worden ook enorm opgeblazen en beeldverscherping wordt stevig aangezet, want dat verkoopt zo lekker in de winkel. Ziet er niet uit inderdaad. Er zijn gewoon normen voor zoiets en duurdere televisies hebben ook een "filmmaker mode" die die normen aan zou moeten houden, maar in de praktijk zie je helaas niet vaak dat die modus gebruikt wordt.
Eens.
Bij oled-schermen wel ja. Nou heb ik daar inmiddels zelf zo'n sterke voorkeur voor dat ik dat wel voor lief neem. Liever niet van Philips helaas. Ik ben de Philips oleds van mijn ouders nu al anderhalf jaar aan het bètatesten en beeld en geluid loopt nog steeds niet synchroonStars_Falling_93 wrote: ↑Fri Apr 29, 2022 12:16 amNu schijnt dat er ook nog voor te zorgen dat de boel wat sneller slijt, dus dat is weer kassa voor de fabrikant.
Tizen OS is veel fijner dan de software die Philips op z'n tv's installeert inderdaad, maar mijn opmerking over doorfikkende leds kwam helaas ook niet uit de lucht vallen