Henk en ik zijn het meestal eens. Zo ook nu.
Adri
Henk en ik zijn het meestal eens. Zo ook nu.
Dank jullie wel! Er zijn wel wat krasjes, vooral rond de achterklep. Ik wijt dat aan de hoge leeftijd van de vorige eigenaar, maar geen heel heftige dingen. Ik hoop ook jullie nog van veel verhalen te laten meegenieten. De lijst met dingen die ik nog wil doen, is in ieder geval lekker aan het groeien.H@ns wrote: ↑Mon Apr 11, 2022 7:04 pmIk heb je links naar de advertentie en naar het Cifoforum nog even bekeken. Mooie kar man!! Echt een speld in de hooiberg. En gezien je verhaal gaat deze Xantia een mooi derde leven tegemoet
Ik zag ook dat JW al iets over de stoelen had gezegd. JW is ook op dit forum actief trouwens. En ik las ook de opmerking over de stuurbekrachtiging die in bochten nog wel eens wat nukkig kan doen vanwege het type HD pomp wat in deze T1 zit.
Dat herkende ik meteen van mijn vroege Xantia. Wel iets om bedacht op te zijn ja.
Ik hoop nog veel moois over deze wagen te lezen op het forum.
Verder ben ik het met JW's redenering eens. Ik heb op verschillende fora meerdere keren plastic voorbij zien komen als suggestie voor vervanging en pas geleden zag ik in deze YT-video dat sommige auto's plastic als binnenbekleding vanuit de fabriek hadden. Zie ook onderstaand screenshot.JW-C5 wrote: ↑Wed Apr 13, 2022 1:13 pm De bedoeling van de folie in de deur is juist te voorkómen dat er enig vocht vanuit de deur naar de bekleding komt. Dat vocht zou dan vervolgens verder naar binnen kunnen komen.
In de deur zit altijd vocht, dat komt erin langs de raamrubbers. En het loopt er dan aan de onderkant weer uit, daarvoor zijn die openingen onderin de deur.
Het raammechanisme moet hier tegen kunnen.
De folie die op de deur zit is zodanig gevormd dat hij de speakers in de deur wel beschermt, maar enige ruimte laat om de luchtverplaatsing mogelijk te maken. Daartoe is een gedeelte van de folie weg-geknipt/gesneden.
Groet,
JW
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, want bij mijn weten kreeg ieder PSA-product met zo'n codepaneel af-fabriek de code 0001 of 1111. Branden er überhaupt lampjes op het paneeltje? Ik denk dat de kans groot is dat iemand de stekker van het paneeltje een keer heeft losgetrokken met draaiende motor. Als de motor dan blijft lopen, hoef je vervolgens de startcode nooit meer in te voeren tot je het paneeltje weer aansluit.Stars_Falling_93 wrote: ↑Sat Apr 16, 2022 12:50 amDaaronder natuurlijk het paneeltje voor de startcode wat op alle luxere Xantia's zat en heerlijk 90's is. Op mijn exemplaar is volgens mij nooit een code geprogrammeerd.
Dat lampje werkt bij jou? Ik heb altijd gedacht dat het lampje voor ruitensproeierniveau alleen werkte bij het winterpakket met o.a. koplampsproeiers, maar zou me best voor kunnen stellen dat zo'n vroege VSX het gewoon altijd heeft. Bij mij gaat het lampje niet branden als ik de auto op contact zet, maar ik heb ook helemaal geen niveausensor voor de ruitensproeiervloeistof. Je zou wel eens de enige Xantia op het forum kunnen hebben die dat wél heeft.Stars_Falling_93 wrote: ↑Sat Apr 16, 2022 12:50 amWat ik mij nog afvroeg is of de controlelampjes voor de remblokken en ruitensproeiervloeistof horen te branden met de rest als je de auto op contact zet?
Nietes.