Mijn naam is Jan Joost, 28 jaar oud en sinds december ben ik de trotse eigenaar van een Xantia 2.0i VSX uit 1993. Hiermee is een jarenlange autohobby eindelijk in metaal omgezet, want dit is mijn eerste auto. Grappig genoeg stond een Xantia heel lang niet op mijn lijstje. Via een eigen lijstje en het forum van Autoweek kwam ik uit bij een BX of XM. Toen een verkoper van een eerste serie XM op het laatste moment afzei, besloot ik om de tijd die ik daarvoor gereserveerd had te besteden aan het gaan bekijken van twee Xantia’s. De Xantia was me namelijk al een paar keer aangeraden. Eerst was ik daar niet zo enthousiast over, maar eenmaal in het echt sloeg de vonk toch over. Het hele verhaal is terug te lezen in topics op het forum van Autoweek en het Citroën-forum.
Aan de gebruikersnamen te zien, zullen sommigen van jullie mij al zijn tegengekomen op het algemene Citroën-forum, maar het leek me leuk om hier ook mee te doen. Het duurde even voordat mijn account geactiveerd werd, dus vandaar dat het even duurde voordat ik mijn eerste bericht hier heb geplaatst. Hierbij wil ik jullie dan ook mijn Xantia voorstellen. Ik heb haar Lorraine gedoopt.
Ze is vanaf nieuw van een Duits echtpaar geweest, dus ik ben de tweede eigenaar. Bij de aanschaf kreeg ik een mooi stapeltje rekeningen en folders mee. Daaruit bleek dat er de laatste jaren maar weinig mee gereden is, maar er niet enorm bezuinigd is op onderhoud. Voordat ik haar kocht is er een nieuwe einddemper onder gegaan en zijn alle bollen plus LHM vernieuwd.
Zelf heb ik de afgelopen maanden ook al het een en ander gedaan, of laten doen:
- Vier nieuwe banden
- Olie en filters
- Bougies
- Bougiekabels
- Ruitenwissers rondom
Groeten,
Jan Joost