Uit je verhaal begrijp ik nu dat je eerst de zuigers uitgeperst hebt met de vetspuit, vervolgens het allemaal met benzine ontvet, en daarna alles in de ultrasoon reiniger gestopt hebt.
Dat zo lezende, zou ik niet weten hoe je het beter zou kunnen doen
En als je er dan straks ook nog een rondje alcohol aan spendeert, tsja, dan moet dat goed gaan, lijkt mij.
Dat vastzitten van de zuiger/plunjer is een berucht fenomeen, praktisch identiek aan het scheef gaan zitten van de achterremklauwen bij de Xant.
Oorzaak is die spanningscorrosie, stalen zuiger tov alu klauw, icm de zeer hygroscopische LHS en verontreinging die er aan de zijde van de blokken bij komt.
Maar ook bij klauwen met LHM kwam dat voor, ik heb dat een paar keer gehad bij de achterremmen van GS'jes.
Daarbij liet ik de zuigers/plunjers wat naar buiten komen, en "schuurde ze op" met in LHM gedoopt polijstpapier 400. Vervolgens goed schoonmaken en met een beetje LHM erop ze weer terugdrukken in de klauwen.
Als er gesproken wordt over het niet mogen "bewerken" van oppervlakken bij deze klauwen, kan ik me daar van alles bij voorstellen als het over de alu-delen gaat.
Maar als je het hebt over de stalen plunjers, zou ik me daar niet te druk over maken.
Ook bij de achterremmen van de Eenden die ik gehad heb deed ik dat bij de stalen plunjers, maar ook bij de gietijzeren remcilinders. Goed opzuiveren, nieuwe rubbers erin, en ze konden weer jaren mee
Groet,
JW