Het Café

User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

Oja, ik moet de bedrading van m'n trekhaak nog aansluiten :roll:

Niet m'n méést favoriete klusje.

Zeker niet omdat ik meteen ook de cark91 eruit wil halen en een dashcam vast wil inbouwen. Plus FT7800 en bluetooth aptX ontvanger. Beter alle draadjesvlechterij in één keer hè... Anders wordt het al gauw een bende.
Last edited by web on Fri May 07, 2021 9:15 am, edited 1 time in total.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Dat vind ik juist altijd een geweldig leuke klus om te doen, heerlijk uitvogelen hoe je alle 13 kabels (eigenlijk 14) veilig naar achteren krijgt en dan gelijk nog even bij de automaten de m.a.l en de achteruitrijlichten via een relais schakelen om resp.de microswitch in de contactdoos en de schakeling in de automaatbak te ontzien zodat alleen het stuurstroompje er door gaat. :D
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

Ik kijk vooral niet uit naar het interieur werk eigenlijk. Liefst leg ik de dikke plus binnendoor namelijk... Mede omdat ik toch al een schakelstroompje nodig heb, die ik weer mooi bij de oude carkit weg kan halen.

Altijd een hele klus om dat allemaal los te maken en kraak- en rammelvrij weer vast.

De achterlichtpartij en het relaiskastje (meegeleverd in de universele 13p draadboom) zijn het minste probleem. Kofferbekleding ligt al volledig los sinds de inbouw van de trekhaak zelf, dus daar kan ik zó bij.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Bij de Xantia liggen de constante plussen (2x6 mm²) in een mantelbuis in de linker kabelgoot onder de auto, daar was nog ruimte zat.
Bij de 106jes heb ik de bekabeling wat dunner uitgevoerd, (2x1,5mm²)
Toen mijn dochter nog elk weekend voor zeiltraining op het IJsselmeer zat heb ik van de constante plus nog een aftakking gemaakt zodat ze buiten het zicht haar laptop en telefoon kon opladen terwijl zij op het water zat.
Deze gebruik ik nu weer om via een omvormer de TL verlichting in garageboxen te laten werken :idea:
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

Niet te bang voor lege accu's merk ik!

Geen idee nog waar de Lexus geschikte goten of misschien al aanwezige dikke permanente plussen heeft, maar daar kom ik wel achter.
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

In de zekeringkast aan stuurboord is bijvoorbeeld een 25A aansluiting voor een electrisch schuif/kanteldak voorzien. Maar die zit er niet in, dus die aansluiting is vrij, mits de contacten in de zekeringkast daarvoor wél aanwezig zijn. Daar is m'n eerste hoop op gevestigd. Hoef ik alvast niet door het schutbord heen.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

web wrote: Sat May 08, 2021 8:27 am Niet te bang voor lege accu's merk ik!
De laatste keer dat ik een lege accu had was met mijn 6V-2CV-AZ in jan. 1979, toen was de elektrolyt bevroren. :lol:
Ik vervang accu's trouwens niet als ze het opgeven maar als de tester aangeeft dat de levensduur onder de 50% komt.
In de 106-aut van mdv verving ik de accu steevast elke 4 jaar toen ze nog nachtdiensten in het ziekenhuis had, moet er waarachtig niet aan denken een vleugellamme automaat uit zo'n parkeerkelder met slagbomen te slepen.
web wrote: Sat May 08, 2021 8:35 am I Hoef ik alvast niet door het schutbord heen.
Ook dat is altijd handig bij een automaat, daar ben je verzekerd van minimaal 1 beschikbaar gat in het schutbord :idea:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

henkr wrote: Sat May 08, 2021 12:34 pmmoet er waarachtig niet aan denken een vleugellamme automaat uit zo'n parkeerkelder met slagbomen te slepen.
Nee, maar in zo'n geval zou je er dus een verse accu of een setje startkabels ín slepen...
henkr wrote: Sat May 08, 2021 12:34 pm Ook dat is altijd handig bij een automaat, daar ben je verzekerd van minimaal 1 beschikbaar gat in het schutbord :idea:
Niet als de auto waar je aan werkt, in het geheel niet handgeschakeld leverbaar was... :!:

(Zoals de GS300 dus)

Maargoed, plan B is de LPG bedrading volgen. Die gaat ook heus ergens door het schutbord.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Gisteren zowaar een achterwiellager van een 2CV vervangen, was eeuwen geleden dat ik dit gereedschap gebruikt heb :D
Image
Image
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Jij hebt een (hydraulische) pers zo te zien. Mooi hoor.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply