Oja, ik moet de bedrading van m'n trekhaak nog aansluiten
Niet m'n méést favoriete klusje.
Zeker niet omdat ik meteen ook de cark91 eruit wil halen en een dashcam vast wil inbouwen. Plus FT7800 en bluetooth aptX ontvanger. Beter alle draadjesvlechterij in één keer hè... Anders wordt het al gauw een bende.
Het Café
Re: Het Café
Last edited by web on Fri May 07, 2021 9:15 am, edited 1 time in total.
Re: Het Café
Dat vind ik juist altijd een geweldig leuke klus om te doen, heerlijk uitvogelen hoe je alle 13 kabels (eigenlijk 14) veilig naar achteren krijgt en dan gelijk nog even bij de automaten de m.a.l en de achteruitrijlichten via een relais schakelen om resp.de microswitch in de contactdoos en de schakeling in de automaatbak te ontzien zodat alleen het stuurstroompje er door gaat.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Ik kijk vooral niet uit naar het interieur werk eigenlijk. Liefst leg ik de dikke plus binnendoor namelijk... Mede omdat ik toch al een schakelstroompje nodig heb, die ik weer mooi bij de oude carkit weg kan halen.
Altijd een hele klus om dat allemaal los te maken en kraak- en rammelvrij weer vast.
De achterlichtpartij en het relaiskastje (meegeleverd in de universele 13p draadboom) zijn het minste probleem. Kofferbekleding ligt al volledig los sinds de inbouw van de trekhaak zelf, dus daar kan ik zó bij.
Altijd een hele klus om dat allemaal los te maken en kraak- en rammelvrij weer vast.
De achterlichtpartij en het relaiskastje (meegeleverd in de universele 13p draadboom) zijn het minste probleem. Kofferbekleding ligt al volledig los sinds de inbouw van de trekhaak zelf, dus daar kan ik zó bij.
Re: Het Café
Bij de Xantia liggen de constante plussen (2x6 mm²) in een mantelbuis in de linker kabelgoot onder de auto, daar was nog ruimte zat.
Bij de 106jes heb ik de bekabeling wat dunner uitgevoerd, (2x1,5mm²)
Toen mijn dochter nog elk weekend voor zeiltraining op het IJsselmeer zat heb ik van de constante plus nog een aftakking gemaakt zodat ze buiten het zicht haar laptop en telefoon kon opladen terwijl zij op het water zat.
Deze gebruik ik nu weer om via een omvormer de TL verlichting in garageboxen te laten werken
Bij de 106jes heb ik de bekabeling wat dunner uitgevoerd, (2x1,5mm²)
Toen mijn dochter nog elk weekend voor zeiltraining op het IJsselmeer zat heb ik van de constante plus nog een aftakking gemaakt zodat ze buiten het zicht haar laptop en telefoon kon opladen terwijl zij op het water zat.
Deze gebruik ik nu weer om via een omvormer de TL verlichting in garageboxen te laten werken
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Niet te bang voor lege accu's merk ik!
Geen idee nog waar de Lexus geschikte goten of misschien al aanwezige dikke permanente plussen heeft, maar daar kom ik wel achter.
Geen idee nog waar de Lexus geschikte goten of misschien al aanwezige dikke permanente plussen heeft, maar daar kom ik wel achter.
Re: Het Café
In de zekeringkast aan stuurboord is bijvoorbeeld een 25A aansluiting voor een electrisch schuif/kanteldak voorzien. Maar die zit er niet in, dus die aansluiting is vrij, mits de contacten in de zekeringkast daarvoor wél aanwezig zijn. Daar is m'n eerste hoop op gevestigd. Hoef ik alvast niet door het schutbord heen.
Re: Het Café
De laatste keer dat ik een lege accu had was met mijn 6V-2CV-AZ in jan. 1979, toen was de elektrolyt bevroren.
Ik vervang accu's trouwens niet als ze het opgeven maar als de tester aangeeft dat de levensduur onder de 50% komt.
In de 106-aut van mdv verving ik de accu steevast elke 4 jaar toen ze nog nachtdiensten in het ziekenhuis had, moet er waarachtig niet aan denken een vleugellamme automaat uit zo'n parkeerkelder met slagbomen te slepen.
Ook dat is altijd handig bij een automaat, daar ben je verzekerd van minimaal 1 beschikbaar gat in het schutbord
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Nee, maar in zo'n geval zou je er dus een verse accu of een setje startkabels ín slepen...
Niet als de auto waar je aan werkt, in het geheel niet handgeschakeld leverbaar was...
(Zoals de GS300 dus)
Maargoed, plan B is de LPG bedrading volgen. Die gaat ook heus ergens door het schutbord.
Re: Het Café
Gisteren zowaar een achterwiellager van een 2CV vervangen, was eeuwen geleden dat ik dit gereedschap gebruikt heb
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Het Café
Jij hebt een (hydraulische) pers zo te zien. Mooi hoor.
Adri
Adri