Het Café

NdeJ

Re: Het Café

Post by NdeJ »

Alweer een tijdje geleden dat ik het nieuwe forum bezocht, Is Adri ook de uitbater van dit Café?

Groet, Nico
Breeze

Post by Breeze »

Ja Nico, maar dit keer wel zonder gerania.

Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
henkr

Post by henkr »

Breeze wrote: Thu Jun 27, 2019 10:18 am Ja Nico, maar dit keer wel zonder gerania.

Adri
Niet absoluut onjuist, maar toch:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gerania_bosci
"La meilleure voiture française jamais construite"
Feije

Post by Feije »

Ik denk dat gerania systematisch gezien wel degelijk het correcte Latijnse meervoud van geranium is, maar kan niet terugvinden of dat woord ook al voor die plant gebruikt werd :idea:
Breeze

Post by Breeze »

Langs de stoeprand in Leningrad zag ik dit staan:
Nissan Cima Y32 1.jpg
Nissan Cima Y32 1.jpg (227.86 KiB) Viewed 5519 times
Vond het wel een sierlijk Lancia-achtig apparaat met rechts stuur en misschien wel Zaz, Gaz, Volga of zoiets.
Nissan Cima Y32 2.jpg
Nissan Cima Y32 2.jpg (227.2 KiB) Viewed 5519 times
Maar FB weet raad:
Dit is een Nissan Cima Y32 van begin tot mid jaren 90. Alleen nieuw in Japan geleverd, maar zijn tweedehands redelijk veel naar Rusland geëxporteerd.
Omdat ik de laatste tijd een paar Russian Roadrage filmpjes had gezien, zoals deze: https://www.youtube.com/watch?v=ITUlUj-U1QE, was ik voorbereid op chaotische wegtaferelen. Maar dat viel reuze mee. Er wordt over het algemeen keurig gereden en ook zebra's worden gehonoreerd. Ik denk dat die filmpjes misleidend zijn en wel hierom: Er zijn veel Russen, veel Russen hebben auto's, veel Russische auto's hebben een camera tegen de vooruit (en ze zijn redelijk vaak bezopen). Dus die Roadrage filmpjes zijn niet representatief. Wel zie je dat er bovengemiddeld Lada's bij betrokken zijn. Als die plotseling moeten uitwijken is het vervolg vaak voorspelbaar, controleverlies en rollen of een salto (mortale).
Gelukkig sterven ze snel uit en zag ik ze nog zelden rijden. En als de gemiddelde toestand is zoals bij deze:
Lada Leningrad.jpg
Lada Leningrad.jpg (168.36 KiB) Viewed 5519 times
dan is het snel afgelopen.

Mocht je goesting krijgen om naar Rusland (en andere landen) te vliegen, denk er dan aan dat er geen powerbank in de ruimbagage mag zitten. Bij mij werd hij er feilloos uitgescand en mocht ik hem overpakken naar de handbagage. Gevaar voor zelfontbranding/ontploffing?

Adri
Last edited by Breeze on Mon Dec 09, 2019 5:55 pm, edited 1 time in total.
Alle toeters & bellen
C5hdi110

Post by C5hdi110 »

Ook hallo allemaal :D
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Higgy

Post by Higgy »

En Higgy aka Paul-Ivo is hier ook weer present dankzij JW-C5.
Breeze

Post by Breeze »

Welkom Higgy.

Daar bedenk ik me ineens dat we wel een eigenaar/boekhouder/administrateur (Bert) hebben, maar nog geen moderatoren/moderators.
Of is TRSarno (zit in "The Team") belangrijk geworden?

Adri
Alle toeters & bellen
bthomas

Post by bthomas »

Adri, vind je dat een moderator nodig is? Er is nog niet 1 bericht gepost dat ongepast is. Zolang dat zo blijft hebben we naar mijn mening geen moderator nodig.
Breeze

Post by Breeze »

Je hebt natuurlijk gelijk Bert. Maar ik vind een forum met moderators wel interessant staan. Dat geeft standing ;) .

Adri
Alle toeters & bellen
Post Reply