De V6 Break van Breeze
Re: De V6 Break van Breeze
Het enige wat ik bij "instaprandplaat" zou kunnen bedenken is het sierstuk met Xantialogo maar die zit gewoon geschroefd.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Is dan wel een dorpel links en rechts ...
https://www.auto-onderdelenshop.be/citr ... d%5B%5D=36
maar zoals gezegd, is veel werk aan zoals laten lassen door vakman, maar dan ook nog eerst verwijderen beide deuren...
Nog even wachten denk ik.
https://www.auto-onderdelenshop.be/citr ... d%5B%5D=36
maar zoals gezegd, is veel werk aan zoals laten lassen door vakman, maar dan ook nog eerst verwijderen beide deuren...
Nog even wachten denk ik.
Re: De V6 Break van Breeze
Deze vakman eiste dus de verwijdering van deuren en voorscherm, want dat is voor hem makkelijk werken. Maar ik vermoed dat als je een beetje knoeit en alles goed afdekt, je dan ook wel zonder die verwijdering kan werken.
Succes.
Adri
Succes.
Adri
Re: De V6 Break van Breeze
Zou dat niet (mede) zijn om te voorkómen dat het gewicht van de deuren de A- en B-stijlen uit hun juiste positie zouden trekken?
Groet,
JW
Groet,
JW
Re: De V6 Break van Breeze
Da's een goeie. 'k Zal het eens vragen aan hem mettertijd.
Adri
Adri
Re: De V6 Break van Breeze
Gisteren was ik aan de beurt. Op weg naar Breda om een e-fiets plus een gewone fiets op te halen (fietsdrager op max. belasting + 10%, dat vind ik aanvaardbaar als werktuigbouwer), leek het ineens of de achteras zonder vering over de weg dweilde. En ja hoor, het plastic floepertje tussen hoogteregelaar en stabilisatorstang was losgefloept. Kansloos om dat onderweg terug te drukken en bovendien gevaarlijk. Dus maar doorgereden met verminderde snelheid en dan valt op dat er nog behoorlijk wat bulten en richels zitten in een snelweg.
De kortste klap was vanmorgen vroeg een telefoontje naar Almere en ik kon gelukkig vanmiddag al terecht. Het goede gevoel dat ik altijd bij Chyparse heb werd weer bevestigd, want het stangetjesprobleem werd vlot en gratis opgelost en het rondje bollen, dat ik gelijk liet uitvoeren, was nuttig en nodig.
Stangetje.
Ik kreeg de keuze om het gefloeperde stangetje terug te drukken of een nieuwe/gereviseerde hoogteregelaar te installeren. De oorzaak van een losschietend stangetje is vaak een vervuilde en dus zwaar lopende hoogteregelaar. Ons bent zunig, dus het stangetje is teruggedrukt en geborgd met tie-raps. Maar bij het eerste signaal van een hernieuwd probleem laat ik de hoogteregelaar vervangen. Eventueel maakt Martin ter plaatste de bestaande hoogteregelaar schoon en weer gangbaar.
Bollen
Anderhalf jaar geleden, reed ik weg bij Chyparse zonder te betalen, want alle bollen waren toen goed of aanvaardbaar qua druk en voor testen rekenen zij naks. Nu had ik een donkerbruin vermoeden dat er iets niet helemaal goed zat en dat klopte ook. Veerbollen achter nog aanvaardbaar, maar vóór moesten worden bijgevuld. En toen verschoof er iets binnenin een bol en moest er iets nieuws komen. De comfortbollen zijn vervangen door normale, want zij hadden nog 2 nieuwe bollen uit 1999 liggen en die kreeg ik, vanwege de leeftijd, voor de prijs van 1. Verschil tussen comfort en normaal heb ik nog nooit gevoeld.
Verder nog een HA-bol en de voorraadbol bijgevuld.
De anti-zinkbollen checken zij nooit want die slijten niet.
Hij kan er weer een paar jaar tegen.
Adri
De kortste klap was vanmorgen vroeg een telefoontje naar Almere en ik kon gelukkig vanmiddag al terecht. Het goede gevoel dat ik altijd bij Chyparse heb werd weer bevestigd, want het stangetjesprobleem werd vlot en gratis opgelost en het rondje bollen, dat ik gelijk liet uitvoeren, was nuttig en nodig.
Stangetje.
Ik kreeg de keuze om het gefloeperde stangetje terug te drukken of een nieuwe/gereviseerde hoogteregelaar te installeren. De oorzaak van een losschietend stangetje is vaak een vervuilde en dus zwaar lopende hoogteregelaar. Ons bent zunig, dus het stangetje is teruggedrukt en geborgd met tie-raps. Maar bij het eerste signaal van een hernieuwd probleem laat ik de hoogteregelaar vervangen. Eventueel maakt Martin ter plaatste de bestaande hoogteregelaar schoon en weer gangbaar.
Bollen
Anderhalf jaar geleden, reed ik weg bij Chyparse zonder te betalen, want alle bollen waren toen goed of aanvaardbaar qua druk en voor testen rekenen zij naks. Nu had ik een donkerbruin vermoeden dat er iets niet helemaal goed zat en dat klopte ook. Veerbollen achter nog aanvaardbaar, maar vóór moesten worden bijgevuld. En toen verschoof er iets binnenin een bol en moest er iets nieuws komen. De comfortbollen zijn vervangen door normale, want zij hadden nog 2 nieuwe bollen uit 1999 liggen en die kreeg ik, vanwege de leeftijd, voor de prijs van 1. Verschil tussen comfort en normaal heb ik nog nooit gevoeld.
Verder nog een HA-bol en de voorraadbol bijgevuld.
De anti-zinkbollen checken zij nooit want die slijten niet.
Hij kan er weer een paar jaar tegen.
Adri
Last edited by Breeze on Mon Jul 27, 2020 7:03 pm, edited 1 time in total.
Re: De V6 Break van Breeze
Na de "max. belasting +10%" dacht ik nog: "Tuurlijk moet dat kunnen, zo'n fietsenrek is berekend op stuiterbakken dus met een HP geveerde auto kan het altijd wat meer zijn"
Groet Henk
Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Jij bent een man naar mijn hart Henk. Met het hart op de goede Cit plaats.
Trouwens, ik heb voor het eerst de ontlastschroef bij een Xantia mogen aanschouwen. Lekker gemakkelijk, alleen bereikbaar via de onderzijde. Gelukkig heb je hem soms nooit nodig.
Vroegah, toen ik nog GS (en BX) reed was hij gelukkig gemakkelijk vanaf de bovenzijde bereikbaar. Daar heb ik toen heel wat keren aan zitten te hengelen.
Adri
Trouwens, ik heb voor het eerst de ontlastschroef bij een Xantia mogen aanschouwen. Lekker gemakkelijk, alleen bereikbaar via de onderzijde. Gelukkig heb je hem soms nooit nodig.
Vroegah, toen ik nog GS (en BX) reed was hij gelukkig gemakkelijk vanaf de bovenzijde bereikbaar. Daar heb ik toen heel wat keren aan zitten te hengelen.
Adri
Re: De V6 Break van Breeze
Daarom checken ze idd niet ,... hebben ze gewoon geen zin in
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal