Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Auto's, onderdelen, accessoires, ..
Feije

Re: Xantia middenarmsteun, wieldoppen en cruise control

Post by Feije »

JW-C5 wrote: Sat Apr 25, 2020 4:31 pmIk heb dat nog niemand zien doen, ken jij die wel?
Jep, bij een Activa v6 en dat is precies wat ik op termijn ook van plan ben. Ik heb de onderdelen al in huis op de kabelboom en de stuurkappen na, maar desnoods maak ik die zelf wel. Maar eerst maar eens een stuk gaan rijden met die auto, ik hoop 'm komende week of de week erna door de APK te krijgen.
henkr wrote: Sat Apr 25, 2020 2:43 pm Dan is een after-market toch makkelijker?
Absoluut! Maar ik vind dat zelf niet mooi en heb sws een soort rare voorliefde voor het achteraf inbeunen van originele dingen ;). Dat aftermarket makkelijker is wil natuurlijk niet meteen zeggen dat origineel niet kán. Het zou misschien ook wel lukken om het originele pookje en de knopjes op een aftermarket setje aan te sluiten. Misschien kunnen we van TS te horen krijgen wat hij (c.q. zij/het) graag wil?
henkr wrote: Sat Apr 25, 2020 2:43 pmEen goede vacuümpomp voor een Xantia zal ook niet zo makkelijk te vinden zijn denk ik?
Valt heel erg mee, want hij zat ook in de P406 en in de XM. Alleen het montagebeugeltje is dan anders, maar dat kun je desnoods zelf wel maken. Of je monteert hem helemaal ergens anders, dat kan ook. Het is lastiger om het originele cruise control-pookje en de knop ervan te vinden. Mijn zoektocht daarnaar werd uiteindelijk een succes in Litouwen... De pookjes van een 406 en XM passen niet, omdat die een andere stekker hebben. Zou je wellicht wel pas kunnen maken.
Feije

Post by Feije »

https://frenchcarforum.co.uk/forum/view ... start=2115
Hier een draadje van iemand die een originele cruise control in z'n Activa heeft gezet. Het is wel het nodige werk...
Rob22

Post by Rob22 »

Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
Feije

Post by Feije »

Welk type wieldoppen zoek je (TS) eigenlijk? Op een t1 had je 14" en 15". Uiteraard houdt niks je tegen om t2-wieldoppen op je t1 te zetten als je 15" hebt ;).
bthomas

Post by bthomas »

Ik heb wel een armsteun liggen, die mag je zo wel hebben.
jos

Post by jos »

Hey,

mbt de cruisecontrol, mag zowel aftermarket zijn als origineel (als origineel geen totaal verbouwing betekend).
Bestaan er aftermarket cc die geen vacuum nodig hebben?

Mbt de wieldoppen, er staan nu de 14" op zoals de ebay link hierboven, elke nette xantia 14" wieldop set kan me wel behagen.

@bthomas, ik stuur je een pm om verder af te spreken.

mbt foto's; het gaat om deze wagen; https://link.2dehands.be/m1530918574
Feije

Post by Feije »

Vert Véga! :thumbup: Die bekleding lijkt me velours/alcantara. Dat is erg zeldzaam! Net als de 1.9D over het algemeen eigenlijk. Ik ben enthousiast ;). Wat is dat brandende gele lampje rechtsonderin? Airbag?

Volgens mij zijn de wieldoppen die daar ook op de foto's staan de enige 14"-wieldoppen die origineel onder de Xantia gezeten hebben. Wel zal er een hele waslijst aan accessoirewieldoppen beschikbaar geweest zijn. En eventueel zullen die van een ZX of zo ook wel passen ;).

Voor de cruise control zou ik dan gewoon voor een aftermarket setje gaan, dat is veel minder werk. Die zijn er genoeg. Sommige hebben vacuüm nodig, maar lang niet allemaal. De meeste zijn denk ik volledig elektrisch. Iemand anders kan je er vast beter mee helpen dan ik, maar de systemen van John Gold schijnen erg goed te zijn. Wel redelijk prijzig (paar honderd euro nieuw).
Breeze

Post by Breeze »

jos wrote: Sun Apr 26, 2020 10:20 pmBestaan er aftermarket cc die geen vacuum nodig hebben?
Hier al 10 jaar een tevreden JG (vervangingsmarkt) snelheidsregelaar gebruiker. Met een servo bediening en 3 voorkeuzesnelheden. Het kost wat (zag net > € 500), maar dan heb je ook wat.

Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Feije

Post by Feije »

Je kunt misschien ook kijken of je zo'n systeem ergens tweedehands op de kop kunt tikken, of misschien zelfs wel bij een sloperij? Het mooie aan aftermarket is dat je het in meerdere types auto kunt zetten ;).
jos

Post by jos »

Het lampje is idd airbag die blijft branden, stoelsensoren al gebypassed maar dat lost het niet op. Als er nog tips hierover zijn.

Was al een tijd op zoek naar 1.9D, Heb al ettelijke BX'en gereden met XUD9 en ik kan niet zonder dat getik...
Is overigens uitgerust met een Bosch pomp en ik ga deze dan vermoedelijk ook nog wel eens ombouwen om op ppo te rijden.

Auto is overigens nog uitgerust met een origineel schuifdak.
De distributieriem is op 87k vervangen, maar de waterpomp niet dewelke nu lekt.... (altijd bij merkgarage op onderhoud geweest)
Post Reply