JW-C5 wrote: ↑Sat Apr 25, 2020 4:31 pmIk heb dat nog niemand zien doen, ken jij die wel?
Jep, bij een Activa v6 en dat is precies wat ik op termijn ook van plan ben. Ik heb de onderdelen al in huis op de kabelboom en de stuurkappen na, maar desnoods maak ik die zelf wel. Maar eerst maar eens een stuk gaan rijden met die auto, ik hoop 'm komende week of de week erna door de APK te krijgen.
henkr wrote: ↑Sat Apr 25, 2020 2:43 pm
Dan is een after-market toch makkelijker?
Absoluut! Maar ik vind dat zelf niet mooi en heb sws een soort rare voorliefde voor het achteraf inbeunen van originele dingen

. Dat aftermarket makkelijker is wil natuurlijk niet meteen zeggen dat origineel niet kán. Het zou misschien ook wel lukken om het originele pookje en de knopjes op een aftermarket setje aan te sluiten. Misschien kunnen we van TS te horen krijgen wat hij (c.q. zij/het) graag wil?
henkr wrote: ↑Sat Apr 25, 2020 2:43 pmEen goede vacuümpomp voor een Xantia zal ook niet zo makkelijk te vinden zijn denk ik?
Valt heel erg mee, want hij zat ook in de P406 en in de XM. Alleen het montagebeugeltje is dan anders, maar dat kun je desnoods zelf wel maken. Of je monteert hem helemaal ergens anders, dat kan ook. Het is lastiger om het originele cruise control-pookje en de knop ervan te vinden. Mijn zoektocht daarnaar werd uiteindelijk een succes in Litouwen... De pookjes van een 406 en XM passen niet, omdat die een andere stekker hebben. Zou je wellicht wel pas kunnen maken.