Bert's break

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
bthomas

Re: Alweer pech

Post by bthomas »

Gisteren heb ik de veerbollen en de ABS sensor laten vervangen bij de garage van toen. Hij rijdt in ieder geval weer fantastisch! De rekening bedraagt 346 euro en dat is inclusief diagnose.
Feije

Post by Feije »

:thumbup:
Citrobenz

Post by Citrobenz »

Goeie garage, een echte liefhebber ;)
Nu maar weer lekker zweven
Groet van Henk uit Steenwijk
Xantia 1.8, 1999
Ami 8, 1978
bthomas

Afwikkeling schade

Post by bthomas »

De auto heeft een dagje bij het garagebedrijf van mijn broer gestaan en is daar bekeken door de schade-expert. Dat was op vrijdag. Mijn grote angst was dat de auto voor een hele lage dagwaarde getaxeerd zou worden en ik dus wel met een hoop schade zit maar er niks voor terug zou krijgen.

Ik was er zelf niet bij maar volgens mijn broer was de expert ook wel een soort liefhebber. Hij vertelde enthousiast over een collega die 750k km gereden had met een xantia op diesel. Ook kon hij aan de auto zien dat ik liefhebber was en er zuinig op was. Hij zou er het weekend over nadenken.

Op maandag heb ik te horen gekregen dat de auto voor de aanrijding een dagwaarde had van 2000 euro en na de aanrijding nog 150 euro waard was en dus total loss. Daarom heb ik 1850 euro van de verzekering gekregen. Ik vind dat heel netjes!

Wat wel grappig was is dat de expert op "gaspedaal" zou kijken wat de dagwaarde van zo'n auto was. Alleen vind je daar geen enkele break automaat meer. Er zijn hier en daar nog wel goedkope Xantia's te vinden maar de meeste komen nu toch boven de duizend euro uit. Ik blijf wel uitkijken naar een vervangende break automaat maar ik vermoed dat ik voorlopig nog wel een tijd met deze blijf doorrijden en ga er daarom ook wat verbeteringen aan doorvoeren zoals de gebreken die ik hierboven noemde aanpakken.
H@ns

Re: Bert's break

Post by H@ns »

Netjes hoor. Als je voor dat geld een aardige donor weet te vinden biedt dat wellicht perspectief. En anders wachten tot er wel een break met al4 langskomt. De al4 in de xantia is in elk geval een stuk duurzamer dan in de C5 denk ik.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Feije

Post by Feije »

Moet je die auto niet eerst terugkopen van de verzekeraar? Ik heb geen idee hoe zoiets zit. Toen ik schade had, bleek halverwege de procedure ineens dat ik niet gedekt was :roll:.
TRSarno

Post by TRSarno »

Die komt vanzelf langs in het tempo dat Rob22 de forums af gaat :lol:
Xantia 2.0i Aut. Exclusive + winterpakket (koplampsproeiers + verw. stoelen) Image
TRSarno

Post by TRSarno »

Ik weet niet of je interesse hebt maar op het Citroenforum staat een mooie break!

Xantia Turbo CT VSX Break
Xantia 2.0i Aut. Exclusive + winterpakket (koplampsproeiers + verw. stoelen) Image
Feije

Post by Feije »

Die staat hier ook te koop ;). Maar dat is geen automaat. Ik vind hem zelf wel héél erg mooi!
Rob22

Post by Rob22 »

Xanta break 2.0i VSX automaat full options waaronder cruise-control, lederen interieur, multifunctioneel stuur en houten panelen op het dashboard met 110Dkm op de teller. Nette auto op dat deukje in de achterdeur na dan ;) Alleen nog even importeren uit Zwitserland :D https://www.ooyyo.com/zwitserland/c=CDA ... 7938.html/
Er gaat niets boven de Double Chevron ;)
Post Reply