Vorige week heeft de break een beurt gehad met APK:
- wat verlichting dingetjes
- CO te hoog op gas
- multiriem vervangen
- stabilisatorstangen links en rechts
- handremkabel links
- achterste draagarmrubbers links en rechts
- stuurkogels links en rechts
- uitlijnen
Mijn broer heeft de werkzaamheden gedaan maar met het oplossen van de CO heb ik zelf geholpen door met de laptop wat aan de tabel te veranderen. Daarmee is het uiteindelijk wel gelukt.
Voor de beurt liep de motor al slecht op gas en dat is nog steeds zo. Ik heb de verandering in de tabel ongedaan gemaakt maar dat maakt geen verschil want ik heb alleen een paar cellen uit die tabel gewijzigd, dus bij een specifiek toerental en injectietijd.
Het LPG filter is ook vervangen bij de beurt maar dat heeft het probleem dus ook niet opgelost. Nu moet ik er maar een keer mee naar een LPG specialist.
Ik heb de auto in november 2014 gekocht met 195k op de teller. Ik heb toen het gas laten inbouwen en inmiddels is de teller over de 300k.
Dan nog wat geks met betrekking tot roest. Dit is de beroemde hoek:
Valt best mee toch?
Maar dan op de linker voorvleugel:
(Je moet goed kijken. De bruine vlek ben ik )
Bert's break
Re: Bert's break
Hoe zijn de bougies of heb je deze al vervangen bij de beurt?.
Kwa roest valt het ontzettend mee, alleen jammer van het voorscherm.
Kwa roest valt het ontzettend mee, alleen jammer van het voorscherm.
Re: Bert's break
Wat is er mis met het linker voorscherm? Rare plek voor roest!
Re: Bert's break
Your guess is as good as mine!
Re: Bert's break
Oude schade geweest ???
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: Bert's break
Niet bij mij maar ik weet niet wat er daarvoor gebeurt is.
Alweer pech
Van de week is mijn Xantia break aangereden. Iemand reed achteruit tegen de linker flank aan. Er is aardig wat schade, maar precies weet ik het niet want het is gebeurt terwijl mijn vriendin er mee weg was en vandaar is ie direct naar de garage gebracht.
Ik heb nog wel een deur die ik erin zou kunnen zetten maar het begint onderhand wel een beetje dubieus te worden:
- de veerbollen moeten vervangen worden
- er zit een barst in de voorruit
- de voorbumper moet vervangen worden
- de linker voorvleugel heeft roest en zou dus eigenlijk vervangen moeten
- Op gas rijdt ie abominabel slecht
- er zit een breuk in de bedrading naar het linker achterportier waardoor dat raam wel open maar niet dicht wil
- abs lampje brandt
en er zal vast nog wel een mankement zijn waar ik nu niet aan gedacht heb.
Dus misschien is het verstandiger om uit te kijken naar een vervanger. Het moet alleen wel een T2 automaat met cruise control zijn en minimaal 2l. Het aanbod is onderhand wel schaars aan het worden helaas, dus ik loop al te twijfelen of ik niet een veel gemakkelijk verkrijgbare C5 break moet nemen.
Overigens zijn er ook wel goede redenen om hem wel op te knappen: ik heb er veel in geïnvesteerd de afgelopen jaren en hij voldoet aan de vereisten van hierboven.
Ik heb nog wel een deur die ik erin zou kunnen zetten maar het begint onderhand wel een beetje dubieus te worden:
- de veerbollen moeten vervangen worden
- er zit een barst in de voorruit
- de voorbumper moet vervangen worden
- de linker voorvleugel heeft roest en zou dus eigenlijk vervangen moeten
- Op gas rijdt ie abominabel slecht
- er zit een breuk in de bedrading naar het linker achterportier waardoor dat raam wel open maar niet dicht wil
- abs lampje brandt
en er zal vast nog wel een mankement zijn waar ik nu niet aan gedacht heb.
Dus misschien is het verstandiger om uit te kijken naar een vervanger. Het moet alleen wel een T2 automaat met cruise control zijn en minimaal 2l. Het aanbod is onderhand wel schaars aan het worden helaas, dus ik loop al te twijfelen of ik niet een veel gemakkelijk verkrijgbare C5 break moet nemen.
Overigens zijn er ook wel goede redenen om hem wel op te knappen: ik heb er veel in geïnvesteerd de afgelopen jaren en hij voldoet aan de vereisten van hierboven.
Re: Alweer pech
Veel sterkte met de beslissing. Gevoelsmatig zeg ik: houden die Xant, maar misschien is een C5 verstandelijk wel beter. Ik vind hem te groot en waarom die LDS, LHM (HGB) voldeed toch?
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Alweer pech
Op zich is dat niet zo'n heel erg schokkend lijstje, maar het telt natuurlijk wel op. Die voorruit zal wel duur zijn als je verzekering het niet wil dekken . Wat het probleem op gas is, is ook even de vraag. De rest is waarschijnlijk prima zelf te doen voor weinig geld. Dat kost even wat tijd, maar dat kost een andere auto zoeken ook .
Mooie Xantia's die aan je wensen voldoen zijn op zich wel te vinden maar vaak vrij prijzig. Veel duurder dan een nette c5.
Nog iets dat niet onbelangrijk is: zijn alle inzittenden van beide auto's er zonder kleerscheuren vanaf gekomen?
Mooie Xantia's die aan je wensen voldoen zijn op zich wel te vinden maar vaak vrij prijzig. Veel duurder dan een nette c5.
Nog iets dat niet onbelangrijk is: zijn alle inzittenden van beide auto's er zonder kleerscheuren vanaf gekomen?
Re: Alweer pech
Onderhouds interval LDS van 200.000km is best fijn
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera