Ook pech, geslipt

Alles wat niet in de andere categorieen past.
User avatar
Menno
Posts: 528
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Ook pech, geslipt

Post by Menno »

Tja, veel minder zal die er niet om rijden, maar ontsierend is het wel als je besluit het niet te laten maken ....
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Ook pech, geslipt

Post by bthomas »

Wat een drama! :-(
Had carglass ofzo niet een app waarmee je kon opvragen hoeveel het herstellen van een schade kost?
Er was een tijdje een reclame van zoiets op tv.
KarelE
Posts: 42
Joined: Sun Oct 06, 2019 2:19 pm
Location: Groene Hart

Re: Ook pech, geslipt

Post by KarelE »

Ja, maar de bodem van de schatkist is in zicht. Daarom misschien een paar maanden met schade rijden en daarna laten repareren, als ik het weer kan betalen. Om nu richting sloop te gaan en iets onbekends/onbestemds voor een paar honderd euro te kopen is ook een fors risico.
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Ook pech, geslipt

Post by Alfred »

Jammer hoor :(

De Xantia staat juist bekend om zijn strakke wegligging in de bochten.
Dan moet er een oorzaak zijn geweest, olie op de weg, aquaplaning door slechte banden, te lage bandendruk of een mankement?

Ik zie even op de foto niet waarom je niet verder kon rijden.
Als de schade alleen is wat de foto toont, dan is herstel wel te overzien, dit deel van het plaatwerk kan vrij eenvoudig van binnenuit teruggeklopt worden, daarna geplamuurd en gespoten worden. Misschien valt de schade best wel mee.

Succes met de opvolging.
Mvg. Alfred.
User avatar
Menno
Posts: 528
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Ook pech, geslipt

Post by Menno »

Als je hem naar Johan laat wegslepen , vraag dan even bij maarten , van autobedrijf vink , zit er ongeveer naast ...
Hij is altijd erg schappelijk met zijn prijzen wat betreft schade/spuitwerk ....
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
KarelE
Posts: 42
Joined: Sun Oct 06, 2019 2:19 pm
Location: Groene Hart

Re: Ook pech, geslipt

Post by KarelE »

Niet verder rijden kwam doordat de rv band lekte langs de velg. Daar was grond en gras tussen gekomen. En de wielbouten pasten niet op het reservewiel. Toen moest ie mee.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Ook pech, geslipt

Post by H@ns »

Wat een pech zeg! Nog maar net in je bezit en dan zoiets.
ik heb ooit iets soortgelijks meegemaakt maar dan met een BX. Op een rotonde ineens helemaal de controle kwijt en geëindigd tegen een boom. Bij nader inspectie bleek de rechter achterban lek te zijn waardoor de auto oncontroleerbaar werd in de bocht. nadeel van de HP vering, die compenseert het hoogte verschil waardoor je op het rechte eind niet merkt dat er een leegloper is..

Ik zou voor de tip van Menno gaan; GJO en dan de schadehersteller daar om de hoek. Johan heeft ook nog een rode Xantia in de verkoop staan op dit moment. Misschien is daar iets mee uit te wisselen? Je weet maar nooit.

Sterkte!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Armand
Posts: 16
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:41 pm

Re: Ook pech, geslipt

Post by Armand »

Die rode Xantia hdi staat alleen links op de foto, ik ben er voor naar het westen geweest afgelopen zomer. Toen was de vraagprijs nog bijna 3000 euro en was er rechts een muurtje gepakt. (Was hij even vergeten te vertellen)
Last edited by Armand on Wed Nov 13, 2019 7:39 pm, edited 1 time in total.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Ook pech, geslipt

Post by H@ns »

?!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
KarelE
Posts: 42
Joined: Sun Oct 06, 2019 2:19 pm
Location: Groene Hart

Re: Ook pech, geslipt

Post by KarelE »

Nou, reparatie wordt niks. Alleen een vervangend spatbord kost al 860 ex BTW. Is niet meer leverbaar, maar hier of daar in Frankrijk misschien nog als NOS te vinden. En dan moet er nog gelast en gespoten gaan worden. En dan blijft het een auto met schade. Deze gaat dus exit, het is niet anders. Nu op zoek naar wat anders. Ik denk sterk over de 1.8-16V Millesime die bij Enting staat. Die bij l'Est is 1000 euro duurder, voor vrijwel dezelfde leeftijd en kilometerstand.
Post Reply