Naar aanleiding van Henk's uitleg waarom het zo vervelend is dat je zonder APK niet aan je auto kunt sleutelen als je niet zoveel ruimte hebt bedacht ik het volgende: Ik heb een boek gekocht over de Xm. Dat boek is erg interessant. Wist je bijvoorbeeld dat er in China een aantal Xantia's zijn geïmporteerd onder de naam Xm? Er staat dan ook Xm op de achterkant.
Maar zo stond daar ook dat er in de showroom Xm's stonden die met door Citroën geleverde blokjes in de rijstand werden gehouden. Henk, zou dat je probleem niet oplossen? Als je wilt kan ik denk ik wel van dat soort blokjes printen op de 3d printer.
Ingezakte Citroëns
Re: Ingezakte Citroëns
@Bert: ik weet natuurlijk niet waar bij de XM die blokjes geplaatst werden maar het lijkt enigszins op wat men in DS-kringen de bezemsteelmethode noemt.
Het komt er op neer dat je de veerbollen losschroeft, een afgezaagd stuk bezemsteel in de veercilinder plaatst en vervolgens de bol weer herplaatst.
De bezemsteel neemt dus de ruimte in waar normaal gesproken in de rijstand de hydrauliekolie zit.
Over mogelijke houtsplinters in de hydrauliek wordt verder niets vermeld.
Met de DS voorvering (dwarse draagarmen) in gedachten lijkt er geen punt te zijn waar een extern geplaatst blokje op zou kunnen afsteunen.
Aan de achterzijde zou mogelijk een houten balk onder de kofferbak de lengtedraagarmen kunnen fixeren
Groet Henk
Het komt er op neer dat je de veerbollen losschroeft, een afgezaagd stuk bezemsteel in de veercilinder plaatst en vervolgens de bol weer herplaatst.
De bezemsteel neemt dus de ruimte in waar normaal gesproken in de rijstand de hydrauliekolie zit.
Over mogelijke houtsplinters in de hydrauliek wordt verder niets vermeld.
Met de DS voorvering (dwarse draagarmen) in gedachten lijkt er geen punt te zijn waar een extern geplaatst blokje op zou kunnen afsteunen.
Aan de achterzijde zou mogelijk een houten balk onder de kofferbak de lengtedraagarmen kunnen fixeren
Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Ingezakte Citroëns
Als je het gewild had was mijn volgende vraag geweest: heb je maten voor mij. Ik word niet gehinderd door enige kennis
Ik vind die bezemsteelmethode ook wel wat bedenkelijk, dat ben ik wel met je eens.
Ik vind die bezemsteelmethode ook wel wat bedenkelijk, dat ben ik wel met je eens.
Re: Ingezakte Citroëns
Die blokjes is gelukkig heel wat anders, kan erg handig zijn , zeker bij troens die nog zakken ...
Mijn (ex) cx heeft die blokjes er nu ook tijdelijk tussen, wel zo makkelijk als je de auto wil verplaatsen bv
Mijn (ex) cx heeft die blokjes er nu ook tijdelijk tussen, wel zo makkelijk als je de auto wil verplaatsen bv
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera