Ook pech, geslipt

Alles wat niet in de andere categorieen past.
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Ook pech, geslipt

Post by Feije »

Zo'n spatbord kun je toch voor een paar tientjes uit een sloper slijpen? Lassen moet je toch op die plek. En anders kan een schadehersteller misschien nog met plamuur aan de slag, maar dan kom je wel op een heleboel plamuur uit. Of de schadehersteller kan het misschien eerst weer een beetje naar buiten kloppen en dan glad maken met plamuur, zoiets. Ik zie heel wat meer mogelijkheden dan een spiksplinternieuw spatbord monteren ;).
KarelE
Posts: 42
Joined: Sun Oct 06, 2019 2:19 pm
Location: Groene Hart

Re: Ook pech, geslipt

Post by KarelE »

Ja, misschien wel. Maar dan moet die schadehersteller naar een sloper, ik zie me dat zelf niet doen. Uitkloppen heeft-ie ook overwogen, maar daarvoor is de schade echt te groot. 't Is een leuk dorps papa-mama bedrijf, ze halen me echt het vel niet over de neus en denken mee. Hij had zelfs al een aantal vervangers op Gaspedaal opgezocht :lol:

En stiekem is er nog wel wat schade, de achterklep staat iets scheef naar rechts, de deurstrips moeten gespoten, de achterbumper ook. Rechts zit je ook met de benzine vuldop en -leiding. Al repareer je het voor 1500 euro, het blijft een ex-schadeauto.
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Ook pech, geslipt

Post by Alfred »

De lezers op dit forum kunnen hooguit met je meedenken over de hoogte van de schade, en wat herstel zou kunnen kosten.

Met de Xantia's die nu nog in de markt te vinden zijn, zou je ook de staat van onderhoud (of vaak de staat van uitgesteld onderhoud) kunnen meetellen. Dat verschil kan groter zijn dan deze schade.

Je weet zelf het beste wat je achterlaat, neem de overweging mee bij zoeken naar een andere Xantia.

Mvg. Alfred.
KarelE
Posts: 42
Joined: Sun Oct 06, 2019 2:19 pm
Location: Groene Hart

Re: Ook pech, geslipt

Post by KarelE »

Hoi Alfred, sorry, uiteraard iedereen bedankt voor het meedenken. Ik had gewoon mijn tegenoverwegingen, en bedoelde toe het niet als afwijzing.
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Ook pech, geslipt

Post by Feije »

O zo voelde ik het hier ook niet hoor. Dan zou je continue dingen van mensen afwijzen op ieder forum, want we zijn het toch nooit allemaal met elkaar eens :lol:.
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Ook pech, geslipt

Post by Alfred »

Karel, ik denk je post nu pas begrijpen, na de reactie van Feije. :)

Ik bedoelde ook geen afwijzing, en zag ook geen afwijzing, integendeel.
Mijn reactie was alleen maar om je te helpen met je keuze.

Namelijk een andere Xantia aanschaffen waar je waarschijnlijk weer kosten op gaat maken, door achterstallig onderhoud,
of de kosten dragen om je huidige Xantia te laten repareren. Van deze wagen ken je de staat van onderhoud.

En daarom gaf ik aan dat het voor ons als lezers heel moeilijk is je te adviseren.
Het is nooit verkeerd om je overwegingen ook met andere Xantia-liefhebbers te klankborden.

Sorry dat ik niet duidelijk was :oops:

Mvg. Alfred.
KarelE
Posts: 42
Joined: Sun Oct 06, 2019 2:19 pm
Location: Groene Hart

Re: Ook pech, geslipt

Post by KarelE »

Mijn korte xantia avontuur komt alweer ten einde. Helaas kan la Flèche Rouge niet meer voor een reëel bedrag worden hersteld. Tenzij iemand voor weinig interesse heeft in een bijna nieuwe trekhaak en lichtmetalen wielen laat ik de auto woensdag achter bij de handelaar waar ik een C1 First Edition heb aangeschaft.
KarelE
Posts: 42
Joined: Sun Oct 06, 2019 2:19 pm
Location: Groene Hart

Re: Ook pech, geslipt

Post by KarelE »

Bijgaand een foto van een Break waar het type velgen onder zit dat ik heb.
Citroën_Xantia_Break_001k.jpg
Citroën_Xantia_Break_001k.jpg (65.95 KiB) Viewed 2774 times
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Ook pech, geslipt

Post by Feije »

Dat zijn Exclusive-velgen. Die kun je misschien nog wel aan iemand slijten.
Jammer dat de Xantia niet gerepareerd wordt, maar begrijpelijk.
User avatar
TRSarno
Posts: 108
Joined: Sun Apr 21, 2019 12:51 pm

Re: Ook pech, geslipt

Post by TRSarno »

PB gestuurd.....
Xantia 2.0i Aut. Exclusive + winterpakket (koplampsproeiers + verw. stoelen) Image
Post Reply