Nieuw hier
Posted: Sun Oct 06, 2019 2:32 pm
Hallo allemaal, ik ben Karel Engel. Ik woon in de Krimpernerwaard en rijd sinds 1986 Citroen. BX (Berline en Break, een stuk of 6), CX (Prestige en Break, zo'n 7 a 8), XM(Break, 4), C5(Break, 2), IDFA(1960). Vaak stonden er 3 of meer exemplaren op de oprit, het was niet allemaal na elkaar. Oh ja, en mijn vrouw rijdt nu in haar tweede Berlingo.
Mijn laatste C5 legt nu met 395000km het hoofd in de schoot. Dat was een diesel, maar ik rijd geen 30-40000 per jaar meer. Nu dus over op benzine.
Bij Johan Oldenhage heb ik een rode berline Xantia Plus 1.8i met BVM5 aangeschaft. Over 1,5 week of zo kan ik die ophalen. Het is de 44-HB-FK, misschien al bekend hier op het forum. Ik heb ook al een naam, en hoop dat die nog niet in gebruik is: La fleche rouge. Het is voor het eerst sinds de jaren 90 dat ik weer een Berline ga rijden. Omdat er voor het vervoer van grotere spullen al een Berlingo staat is die Break niet echt meer nodig, al vind ik de Break mooier dan de Berline. Maar om budgettaire redenen moet nu het verstand maar even de boventoon voeren.
Ik had ooit 1 keer in een Xantia gereden. Dat was toen Koen Noordegraaf er al 1 had staan voor de officiele introductie. Daar heb ik een rondje mee gereden op de Coenecoopbrug in Waddinxveen, een brug met mooie klaverbladlussen als op- en afrit. Wat kon dat hard, het leek wel of de banden voorzien waren van tweezijdig plakband. En de proefrit afgelopen donderdag overtuigde meteen. Wel zat ik in de C5 iets beter dan in de Xantia, ik ben 1,98 lang en zo'n 120 kilo zwaar. In de C5 ga ik zitten, de Xantia trek ik aan, zo voelt het. Maar ik rijd nu nog maar 28km enkele reis naar mijn werk, dat was voorheen 100+km enkele reis. Dus ik denk dat dit wel gaat lukken. Voor mijn werk zit ik dan dagelijks nog zo'n 400-500km in een Mercedes Sprinter, dus ook de terugreis naar huis zal me prima bevallen.
Ik heb al een eerste vraagje: Wat is het verschil tussen een Xantia en een Xantia Plus?
Mijn laatste C5 legt nu met 395000km het hoofd in de schoot. Dat was een diesel, maar ik rijd geen 30-40000 per jaar meer. Nu dus over op benzine.
Bij Johan Oldenhage heb ik een rode berline Xantia Plus 1.8i met BVM5 aangeschaft. Over 1,5 week of zo kan ik die ophalen. Het is de 44-HB-FK, misschien al bekend hier op het forum. Ik heb ook al een naam, en hoop dat die nog niet in gebruik is: La fleche rouge. Het is voor het eerst sinds de jaren 90 dat ik weer een Berline ga rijden. Omdat er voor het vervoer van grotere spullen al een Berlingo staat is die Break niet echt meer nodig, al vind ik de Break mooier dan de Berline. Maar om budgettaire redenen moet nu het verstand maar even de boventoon voeren.
Ik had ooit 1 keer in een Xantia gereden. Dat was toen Koen Noordegraaf er al 1 had staan voor de officiele introductie. Daar heb ik een rondje mee gereden op de Coenecoopbrug in Waddinxveen, een brug met mooie klaverbladlussen als op- en afrit. Wat kon dat hard, het leek wel of de banden voorzien waren van tweezijdig plakband. En de proefrit afgelopen donderdag overtuigde meteen. Wel zat ik in de C5 iets beter dan in de Xantia, ik ben 1,98 lang en zo'n 120 kilo zwaar. In de C5 ga ik zitten, de Xantia trek ik aan, zo voelt het. Maar ik rijd nu nog maar 28km enkele reis naar mijn werk, dat was voorheen 100+km enkele reis. Dus ik denk dat dit wel gaat lukken. Voor mijn werk zit ik dan dagelijks nog zo'n 400-500km in een Mercedes Sprinter, dus ook de terugreis naar huis zal me prima bevallen.
Ik heb al een eerste vraagje: Wat is het verschil tussen een Xantia en een Xantia Plus?