Vallende hemel

Alles wat niet in de andere categorieen past.
Albert
Posts: 68
Joined: Thu Apr 18, 2019 8:10 pm
Location: Veluwezoom

Re: Vallende hemel

Post by Albert »

Zo heb ik het gedaan!

Doorgezakt hemeltje.
Image

Hemeltje eruit gehaald, nu kun je ook mooi zien waar ie gekit zit!
Image

De hemelplaat goed schoon maken.
Image

De nieuwe hemelstof erop lijmen.
Image

De gaten voor de verlichting/handvatten erin maken en netjes afwerken.
Image

En weer terug gemonteerd in de Xantia.
Image

Zo heb ik het dus al 3 x met suc6 gedaan! :)
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Vallende hemel

Post by citroen23 »

Toch niet 3 keer bij dezelfde xantia ................? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Albert
Posts: 68
Joined: Thu Apr 18, 2019 8:10 pm
Location: Veluwezoom

Re: Vallende hemel

Post by Albert »

Nee Johan. :lol:
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Vallende hemel

Post by Feije »

bthomas wrote: Thu Sep 19, 2019 5:37 pmFeije, waar heb jij het laten doen? Zou die club het de tweede keer niet beter doen?
Ik heb hem laten vervangen bij Lijzenga in Damwoude, maar dit is niet gedaan door hun eigen monteurs. Omdat ik daar zomaar halsoverkop heen kwam hebben ze er toen een zzp’er op gezet. Weet trouwens niet helemaal zeker of die €160 wel klopt maar ik geloof het wel. Die €160 zat in hun verwachting en die klopte aardig met het uiteindelijke totaalbedrag.
Volgens mij komt dit probleem alleen veel voor bij wat luxere berlines. De goedkopere uitvoeringen hadden een heel ander stofje op de hemel, merkte ik toen ik deze zomer in een SX reed. Blijkbaar stort dat stofje niet of veel minder snel neer. Een break had in duurdere uitvoeringen dacht ik wel dezelfde stof als een berline maar ik heb het naar beneden vallen nog nooit gezien bij een break. Je ziet en merkt het gauw genoeg als hij neerstort, zeker als je achterin zit is het heel vervelend.
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Vallende hemel

Post by citroen23 »

Albert wrote: Thu Sep 19, 2019 11:25 am De oude foamlaag is vergaan, dus lijm erachter spuiten is idd maar een tijdelijk oplossing!
Hier het adres waar ik de hemelbekleding altijd bestel samen met de lijm. ;)

https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/auto-bekleding/
Hallo Albert,

Welke grijze hemelbekleding heb jij de afgelopen 3x keer gebruikt ? Ze hebben meerdere soorten grijs n.l. ............ :?
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Vallende hemel

Post by citroen23 »

Verdorie :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: laat het hemelstof (nieuw) los van de boardplaat terwijl ik deze wel heb schoongemaakt :evil: :evil: :evil:
Wie weet wat de ultime/juiste lijmspray is ?
User avatar
luk-asse
Posts: 50
Joined: Sat Oct 24, 2020 6:32 pm

Re: Vallende hemel

Post by luk-asse »

Tja, geen antwoord op Citroen23's vraag, maar die vallende hemel speelt een rol in dit filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=I40nbqG3xRg&t=1s
waarbij: niet schrikken van de hyperkinetische joelende stijl van dit stel Fransen.
Moraal van dit verhaal: een schitterende auto met een V6 of HDi, maar niet met een benzine 2.0 liter, laat staan met minder.
groet, luk
PS: voor wie het Frans niet voldoende snapt (ook de onderschriften niet): de beelden spreken voor zich.
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC :-(
User avatar
Breeze
Posts: 946
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Vallende hemel

Post by Breeze »

luk-asse wrote: Sat Dec 12, 2020 8:37 pmPS: voor wie het Frans niet voldoende snapt (ook de onderschriften niet): de beelden spreken voor zich.
Best wel hilarisch bedoeld, geloof ik. Maar dat radde Frans is moeilijk te volgen met mijn HBS-Frans.

Ik zag een ander filmpje van die jongens, waarin ze een McLaren F1 bespreken zonder één beeld van het voertuig.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Lbarré
Posts: 161
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Vallende hemel

Post by Lbarré »

En is nog één van de eerste Xantia's tweede versie, dan wel in Exclusive versie, maar dan nog wel enkel maar met 1 airbag op stuur. :)
Ziet er nog wel heel mooi uit die benzine 2.0 liter.
Er wordt ook gezegd dat die motor veel meer lawaai maakt dan Xantia's met andere motoren zoals de 1.8 of de diesels en de HDi's ;)
Deze persoon heeft zelf ook een VW Passat W8 met automaat maar waar zich probleem na probleem voordeed en dan slecht werd hersteld en die daardoor nu niet meer kan rijden :lol:
Maar wist wel niet dat er in de Xantia zo vaak problemen waren met een vallende hemel. :o
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Vallende hemel

Post by Feije »

Lbarré wrote: Sun Dec 13, 2020 9:37 pmEn is nog één van de eerste Xantia's tweede versie, dan wel in Exclusive versie, maar dan nog wel enkel maar met 1 airbag op stuur. :)
Dat zie je in Frankrijk wel vaker. Zelfs een v6 had het in het begin van de serie 2 niet standaard, dus je ziet er ook Activa's uit '98 zonder bijrijdersairbag. Als je Nederlandse Activa's gewend bent is dat m.i. een beetje een vreemd gezicht, want voor de rest zitten ze wel gewoon even dik in hun spullen als de Nederlandse modellen.
Lbarré wrote: Sun Dec 13, 2020 9:37 pmMaar wist wel niet dat er in de Xantia zo vaak problemen waren met een vallende hemel. :o
Ik heb tot dusver een score van 100% :roll:. Maar ja, mijn beide Xantia's hebben dan ook die duurdere hemelbekleding.
Post Reply