In m'n V6 valt de hemel naar beneden. Ik vroeg een (gespecialiseerd) bedrijf wat het zou kosten om dat te herstellen. Hun antwoord: EUR 500,- Dat lijkt mij overdreven veel, of vergis ik mij?
Ik heb eigenlijk geen tijd om het zelf te doen. Weet iemand een goed adresje voor dit werk?
Vallende hemel
Re: Vallende hemel
Wat een belachelijk bedrag zeg! Ik kan me herinneren van het oude forum dat dit wel vaker voorkomt en dat een bus spuitlijm dan wonderen doet.
Klein gaatje maken, flink sprayen zoveel mogelijk op beide zijden, even drogen en zo egaal mogelijk terug duwen. Moet niet heel tijdrovend zijn toch?
Klein gaatje maken, flink sprayen zoveel mogelijk op beide zijden, even drogen en zo egaal mogelijk terug duwen. Moet niet heel tijdrovend zijn toch?
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Vallende hemel
Als je pech hebt dondert hij dan na een poosje weer naar beneden omdat het materiaal gewoon verrot is. Ik heb zelf de hemel laten vervangen voor €160, maar moet zeggen dat ik daar niet helemaal tevreden over ben (hij past nét niet).
Re: Vallende hemel
Ik heb al 3 x een hemel zelf vervangen, géén makkelijk/leuk klusje maar zekers te doen...….onkosten rond de 60 euro!
Re: Vallende hemel
De oude foamlaag is vergaan, dus lijm erachter spuiten is idd maar een tijdelijk oplossing!
Hier het adres waar ik de hemelbekleding altijd bestel samen met de lijm.
https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/auto-bekleding/
Hier het adres waar ik de hemelbekleding altijd bestel samen met de lijm.
https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/auto-bekleding/
Re: Vallende hemel
Helaas hetzelfde verhaal bij mijn V6 bij het begin van deze zomer.
Na het demonteren van de hemel uit de auto (fijn verlijmd tegen het dak, not!) en het aanzien van de rommel die tussen de hangende stof en het 'frame'-bord zit, heb ik het schoonmaken en opnieuw bekleden met liefde uitbesteed.
Was uiteindelijk 250 euro kwijt. Dan klinkt de € 160 van Feije zeker aantrekkelijker, maar dat is vermoedelijk terug te voeren op de 'Randstad'-toeslag. Een ander bedrijf rekende € 350 als ik niet zelf de hemel schoon zou opleveren.
Kortom: het kost tijd, en als je de auto parkeert en de hemel ook laat demonteren en monteren, dan kost dat nog meer tijd.
Overigens heeft Alfred (op het oude forum) ook extra isolatiematten aangebracht op de dakplaat om extra geluiddemping te realiseren. Ik ben van plan om ontdreuningsmatten te plakken, maar laat eerst twee kleine deukjes uit het dak verwijderen (de hemel is nu toch weg). Daarna die matten en dan de hemel terug.
@Albert: heb jij de hemel weer verlijmd tegen de dakplaat? Ik begreep namelijk van de bekleder dat verlijming van de hemel tegen het dak bij andere merken niet altijd voorkomt / noodzakelijk is.
Na het demonteren van de hemel uit de auto (fijn verlijmd tegen het dak, not!) en het aanzien van de rommel die tussen de hangende stof en het 'frame'-bord zit, heb ik het schoonmaken en opnieuw bekleden met liefde uitbesteed.
Was uiteindelijk 250 euro kwijt. Dan klinkt de € 160 van Feije zeker aantrekkelijker, maar dat is vermoedelijk terug te voeren op de 'Randstad'-toeslag. Een ander bedrijf rekende € 350 als ik niet zelf de hemel schoon zou opleveren.
Kortom: het kost tijd, en als je de auto parkeert en de hemel ook laat demonteren en monteren, dan kost dat nog meer tijd.
Overigens heeft Alfred (op het oude forum) ook extra isolatiematten aangebracht op de dakplaat om extra geluiddemping te realiseren. Ik ben van plan om ontdreuningsmatten te plakken, maar laat eerst twee kleine deukjes uit het dak verwijderen (de hemel is nu toch weg). Daarna die matten en dan de hemel terug.
@Albert: heb jij de hemel weer verlijmd tegen de dakplaat? Ik begreep namelijk van de bekleder dat verlijming van de hemel tegen het dak bij andere merken niet altijd voorkomt / noodzakelijk is.
Re: Vallende hemel
Ik denk dat ik het best zelf kan doen maar ik heb veel teveel te doen en daarnaast: als ik het zelf doe bestaat de kans dat ik me ga irriteren aan kleine imperfecties die ik anders waarschijnlijk niet eens gezien zou hebben. Dus ik besteed het liever uit.
Feije, waar heb jij het laten doen? Zou die club het de tweede keer niet beter doen?
Overigens: allen bedankt voor de reacties!
Feije, waar heb jij het laten doen? Zou die club het de tweede keer niet beter doen?
Overigens: allen bedankt voor de reacties!
Re: Vallende hemel
Robert, de hemelplaat zelf zit vast gekit aan de dakplaat en ik zou dat wel doen, anders zit ie gewoon te los!
Ik heb hem dus ook gewoon weer met montagekit gemonteerd op de originele manier.
Re: Vallende hemel
Weet iemand of dit probleem ook bij de break voorkomt?
Toen ik het hemeltje van mijn Xantia-break (b.j. 2001) er uit had gehaald, bleek het gemaakt van een fijn honingraad-achtige kunststofstructuur.
Super licht en toch vrij sterk. En ik zag nergens verschijnselen van veroudering.
Kan het zijn dat de hemeltjes voor de break van een ander materiaal zijn gemaakt?
Mvg. Alfred.
Toen ik het hemeltje van mijn Xantia-break (b.j. 2001) er uit had gehaald, bleek het gemaakt van een fijn honingraad-achtige kunststofstructuur.
Super licht en toch vrij sterk. En ik zag nergens verschijnselen van veroudering.
Kan het zijn dat de hemeltjes voor de break van een ander materiaal zijn gemaakt?
Mvg. Alfred.
Re: Vallende hemel
Ik vraag mij ook af of dit probleem zich bij de breaks ook voordoet.
Mijn 2 breaks blijken er geen last van te hebben , heb nog een sloper staan ook en daar is mij ook niet aan opgevallen...
Mijn 2 breaks blijken er geen last van te hebben , heb nog een sloper staan ook en daar is mij ook niet aan opgevallen...