De Berline van NdeJ

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
Pablo Fanque
Posts: 23
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:34 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by Pablo Fanque »

Mooie kleur inderdaad :lol: De velgen staan erg mooi, ik wil ook nog zo'n setje.
User avatar
Breeze
Posts: 946
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De Berline van NdeJ

Post by Breeze »

Tijd voor een meeting Nico. Kunnen we ooh en aah zeggen.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Albert
Posts: 68
Joined: Thu Apr 18, 2019 8:10 pm
Location: Veluwezoom

Re: De Berline van NdeJ

Post by Albert »

In het echt is ook mooi Nico! 8-)
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by NdeJ »

Vorige week de Xant voor de APK gehad. Resultaat: afkeur vanwege rotte remleidingen achter :-( Volgende week worden ze vervangen door koperen leidingen. Ben benieuwd, zal wel een dure worden. :(

Groet, Nico
User avatar
TRSarno
Posts: 108
Joined: Sun Apr 21, 2019 12:51 pm

Re: De Berline van NdeJ

Post by TRSarno »

Gefeliciteerd met je aanwinst. Een van de mooiste kleuren vind ik zelf..... maar 2e hands kan je de kleur niet uitkiezen. Hij moet op je pad komen :D
Xantia 2.0i Aut. Exclusive + winterpakket (koplampsproeiers + verw. stoelen) Image
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by JW-C5 »

@ Nico,

Ik veronderstel dat het geen koperen leidingen zijn, maar stalen leidingen die "verkoperd" zijn.

En worden ze helemaal vernieuwd, ook van voor naar achteren?
Of alleen de laatste stukken?

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by henkr »

De enige mogelijkheid is voor zover mij bekend leiding in cunifer, heeft een enigszins koperachtige kleur maar is duidelijk geen koper.
Er is in 't verleden voldoende mee geëxperimenteerd en er is gebleken dat koper niet sterk genoeg is i.c.m. de Citroën tonnetjes op de leiding.
Je zal dus waarschijnlijk zoiets krijgen als dit:
Image
Daarnaast heb ik nog nooit koperleiding gezien in 3,5/4,5 mm
Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by JW-C5 »

@ Nico,

Nieuw kosten die twee achterste leidingen iets van 60-70 €/stuk bij de dealer, als ze tenminste niet NFP zijn.
Dat kan ik bij service.citroen.com niet zien, helaas.
Heb jij dat al gecheckt?

Montage ervan zal normaliter geen grote klus zijn.

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by henkr »

Zo te zien staat rechts ( 4885E2) op NFP links (4885E1) zou nog leverbaar moeten zijn.
Ik heb gecheckt voor mijn auto, mogelijk zijn de leidingen voor een non-ABS anders.
Door de krullen die er in zitten zijn ze veel langer dan het lijkt, resp. 2462mm en 1938mm.
Ik zou de oude leidingen gelijk achter de nippels afknippen en er een 6-kant dopsleutel op zetten indien mogelijk zelfs een flank-drive dop, typisch een verhaal van slechts 1 kans om het goed te doen.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: De Berline van NdeJ

Post by NdeJ »

Tja, de monteur had het over koperen leidingen. Of hij daarmee verkoperde leidingen bedoelde weet ik niet. Hij had het inderdaad wel over een afwijkende maat "met die Citroens". Volgende week breng ik hem er naar toe, dan zal ik wel even horen. Ben benieuwd.

Groet, Nico
Post Reply