Wel vanaf morgen is mijn Xantia HDi 110 pk van begin maart 2000 niet meer bij mij.
Echt teveel problemen en steeds maar oplopende kosten.
Op de technische controle dan ook nog rode kaart gekregen voor belangrijke roest (corrosie) aan beide onderzijden chassis.
Sedertdien nu ook alweer, voor de zoveelste maal al dit jaar, enorm LHM-lek. Kan gewoon niet meer volgen.
Heb dan ook al eens gekeken naar een C5 2e versie tot 2007 of een C3 Picasso maar heb daarover toch meerdere bedenkingen.
Zal zoekwerk worden.
Oei, sterkte met het verlies! Wat is de eindstand van je Xantia? Bij een HDi stel ik me zo voor dat die inmiddels ook wel een respectabel aantal kilometers achter de rug heeft. Het is niet zo gek dat ‘ie dan uiteindelijk een keer naar de eeuwige snelwegen gaat. Of krijgt ‘ie een tweede leven?
Wat betreft de opvolging van een Xantia is er nog niet bepaald een consensus hier op het forum. Zelf heb ik het maar op een 607 gehouden. Wat zijn eigenlijk je bedenkingen bij een c5 ph2? Da’s toch op zich best een logische opvolger van een Xantia?