Bert's break

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Bert's break

Post by bthomas »

Bedankt voor de waarschuwing Henk! Ik heb op internet gezocht en de antwoorden varieerden van "kan absoluut geen kwaad" tot "desastreus voor de motor". Ik heb er vandaag weer een hoop water bijgedaan dus het moet op zijn minst verdund zijn. Ik zal in ieder geval even aan Bart doorgeven dat ik dat heb gedaan want dat ben ik wel vergeten.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Bert's break

Post by henkr »

Ik begrijp het Bert, dat zijn antwoorden waar je niks aan hebt, in een aantal van de gevallen zal het natuurlijk zo zijn dat auto's waarbij plotseling grote hoeveelheden kvs bijgevuld moeten worden al ergens in het vooronder een serieus probleem hadden.
Vast staat alleen dat een mengsel van water/alcohol/spiritus totaal andere (oplossende) eigenschappen zal hebben dan water/ethyleenglycol.
Zo las ik ook ooit ergens dat een systeem vullen met aquadest al helemaal fout is omdat er weliswaar geen kalkvorming optreedt maar het oplossend vermogen te groot is.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Bert's break

Post by H@ns »

wat een verhaal zeg! Ik ou inderdaad eens een hartig woordje met die garage gaan spreken en dan vooral bedingen dat je hem ergens anders laat repareren.
Sterkte er mee!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Bert's break

Post by henkr »

Even vloeken in de kerk:
Een paar jaar geleden zei ik nog: "Als mijn AL4 de geest geeft gaat ie volledig gereviseerd/vervangen worden"
Heb mijn mening bijgesteld, als er nu zoiets zou opdoemen is het Xantia-Exit.
Ben onderhand helemaal klaar met alles waar NFP achter staat en een nieuwe echte Citroën wordt niet meer gemaakt.
Stel je voor, je komt in een restaurant, je zoekt iets lekkers uit van de menukaart en de serveerster zegt: "sorry meneer, dit gerecht is NFP maar u kan wel een patatje oorlog krijgen" :oops:
Tegenover de Citroëndealer in Groningen staat een heel mooi pand waar Volvo op de gevel staat. :idea:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Bert's break

Post by H@ns »

:shock: :wtf: Volvo is wel heeeel ver overstaand hoor! koop er dan ook meteen een niergordel bij ;)
Waarom niet een knappe C5 1?
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Bert's break

Post by henkr »

Dacht gisteren even wat onderdelen te bestellen voor een C5(2), bijkans net zoveel NFP als bij de Xantia. :(
Bij Volvo kan je trouwens als optie luchtvering krijgen, moet naar men zegt Citroën benaderen en dan heb je gelijk een fatsoenlijk toegestaan aanhangergewicht
Vrijwel iedere C5(1) zal trouwens in een slechtere staat verkeren dan mijn Xantia.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Bert's break

Post by H@ns »

Ja hé, da's niet eerlijk hè; elke auto van die generatie zal in mindere staat verkeren dan jouw Xantia denk ik 8-)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Bert's break

Post by Menno »

En onderdelen beschikbaarheid van een nieuwe Chinese auto vergelijken met een oude Franse , tja ,... idd daar zal alles nog verkrijgbaar zijn , dat is ook bij een nieuw Franse automobiel het geval :lol:
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Bert's break

Post by henkr »

De knuppel in het hoenderhok werkt nog steeds! :lol:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Bert's break

Post by Menno »

Je noemt mij dat Chinese merk te vaak om dat te geloven :mrgreen: :lol: ;)
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Post Reply