Het probleem van de beide mistlampen.
Ik heb alle details maar even uitgeschreven, misschien is het van nut voor anderen.
Zekering F6 (mistlampen) is goed en heeft spanning.
Het controle lampje op het dashboard brandt, dus de schakelstengel aan het stuur kon ik ook uitsluiten.
Daarna linkerlampje uitgenomen (wat een rot plek om te bereiken!), die was goed en toch brandde het niet als je de mistlampen inschakelt, evenmin rechts. Op het lampje stond ook geen 12V wat op een aarde probleem kon wijzen.
Vervolgens gezocht naar relais 2665 die in de zekeringkast onder de motorkap zit en dit aanstuurt.
Op internet een overzichtsplaatje gevonden met de functies en posities van de relais. Vreemd, volgens die tekening is het relais van het voorgloeien bij mij een lege plek...
Na wat puzzelen bleek de tekening op meer punten niet juist en zat ik op het verkeerde relais te meten. Het relais voor de mistlichten bleek uiterst links te zitten. Gevonden door te kijken welk relais een stuurspanning krijgt bij inschakelen mistlampen.
Het stuursignaal kwam dus op het relais. Door een heel dun extra draadje in de connector te steken op het uitgaande schakelcontact en dan het relais terugplaatsen, kon ik zien dat het relais ook goed schakelt, daar kwam 12V op als je de mistlichten inschakelt.
Dan bleef alleen nog denkbaar een bedradingsprobleem tussen het relais en de lampen.
Vreemd dat de draadkleuren op het relais anders is dan op de lampunits...
Na zoeken bleek er nog een stekkertje in deze lijn te zitten, recht onder de zekeringkast in het linker spatbord, gelukkig gemakkelijk vanuit de onderkant bereikbaar. En daar gingen de kleuren over.
En dat stekkertje... dat zat vol oxidatie.
De mistlampern werken weer
@JW, ik heb nog geen antwoord op je vraag.
Grt. Alfred.