Ik kan me eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen dat dit niet lokaal met onderdelen en garages/revisiebedrijven op Curacao opgelost zou kunnen worden. Een cilinderkop is vaak wel te reviseren zolang hij niet echt gebarsten is. Dat laatste komt niet zo vaak voor (en gebeurt meestal ook meer door kromtrekken dan doordat de distributie geknapt is). Dan zit je alleen nog met de vraag hoe je aan nieuwe kleppen en een nieuwe riem komt. Van kleppen kan ik me nog voorstellen dat ze enigszins universeel zijn en je ze dus nog wel zou kunnen krijgen bij een revisiebedrijf.
Voor wat het waard is: je Xantia heeft een XU-motor en die lag natuurlijk ook in diverse Peugeots. Ik weet niet of je daar wat aan hebt. Hij lag ook in bijvoorbeeld een Fiat Ducato, Fiat Ulysse, Lancia Zeta, etc. En wellicht zijn bepaalde onderdelen ook wel hetzelfde als bij de
XUD-motor. Die lag dan wel weer in tal van voertuigen, waaronder ook van Rover, Lada, Hyundai, Suzuki...
Om dit met lokale spullen op te lossen zal wel even puzzelen worden en het zal denk ik niet goedkoop en/of makkelijk zijn. Of dat het voor jou waard is, kun je natuurlijk alleen zelf bepalen

. Maar als je op Curacao in een Xantia rijdt, dan is dat ook wel iets waar je specifiek voor gaat lijkt me? Het lijkt me niet dat je "een auto" nodig hebt en dat je dan toevallig in een Xantia terecht komt

.