Ik vond op internet een ombouwsetje in de vorm van een OBD kastje wat je op de diagnosestekker aansluit en klaar is Kees...
Maar is het dan echt zo simpel?! Dat zo'n kastje (vermoedelijk) de waarden van ontsteking en injectoren aanpast geloof ik wel maar hoe zit het dan met pakkingen en rubber onderdelen die aan de wat agressievere E85 worden blootgesteld?
Zo'n kastje kost slechts 109,=€ dus die heb je er al snel uit (grofweg 3 tankbeurten)
Ik overweeg om zo'n kastje aan te schaffen maar ik hoor graag eerst van de sleutelexperts hier wat ik aan mogelijke schade kan verwachten aan rubbers, pakkingen en dergelijke. En verder vraag ik me af of de bougies aangepast moeten worden en of er nog andere zaken zijn die ik moet meewegen in mijn besluit om het wel of niet te doen.
Ik zag trouwens dat ze ook een DHZ chiptuning setje hebben

Niet dat ik die 18 pk extra nu zo interessant vind, laat staan dat ik die nodig heb! Maar een beetje meer koppel (25 volgens specs) zou op zich wel prettig zijn. Alleen ben ik daarover heel huiverig aangezien ik verwacht dat mijn AL4 bak daar niet blij mee gaat zijn. Dus puur hypothetisch: wat denken jullie van zo'n chiptunning setje?