De pookknop van mijn 1.8 16V automaatbak (al4) is naar z’n grootje. Dwz het zwarte rubber omhulsel is gescheurd en afgebrokkeld.
Iemand een idee waar ik een passende vervanger kan vinden. Liefs dan meteen maar een wat hipper model
Ik had zelf nog een al4 knop uit een C5 liggen maar die past niet, andere diameter binnenmaat.
Pookknop automaat (AL4)
Pookknop automaat (AL4)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Pookknop automaat (AL4)
Waar zit dat rubber? Het hele ding is toch bekleed met leer en stiknaden?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Pookknop automaat (AL4)
Leer ?? Die bestaan mi niet ….
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: Pookknop automaat (AL4)
Was het maar leer
Nee het is een kunststof knop waaromheen een rubberachtige coating zit van een mm of 3 dik. Die coating is er af nu. Dus heb ik alleen een lelijke vergeelde knop met zwarte vlekken van die coating.
Een losse hoes er omheen zou dus ook een optie zijn maar die moet dan wel goed passen en een beetje knap zijn
Nee het is een kunststof knop waaromheen een rubberachtige coating zit van een mm of 3 dik. Die coating is er af nu. Dus heb ik alleen een lelijke vergeelde knop met zwarte vlekken van die coating.
Een losse hoes er omheen zou dus ook een optie zijn maar die moet dan wel goed passen en een beetje knap zijn
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Pookknop automaat (AL4)
Nou laten we het "leather look" noemen dan maar het voelt zeker niet aan als rubber.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Pookknop automaat (AL4)
Weet ook niet precies welk materiaal het is maar bij het afpeuteren van de restjes kwam het toch wat rubberachtig over.
Hoe dan ook hij staat nu bij de apk en is weer een jaar lang goedgekeurd
Van de week maar eens op zoek naar een oplossing voor de pook. Er schijnen ook pasbusjes/verloopbusjes te zijn zodat er een universele knop op kan. Heb er alleen nog geen kunnen vinden…
Hoe dan ook hij staat nu bij de apk en is weer een jaar lang goedgekeurd
Van de week maar eens op zoek naar een oplossing voor de pook. Er schijnen ook pasbusjes/verloopbusjes te zijn zodat er een universele knop op kan. Heb er alleen nog geen kunnen vinden…
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Pookknop automaat (AL4)
Bij mijn Xantia, en ook in de C5 had ik hier geen last van.
Maar van anderen weet ik dat dit een nogal breed voorkomend verschijnsel is.
Hetzelfde zie je bij sturen.
Bij de een is dat een vormeloze troep geworden, bij anderen ziet het er ook na jaren en vele kilometers gebruik "als nieuw" uit. Ook bij leren sturen zie je die verschillen.
De oorzaak van die verschillen? De mate waarin je handen droog zijn, dan wel (licht) zweten en huidvetten produceren.
Als je daarmee behebt bent, heb je pech.
Dan zal er van tijd tot tijd een andere pookknop op moeten komen, en wellicht een ander stuurwiel.
Groet,
JW
Maar van anderen weet ik dat dit een nogal breed voorkomend verschijnsel is.
Hetzelfde zie je bij sturen.
Bij de een is dat een vormeloze troep geworden, bij anderen ziet het er ook na jaren en vele kilometers gebruik "als nieuw" uit. Ook bij leren sturen zie je die verschillen.
De oorzaak van die verschillen? De mate waarin je handen droog zijn, dan wel (licht) zweten en huidvetten produceren.
Als je daarmee behebt bent, heb je pech.
Dan zal er van tijd tot tijd een andere pookknop op moeten komen, en wellicht een ander stuurwiel.
Groet,
JW
Re: Pookknop automaat (AL4)
Ik heb denk ik zelf vrij klamme handen, mijn vader wist precies wanneer ik zijn gereedschap "geleend" had want dan zaten er gelijk roestige vingerafdrukken op.
Zoals gezegd bij de Xantia geen problemen met stuur en pook, de pookjes van de 106-aut zijn daarentegen dramatisch, die vallen gewoon uit elkaar:
Kort geleden nog eentje vervangen door een 306 pook die is volledig identiek.
Groet Henk
Zoals gezegd bij de Xantia geen problemen met stuur en pook, de pookjes van de 106-aut zijn daarentegen dramatisch, die vallen gewoon uit elkaar:
Kort geleden nog eentje vervangen door een 306 pook die is volledig identiek.
Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Pookknop automaat (AL4)
Zelf nooit last gehad van plakkerige oppervlakken in mijn Citroens. Een peug camper (met cx dieselmotor) daarentegen was één grote plakzooi. Maar volgens mij had dat te maken met wat al te agressieve poetsmiddelen. Het ding stond grote delen van het jaar in een stoffige boeren loods dus dan werd hij voor gebruik flink gekuist van binnen en buiten.
Ik heb bij de c5’s ook wel verhalen gelezen over plakkerige kunststof oppervlakken. Gelukkig zelf niet meegemaakt. En bij de Xantia’s ook nooit.
Misschien toch een gevolg van die fijne alcohol handen schoonmaak flesjes van de laatste anderhalf jaar coronatijd
Ik heb bij de c5’s ook wel verhalen gelezen over plakkerige kunststof oppervlakken. Gelukkig zelf niet meegemaakt. En bij de Xantia’s ook nooit.
Misschien toch een gevolg van die fijne alcohol handen schoonmaak flesjes van de laatste anderhalf jaar coronatijd
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008