Deze maand in het autoblad autoweek
Deze maand in het autoblad autoweek !!
Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!
Jep, hij was al voorbijgekomen in het topic gespot, maar eigenlijk verdient dit wel zijn eigen topic natuurlijk! Het lijkt me, nogmaals, vanwege copyright en dergelijke niet zo handig om de test nu al op het forum te zetten, maar ik heb hem al wel ingescand. De nieuwsgierige liefhebber wil ik hem best sturen . Overigens moet er vanuit Autoweek zelf ook een pdf-variant zijn. Die is waarschijnlijk netter, maar heb ik helaas (nog) niet...
Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!
In die 406 zit een nieuwere versie van V6? Wat zijn de verschillen?
Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!
Voor zover ik weet: variabele kleptiming op de inlaatnokkenassen, kleinere kleppen (voor meer luchtsnelheid bij lage toeren denk ik?), andere nokkenassen, plastic inlaatspruitstuk en elektronische gasklep, penbobines in plaats van een disbobine, plastic klepdeksels, een heel ander uitlaatsysteem met een katalysator per cilinderbank, sequentiële injectie (eigenlijk sowieso een heel ander motormanagement), zo te zien een iets lichtere krukas en andere zuigers en vergeleken met de eerdere types van de "oude" v6 ook een andere spanrol voor de distributieriem en een andere waterpomp en een andere oliepomp en carterpan. Vanaf '99 werden die dingen ook al op het oude type gemonteerd en ik denk dat inmiddels de meeste v6'en wel met de latere spanrol en waterpomp rondrijden. Die van mij kreeg het in ieder geval al van een dealer in 2008.
Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!
Laatste 406 had zegmaar de versie die ook in de c5 zit. Toch?
Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!
In de Xantia zit de ES9J4.
Bij de C5 PH1 werd dat de ES9J4S, door Porsche aangepast, met variabele inlaatklep timing. Dat is een relatief simpel systeem, met een soort wormwiel in de inlaatnokkenastandwielen.
Met ingang van de C5 PH2 werd dat de ES9A, met volvariabele inlaatnokkenasverstelling. Die zit in mijn C5.
Groet,
JW
Bij de C5 PH1 werd dat de ES9J4S, door Porsche aangepast, met variabele inlaatklep timing. Dat is een relatief simpel systeem, met een soort wormwiel in de inlaatnokkenastandwielen.
Met ingang van de C5 PH2 werd dat de ES9A, met volvariabele inlaatnokkenasverstelling. Die zit in mijn C5.
Groet,
JW
Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC
Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!
aai aai, mijn nick-name luk-asse wordt vertaald naar luk-ezel
nu niet meer??
nu niet meer??
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC
Re: Deze maand in het autoblad autoweek !!
Dat is wel een gave 1A (toch?). Maar zonder klik ermee, rijdt dat niet lekker natuurlijk.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen