C4 Cactus voor een prikje

Over Citroëns en andere auto's. Een apart verhalenonderdeel, anekdotes die mensen hier dan kwijt kunnen.
vintage
Posts: 12
Joined: Tue Jul 02, 2019 9:33 pm

C4 Cactus voor een prikje

Post by vintage »

Beste trouwe forum lezers en -schrijvers,

sinds augustus 2019 rij ik met een C4 Cactus als dagelijkse auto.
Het is er ééntje van de eerste generatie, met de 'echte' airbumps.
Dieselblokje van 1,6 liter en 100 pk, gekocht met goed 75.000 km op de teller.
Bouwjaar 2016, in de wat bijzondere kleur 'jelly red'.

Dat ziet er dan zo uit :
https://www.largus.fr/francfort/toutes- ... hotos.html

Intussen zijn we al een jaar verder, en goed 30.000 km gebold, dus het begint te wennen.

Okè voor jullie als ik in verschillende posts wat vertel over
de auto zelf, de kenmerken en waarom net een Cactus
over de zoektocht voor ik deze gevonden had,
over het verhaal van roest onderaan de binnenzijde van de deuren
over kosten in aankoop en verbruik
over de vering
over de boordcomputer
over ... ?

groeten, Bart
User avatar
JW-C5
Posts: 371
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: C4 Cactus voor een prikje

Post by JW-C5 »

Uiteraard zijn we geïnteresseerd in die verhalen, wat een vraag :lol:

Kom op maar, dus.....

Groet,
JW
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: C4 Cactus voor een prikje

Post by bthomas »

me too
vintage
Posts: 12
Joined: Tue Jul 02, 2019 9:33 pm

Re: C4 Cactus voor een prikje

Post by vintage »

Van Xantia Break naar Cactus

Ongeveer oktober 2018 ben ik beginnen zoeken naar een vervanger voor de Xantia.
Eind december moest die immers opnieuw naar de keuring, en wat als daar bleek dat het finaal gedaan was …
Dus beter maar al wat voorbereiden. Ik kreeg toch nog een jaartje Xantia cadeau.

Er was een wenslijstje :
• Tweedehands Cactus met dieselmotor, handgeschakeld.
• Een felle kleur, zo een auto koop je niet in simpel wit of een dertien-in-een-dozijn grijs. Rekening houden met de andere gezinsleden, dus HelloYellow viel af. Blijft Rood en Blauw. Vooral het Bleu Baltic is prachtig, maar komt bijna niet voor. Zwart ? Oké, dat kon ook.
• Een panoramisch dak was een absolute pro.
Airbumps zijn meestal zwart, maar het kan ook grijs, bruin (chocolat !) of lichtgrijs (dune). Neen, toch maar liever niet. Er blijven altijd zwarte accenten, zoals de randen aan de wielkasten. Met een afwijkende kleur airbumps 'pakt' dat niet zo, vind ik.
• In de optielijst staan lm velgen, liever 16", want 17" is wel mooi maar wellicht minder comfortabel.
• Een trekhaak, want de overstap van een kingsize Xantia break naar een Cactus is toch een serieuze krimp. Een aanhangertje kan dan soelaas bieden. En een fietsenrek hadden we al.
• Liever schijfremmen achteraan, geen trommels, maar dat kun je eigenlijk niet kiezen.
• De rugleuning is standaard in z'n geheel neer te klappen (!). Optie 1/3-2/3 is pas laat beschikbaar gekomen, en dus vrij zeldzaam.
• Meer moet niet, maar mag : afwerkingsniveau Shine betekent donkere ramen achter, automatische airco, parkeerhulp, start/stop en nog wat extra's.
• Lederen interieur ? Neen, past eigenlijk niet zo goed bij het concept plaatje van zo een auto.
• En voorts : max 75.000 km, max 12.000 euro, liever een recent bouwjaar, ongeval vrij.

Op Autoscout24 kan je dat allemaal configureren, en dan maar zoeken.
Dat heeft geduurd tot mei 2019. Toen was het raak. VIN : VF70BBHY3FE574794

Niet alles binnengehaald, het blijft tweedehands. Rugleuning in één stuk, lm wielen 17", trommelremmen. Voor de rest alleen maar groene vinkjes !-). Net geen 9.000 euro, eerste inschrijving maart 2016. So far so good.

In de zomer van 2019 ben ik dan met de Xant nog naar Le Ferté Vidame afgezakt.

Daar stond, van Citroën zelf, een line-up met de 20 meest markante auto's.
Vanzelfsprekend het type A, Traction, 2cv en DS.
Maar ook de ami6, de GS, de Xantia en de Cactus. Goed gekozen !
3 fijne dagen gehad, het hoofdstuk X konden we nu wel afronden.
Sinds augustus 2019 rijdt de Cactus.
Geen auto met bollen, wel ééntje met ballen. Het blijft een prikkelende verschijning.
User avatar
JW-C5
Posts: 371
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: C4 Cactus voor een prikje

Post by JW-C5 »

Die VIN levert deze gegevens op:

Model C4 CACTUS
Nr.APV/PR 14248 82 1 0427
Begindatum Garantie 29-2-2016
Serienummer motor 10 JBHA 0080186
Nummer Europese typegoedkeuring e2*2007/46*0440*05
P4A 9807590299
Algemene informatie
PRODUCTGROEP PERSONENAUTO
COMMERCIEEL MERK/TYPE COMPONENT CITROEN
PRODUCTLIJN C4 CACTUS
CARROSSERIEVARIANT 5-DEURS BERLINE
AFWERKING HOOG GEM
MOTOR DIESEL DV6FD FAP
AANDRIJVING HANDGESCHAKELDE 5-VERSNELLINGSBAK TYPE STT
TYPE LAK NIET-MET LAK
CARROSSERIEKLEUR ERK - LAK JELLY BERRY
TYPE INTERIEURBEKLEDING SCHERING-/INSLAGDRAAD CURITIBA "23"
KLEUR BEKLEDING "FR"
VERSNELLINGSBAK (GEGEVENS) HANDGESCHAKELDE VERSNELLINGSBAK BE4/5 O
PAKKET OMBOUW ZONDER OMBOUW
MOTOR (TYPE) MOTORTYPE DV
EMBLEEM EMBLEEM FAMILLE
Autogegevens
AFWERKING HOOG GEM
TYPE LAK NIET-MET LAK
CARROSSERIEKLEUR ERK - LAK JELLY BERRY
TYPE INTERIEURBEKLEDING SCHERING-/INSLAGDRAAD CURITIBA "23"
KLEUR BEKLEDING "FR"
VERSNELLINGSBAK (GEGEVENS) HANDGESCHAKELDE VERSNELLINGSBAK BE4/5 O
AANDRIJVING SNELHEIDSMETER ZONDER AANDRIJVING SNELHEIDSMETER
Brandstofsysteem motor
MOTOR DIESEL DV6FD FAP
VOEDING DIRECTE INJECTIE TURBO WARMTEWISSELAAR
SENSOR WATER IN BRANDSTOFFILTER Z SENSOR WATER IN BRANDSTOFFILTER
BRANDSTOF DIESELOLIE KWALITEIT DA/DE/DE+
EMISSIEREGELING (MOTOR) EMISSIENORM MOTOR EURO 6.1
MOTOR (TYPE) MOTORTYPE DV
CILINDERINHOUD 1600 CM3
KATALYSATOR 2-DELIGE KATALYSATOR ONDERSTE FILTER 50 PPM, 30 GR
BRANDSTOFTANK BRANDSTOFTANK MET VULPISTOOLRESTRICTIE
OPTIMALISERING BRANDSTOFVERBRUIK VERBETERING NORMAAL BRANDSTOFVERBRUIK
MOTOR, KOELING RADIATEUR (DIKTE 18 - 21 DM2) GEBRASEERD ALUMINIUM
VERWARMING CIRCUIT CARTERVENTILATIE ZONDER VERWARMING CARTERVENTILATIE
VERMOGEN VARIANT (MOTOR) VERMOGEN 73 KW - 254 NM
ZELFDIAGNOSE EOBD ZELFDIAGNOSE "EOBD" ZONDER SCHOKSENSOR
SYSTEEM (EMISSIEREGELING) UITLAATGASRECIRCULATIE "UGR"
TECHNISCHE EMISSIEREGELING AUTO EMISSIENORM AUTO’S EURO 6.1
ROETFILTER MET ROETFILTER
VENTILATEUR 1 VENTILATEUR MET 2 SNELH. 140 W AERO MET WINDGEL
BENZINEDAMPAFZUIGING ZONDER BENZINEDAMPAFZUIGING
BIJBEHORENDE VARIABELEN INJECTIE/INSPUITING INJECTIESYSTEEM BOSCH
FILTER TANK ZONDER FILTER
STOP AND START MET STOP AND START-STARTMOTOR
Versnellingsbak Aandrijfas
AANDRIJVING HANDGESCHAKELDE 5-VERSNELLINGSBAK TYPE STT
VERSNELLINGSBAK (GEGEVENS) HANDGESCHAKELDE VERSNELLINGSBAK BE4/5 O
OVERBRENGINGSVERHOUDING EINDOVERBRENGING 19 X 72
AANDRIJVING SNELHEIDSMETER ZONDER AANDRIJVING SNELHEIDSMETER
STIJL WIEL LICHTMETALEN VELG 17 INCH
HOMOKINEET KOPPELING WIELZIJDE N.V.T.
DIFFERENTIEEL (VERSNELLINGSBAK) DIFFERENTIEEL 86
VELG/BAND, MAAT BANDENMONTAGEGEREEDSCHAP 17 INCH
BAND (MAAT, TYPE) BAND 205/50 R17 V NIET-VERSTERKT
GEMONTEERDE WIELEN WIEL 6 INCH 1/2
WIEL (TYPE) UITV LICHTMET WIEL 1
INDICATOR VERLIES BANDENSPANNING INDIRECT CONTROLESYSTEEM BANDENSPANNING ZONDER LOKALISATIE
VERSNELLINGSBAK, TYPE VERSN.B BE4R
Vering Stuurinrichting Remsysteem
ANTIBLOKKEERSYSTEEM ANTIBLOKKEERSYST
STABILISATIESYSTEEM VOOR STABILISATORSTANG V DIAM 20
REM, TYPE SCHIJVEN V GEV/TROMMELS A
STUURWIELHOEK MET SCHATTINGSFUNCTIE ABSOLUTE STUURHOEK
VERING NORMALE VERING
ELEKTRONISCH STABILITEITSPROGRAMMA MET ESP SYSTEEM
BIJBEHORENDE VARIABELEN REM ESP TEVES MK100E
STUURINRICHTING (WERKING) ELEKTRISCHE STUURBEKRACHTIGING
ELEKTRISCHE STUURBEKRACHTIGING ELEKTRISCHE STUURBEKRACHTIGING VERMOGEN 60 A
Carrosserie Uitrustingen
TREKHAAK TREKHAAKKOGEL AFNEEMBAAR HORIZONTAAL
ANTENNE ANTENNE + GPS
DECORATIE (ZELFKLEVEND) SIERDEEL A. GLANZEND ZWART KADER
VERSIERING OPZIJ (ASPECT) AIRBUMP-STOOTLIJSTEN OPZIJ KLEUR ZWART
WIELDOP (STIJL) ZONDER WIELDEKSEL
BESCHERMING ONDERZIJDE CARROSSERIE VERBETERDE KUNSTST+SCHUIM BESCH. ONDER MOTOR+ACHTER
ACHTERUITRIJLICHT MET 1 ACHTERUITRIJLICHT
SIGNALERING LICHTGEVEND BEELDMERK
VERANKERINGSOOG EXTERIEUR (OPGEZET) ZONDER EXTRA SJOROOG BUITENZIJDE
EXTRA FUNCTIE BUITENSPIEGEL HANDMATIG INKLAPBARE BUITENSPIEGEL
GELUIDSISOLATIE MOTORZIJDE GEL.ISO ONDER MOTORKAP+SCHUTBORD+REMBEKRACHTIGER
RUITENWISSER VOOR RUITENWISSER V MET REGENSENSOR
RUITENWISSER ACHTER (WERKING) RUITENWISSER ACHTER MET INTERVALSTAND
AFSLUITPLAATJE VOORZIJDE ZONDER AFDEKKING VOORZIJDE
DAKRUIT MET VASTE RUIT DAK
BUMPER STANDAARD VOOR-/ACHTERBUMPER IN CARR.KLEUR
KENTEKENPLAAT ZONDER KENTEKEN
BAGAGEREK UITV MET DAKSTANGEN IN LENGTERICHTING
MISTLAMP MISTLAMPEN MET BOCHTVERLICHTING
BUITENSPIEGEL (BESTUURDERSZIJDE) ELEKTRISCHE BEDIENING BUITENSPIEGEL BESTUURDERSZIJDE
BUITENSPIEGEL (PASSAGIERSZIJDE) ELEKTRISCH VERSTELBARE BUITENSPIEGEL PASSAGIERSZIJDE
RESERVEWIEL NOODRESERVEWIEL
ACCESSOIRES EXTERIEUR HANDGREEP BUITENZIJDE CARROSSERIEKLEUR
SIERLIJST BUMPER LIJST V. MATZWART + A. ZWART
RUIT (ASPECT) GETINTE RUIT EN EXTRA GETINTE ACHTERRUIT
RUIT (TYPE) GELAAGDE VOORRUIT + GEHARDE ACHTERRUIT
Uitrusting interieur
TYPE INTERIEURBEKLEDING SCHERING-/INSLAGDRAAD CURITIBA "23"
INBRAAKALARM ZONDER ALARM
HOOFDSTEUN ACHTER VERSTELB HOOFDSTEUN
HOOFDSTEUN VOOR VERSTELB HOOFDSTEUN V
ACHTERSTOEL EENDELIGE NEERKLAPBARE BANK
BAGAGE-AFDEKPLAAT HOEDENPL
VEILIGHEIDSGORDEL ACHTER VEILIGHEIDSGORDEL A. 3P 3 + VERKLIKKERLAMPJE
VEILIGHEIDSGORDEL VOOR WAARSCHUWSYSTEEM GORDEL BESTUURDER EN PASSAGIER
KLIMAAT (OMGEVINGSTEMPERATUUR) KOUDE LANDEN
KINDERSLOT HANDBEDIEND KINDERSLOT ACHTER
SCHAALVERDELING SNELHEIDSMETER SCHAAL SNELHEID IN KM/H
SCHAKELMECHANISME SCHAKELING VIA VLOER
INBOUWVOORZIENING RADIO VOEDING ANTENNE LS V/A TWEETER
BESTUURDERSZIJDE (COCKPIT) LINKSE BESTURING
AFSTANDSBEDIENING MET AFSTANDSBEDIENING
BAGAGERUIMTEVERLICHTING, LAADRUIMTE BED AUTOM VERLICHTING KOFFERB EN LAADVOLUME
UITRUSTING DASHBOARD AFWERKING MIDDENGRIJS
WIJZIGING BEKLEDING, UITRUSTING INTERIEUR STANDAARDHANDGREEP HANDREM
INTERIEURVERLICHTING DIVERSEN LED-VERLICHTING
BEKLEDING, LAADRUIMTE VELOURS VLOERBEKLEDING BAGAGERUIMTE + ZWART OOG
INSTRUMENTENPANEEL (GEGEVENS) DIGITAAL SEGMENT-LCD-INSTRUMENTENPANEEL
LUIDSPREKER 4 LUIDSPREKERS V. (2 TW + 2 V.)+2 LUIDSPREKERS ACHTER
BEDIENING AUTORADIO RADIO DIRECTE BEDIENING
POLLENFILTER MET POLLENFILTER
GELUIDSISOLATIE INTERIEUR GEL.ISOL. INTERIEUR DWARSBALK + SCHUTBORD + TUNNEL + WIELKAST A. + BODEMPLAAT V.
ARMSTEUN VOORSTOEL CENTRALE ARMLEUNING VOORSTOEL
CD ZONDER UITV CD
NAVIGATIESYSTEEM NAVIGATIE MET 2 KLEURENSCHERMEN
RUITMECHANISME VOOR BESTUURDERSZIJDE STANDAARD ELEKTR. RUITBEDIENING BESTUURDERSZIJDE
RUITMECHANISME VOOR PASSAGIERSZIJDE STANDAARD ELEKTRISCHE RUITBEDIENING VÓÓR PASSAGIERSZIJDE
DISPLAY TOUCHSCREEN
MAKE-UPSPIEGEL BEST+PASS DIMBAAR ZONDER VERLICHTING
OLIENIVEAUMETER ZONDER OLIENIVEAUMETER
MONTAGE HOOFDSTEUN ACHTER UITV 3 HOOFDSTEUN A
STOELVERWARMINGSELEMENT STOEL NIET VERWARMD
ZIJ-AIRBAG VOOR THORAX-AIRBAG + WINDOW-AIRBAG
PASSAGIERSAIRBAG MET AIRBAG PASS.ZIJDE
BOORDCOMPUTER MET BOORDCOMPUTER
BUITENSPIEGEL (VERWARMD) VERWARMDE BUITENSPIEGEL
UITSCHAKELEN AIRBAG HANDMATIGE UITSCHAKELING AIRBAG
LAADVLOER ACHTER ZONDER LAADVLOER
OPBERGRUIMTE (COCKPIT) OPBERGVAK ONDER
ONTVANGER RADIO ANALOGE RADIO-ONTVANGER SMEG
AIRCONDITIONING AUTOMATISCHE AIRCO
SNELHEIDSREGELAAR SNELHEIDSREGELAAR EN -BEGRENZER
HOOGTEVERSTELLING BESTUURDERSSTOEL PARALLELLE HOOGTEVERST BESTUURDER
BINNENSPIEGEL BINNENSPIEGEL MET DAG- EN NACHTSTAND
AIRBAG BESTUURDER AIRBAG BESTUURDERSZIJDE
OPBERGRUIMTE, LAADRUIMTE Z SIERSTRIP IN KOFFERR
TUNER RADIO RADIO MET ENKELE TUNER
BUITENTEMPERATUURMETER (SCHAALVERDELING) BUITENTEMPERATUURMETER CELSIUS
DETECTIE OBSTAKEL PARKEERHULP A. + CAMERA A.
INDICATOR VERLIES BANDENSPANNING INDIRECT CONTROLESYSTEEM BANDENSPANNING ZONDER LOKALISATIE
AANPASSING BEKLEDING KNOP KUNSTSTOF + HOES TEP
VLOERMATTEN ZONDER AUTOMAT
FREQUENTIE RADIO RADIOFREQUENTIE WEST-EUROPA
BEDIENING VERGRENDELING ENKELVOUDIGE VERGRENDELING
RUIT (TYPE) GELAAGDE VOORRUIT + GEHARDE ACHTERRUIT
STUURWIEL STUURW LEER
VENTILATEUR 1 VENTILATEUR MET 2 SNELH. 140 W AERO MET WINDGEL
AUX-AANSLUITING PACK AUDIO MET 1 STEKKERAANSLUITING + USB
TELEMATICA-EENHEID ZONDER TELEMATICA-EENHEID
Elektriciteit
DYNAMO DYNAMO KLASSE 15
ACCU ACCU L3 760 VRLA2 ALS AGM
AFSTANDSBEDIENING MET AFSTANDSBEDIENING
STARTMOTOR STARTMOTOR STOP & START
BAGAGERUIMTEVERLICHTING, LAADRUIMTE BED AUTOM VERLICHTING KOFFERB EN LAADVOLUME
BIJZONDERE VERLICHTING DAGVERL
ACHTERUITRIJLICHT MET 1 ACHTERUITRIJLICHT
INTERIEURVERLICHTING DIVERSEN LED-VERLICHTING
SIGNALERING LICHTGEVEND BEELDMERK
EXTRA FUNCTIE BUITENSPIEGEL HANDMATIG INKLAPBARE BUITENSPIEGEL
FREQUENTIE AFSTANDSBEDIENING VERGRENDELING 433,92 MHZ SUPER HETERODYNE
MULTIPLEXTECHNOLOGIE ELEKTRISCHE INSTALLATIE ECO
METING LAADSTROOM MET METING LAADTOESTAND ACCU
MISTLAMP MISTLAMPEN MET BOCHTVERLICHTING
ONTSTEKING VERLICHTING VERLICHTING AUTOMATISCH
Merken van uitrustingen
BIJBEHORENDE VARIABELEN REM ESP TEVES MK100E
BIJBEHORENDE VARIABELEN INJECTIE/INSPUITING INJECTIESYSTEEM BOSCH
Diversen
VOORGESCHREVEN VARIANT, DOELGROEP STD
WIJZIGING TIJDENS MODELJAAR SUBINDEX "04"
ATMOSFEER NORMALE OMSTANDIGH
BESTUURDERSZIJDE (COCKPIT) LINKSE BESTURING
CONSTRUCTEURSPLAATJE CONSTRUCTEURSPLAATJE EU + NRE
AANSLUITING RADIO ENKELE ACCESSOIRE-AANSL
CIRCULATIEZIJDE CIRCULATIE A RECHTS
AANRIJDINGEN VAN OPZIJ NIET VERST PORTIER
SETS SLEUTELS 1 SLEUTEL MET RADIOGRAFISCHE AFSTANDSBEDIENING+1 UNIEKE HOOFDSLEUTEL
AFDICHTRUBBER AFDICHTRUBBER
KOUDEMIDDEL KOUDEMIDDEL 1234 YF
NOODUITRUSTING ZONDER NOODUITRUSTING
ACCESSOIRES EXTERIEUR HANDGREEP BUITENZIJDE CARROSSERIEKLEUR
SERVICECENTRALE BSI + COM 2008

Best een behoorlijk complete uitvoering :thumbup:

Groet,
JW
vintage
Posts: 12
Joined: Tue Jul 02, 2019 9:33 pm

Re: C4 Cactus voor een prikje

Post by vintage »

Waarom een cactus


Vroeg of laat stelt iedereen hier op het forum zich de vraag : wat na de Xantia.
Ook voor mij : een distributieriem wissel in het vooruitzicht, een aantal kleine mankementjes (zoals niet meer op slot gaan van de auto), de komst van een LEZ zone in Gent, en een gezin dat van 2 naar 5 en terug naar 2 was geëvolueerd.
Het werd wat veel. En dan kijk je rond.
Een C5 break van de laatste generatie ? Een DS5 ? Een Cactus ?
HP-vering kon in de C5, maar dan alleen in combinatie met de hogere afwerkingsgraad en met een zwaardere diesel. En ik wou eigenlijk richting minder.
Een DS5 heeft ook wel iets, maar ook daar snel een dure versie. En vaak heel hoge kilometerstand. En als je vergelijkt met de 'stamvader', het studiemodel SportLounge, dan is het toch wat een misser.
Dus : Cactus. Al van bij de eerste kennismaking in 2014 een aantrekkelijke voiture, al is de techniek eigenlijk heel banaal : dwarsgeplaatste 4-pitter, voorwielaandrijving, handgeschakeld of automaat, vering/ophanging zoals in elke auto, 2volume koets, …
En toch : je bent voor of je bent tegen. Het maakt wel iets los, het is toch wat anders, maar wat dan precies ?
Daarvoor moeten we even terug naar de uitgangspunten bij het ontwerp. Er was al een studiemodel Cactus, de productieversie is toch een hele evolutie. Maar het concept bleef wel overeind : robuust, eenvoudig, opvallend, slim.
Het is net door trouw te blijven aan die uitgangspunten dat het ontwerp er staat. Dat is de verdienste van de ontwerper (Mark Lloyd). Het is een auto die uitnodigt om te gebruiken, opvallend zonder te storen, met slimme vondsten en tegelijk vol eenvoud. Dat zorgt voor een uitzonderlijk laag gewicht en dus weinig brandstof verbruik.
Ik vermoed dat het ook een voordeel was dat de auto geen 'vorig' model vervangt. Bij het ontwerpen van een opvolger van bijvoorbeeld een C3 zijn er zowel uit de vorige C3 als uit de concurrentie onvermijdelijk facetten die je beter wil, en dat bepaalt veel van het resultaat. Kijk bijvoorbeeld naar de 2de generatie 208 en 308 bij Peugeot, 2 missers qua design, toch ?
Tegelijk zit er één grote tegenstelling in het ontwerp : om de auto zuiniger te maken, was een SUV-achtige uitstraling niet de beste keuze. De vorm is zeker niet in de windtunnel ontstaan.

Mijn keuze viel helemaal in de plooi bij een korte proefrit met een exemplaar van iemand hier in de buurt.
Daarom : een Cactus.
Menno
Posts: 536
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: C4 Cactus voor een prikje

Post by Menno »

Icm een diesel is een Cactus een fijne auto, echter in NL word je gestraft als je een diesel bezit , gelukkig is dat in België nog aantrekkelijk ....
Veel plezier ermee :P

Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: C4 Cactus voor een prikje

Post by henkr »

Bijzondere auto zo'n cactus naar ben je niet bang dat ie de visa-ziekte gaat krijgen?
Toen ie uitkwam met die grote hoeveelheid kunststof kreeg ik gelijk flashbacks naar de eerste visa's met de kunststof neus die er na een paar jaar zo verschrikkelijk uit ging zien. :shock:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 371
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: C4 Cactus voor een prikje

Post by JW-C5 »

Mede daarom ben ik benieuwd naar wat Bart te melden heeft over wat hij in z'n eerdere posting schreef;
over het verhaal van roest onderaan de binnenzijde van de deuren
Elders heb ik gelezen dat er veel roestproblemen (geweest) zijn op de plekken waar de kunststof delen tegen de deuren zitten.
Ook bij dit exemplaar?

Groet,
JW
vintage
Posts: 12
Joined: Tue Jul 02, 2019 9:33 pm

Re: C4 Cactus voor een prikje

Post by vintage »

Dag JW,

bedankt nog voor de uitgebreide opsomming van alle bouwdetails van mijn exemplaar. Dat komt ooit nog wel eens van pas.
En ja, dat verhaal van roest komt zeker ook nog aan bod, later.

nu eerst even vertellen hoe het rijden me bekomt !
Post Reply