Voor mij de 1e keer dat ik LHM perikelen zie........
Vanochtend ging plots het STOP + Controle lampje LHM branden eigenlijk meer knipperen.
Bij aankomst in een parkeergarage heb ik gekeken en in de hoogste stand gezet (zo hoort het toch) en zag dat het niveau (foto-LHM_1) laag was. Moet toch het bovenste streepje zijn? Wit pijltje. En dan zou er aardig wat bij moeten
Bij foto (foto-LHM_2) staat de auto in de normale stand
Nu weet ik dat je kunt bijvullen bij de dop boven het witte pijltje op de foto...
Maar op een filmpje zie ik iemand met een sleutel iets doen op 05:00 in het filmpje. Moet je iets open zetten voordat je kan bijvullen? Of kan je zomaar bijvullen. https://www.youtube.com/watch?v=3yQo3f0z3E8
__
Gewoon bijvullen (in de hoogste stand) tot de bronzen ring tussen de 2 rode ringen staat en de oorzaak van de lekkage opsporen.
Beruchte plekken zijn de veerpootretour slangen.
In het filmpje word de ontlastschroef op de hogedruk regelaar dicht gedraaid, geen idee waarom hij dat doet, die hoeft niet open.
Mogelijk heeft hij onderhoud gepleegd aan het systeem, waarvoor de druk er af moest, zoals bollen wisselen.
Andere mogelijkheid is dat de aanvoer naar de pomp los is geweest en dat de pomp niet zelf wil aanzuigen, dan kan het open en dichtzetten van de ontlast schroef helpen, hoewel ik dit bij een Xantia met 6+2 pomp zelden gezien heb dat het nodig was.
Volgens mij waren de retourleidingen net gedaan, maar we gaan kijken.....Thx
Hij staat nu in een goed verlichte parkeergarage, dus ik ga opletten waar de Xantia zijn plekje gemarkeerd heeft. Zeggen ze ook als een Harley Davidson lekt
Het is echt het bronzen schijfje
Om eerlijk te zijn, ik gooide het altijd zo vol dat het rode parapluutje helemaal boven in staat, heb daar persoonlijk nooit iets van gemerkt.
De verhalen dat de auto stugger veert van iets teveel, zit volgens mij tussen je oren.