Met de V6 berline staat het even stil. Ik heb een prijsschatting van 1500 euro gekregen voor het uit- en inbouwen van de bak. Maar ik vind eigenlijk dat de oude garage die kosten behoort te dragen omdat ik vind dat zij in gebreke zijn gebleven. Als ik het spel volgens de spelregels wil spelen moet ik de auto naar hen laten brengen en hen de kans geven om het probleem op te lossen. Zouden ze dat weigeren dan kan ik verder. Ik twijfel alleen ontzettend of ik dat wil doorzetten omdat ik er niet veel vertrouwen in heb dat als ze aanpakken het op de juiste manier zullen doen. Ik vermoed dat ze vooral zullen proberen met zo min mogelijk tijd en geld van de claim af te komen.
Ondertussen wilde ik de "nieuwe" V6 break naar Oldemarkt brengen om hem daar bij Bart van de GvT te laten opknappen. Ik wilde dat vorige week donderdag doen en wel door 's morgens van mijn huisadres in Alphen met deze auto naar mijn werk in Amsterdam te gaan en dan na het werk door te rijden naar Oldemarkt. Toen ik 's morgens de auto in stapte en de contactsleutel omdraaide bleef het lampje branden dat aangeeft dat er te weinig koelvloeistof in zit. Meestal als je de auto dan start gaat het lampje wel weer uit maar kennelijk zat er zoveel te weinig in dat dat dit keer niet gebeurde. Pas toen ik wegreed ging het lampje uit. Al rijdend met de auto stonk het nogal binnen. Misschien is de kachelradiateur lek.
Toen ik 's middags na het werk wilde vertrekken heb ik er eerst een liter water ingegooid. Maar het lampje bleef branden. Het leek me beter om daarmee niet de redelijk grote afstand naar Oldemarkt af te leggen, ook nog eens omdat het erg druk was en veel file stond. Dus ik reed naar een tankstation om extra koelvloeistof te kopen. Toevallig was er een gamma tegenover dat tankstation dus in plaats van dat tankstation kocht ik het bij de gamma. Alleen... terwijl ik het erin gooide realiseerde ik me ineens dat het ruitensproeiervloeistof was!
Ik had geen idee hoe erg dat was en het leek me beter om maar terug naar Alphen te gaan.
Vandaag wilde ik het opnieuw proberen maar wel in 1 keer van Alphen naar Oldemarkt en dan midden op de dag om niet in de file te komen staan. Dus eerst maar koelvloeistof bijvullen met water. Dat viel me niet eens tegen, het leek allemaal wel mee te vallen. Dus ik ging op pad. Sue-Ann, mijn vriendin, zou me volgen met de andere break (die met die deuk).
Het viel me eigenlijk wel mee. Onderweg verdween de stank gedeeltelijk, het koelvloeistoflampje bleef uit en de motortemperatuur was perfect. Tot ik bij Emmeloord van de A6 af ging. Toen begon het ineens weer te stinken. En even later zelfs te roken! Er hing rook in de auto!
Ik heb onmiddellijk de auto aan de kant van de weg gezet en gekeken waar het vandaan kwam. Dat bleek de passagiersstoel te zijn! De stoelverwarming werd zo heet dat de bekleding aan het verbranden was!
Ik had voor de zekerheid een kannetje water meegenomen om onderweg de koelvloeistof bij te kunnen vullen. Het lag echter in de kofferbak dus ik ben dat gaan pakken en heb een beetje water op de brandende plek gegooid.
Zo ben ik verder gereden naar Bart. Hij zei dat ik veel geluk had gehad want volgens hem als de stoelbekleding eenmaal brandt kun je alleen nog maar maken dat je weg komt en krijg je het zelf niet meer uit.
Bart gaat wanneer hij tijd heeft onderzoeken wat er allemaal met de V6 break moet gebeuren en dan gaan we kijken wat we gaan doen. Ik neem nu aan dat de stank die ik rook in de auto niet van de kachelradiateur afkomstig was maar van de smeulende stoel.