Re: Het Café
Posted: Sun Apr 25, 2021 2:38 pm
Wat dus ook geniepig is, is dat men uitgaat van het toegestaan totaalgewicht van een ahw, iemand met een rijbewijs B mag in veel gevallen dus ook niet met een lege aanhanger rijden. ( voor de controlerende ambtenaren is het wel makkelijker)
Zit zelf soms met het volgende dilemma:
Heb mijn trailer gestald in een garagebox aan zo'n pleintje in een woonwijk hier in de buurt, past ie net in, had geen 10cm langer moeten zijn
De straat is vrij smal en net buiten de inrit staat steevast een auto geparkeerd.
Aan de overkant is geen trottoir en de bewoners daar hebben een soort spoorbielzen bloembak tot aan de straat
Ik moet dan een slordige 100meter achteruit de straat in en een dan na die geparkeerde auto haaks de bocht om, dan komt er op neer dat de Xantia gewoon te lang is om die bocht te maken want de neus kan niet over de stoep zwaaien vanwege die bloembakken.
Dan heb ik de keus uit 2 106jes waar het wel mee wil:
1. Ph1 106, 1.0,handgeschakelde 4bak, 3gats velgjes kleine remschijven en trommels, eigen gewicht 748kg, max aanhangergewicht 600kg.
Daar zou dus die lege trailer van 590 kg net nog achter mogen.
2. Ph2 106 1.6-automaat, 4gats velgen, grotere remschijven en trommels, eigen gewicht 890kg maar max. aanhangergewicht 500kg! dan zou de trailer dus 90 kg te zwaar zijn.
Wil ik me dus aan de wet houden dan zou ik de klus dus met de 1.0 moeten doen wetende dat de koppelingsplaten dit bepaald niet leuk gaan vinden terwijl de automaat dit vrolijk zonder gas geven op zijn "kruip" kan doen.
De oplettende lezertjes zullen inmiddels wel begrepen hebben hoe een en ander in de praktijk plaatsvindt.
Blijft natuurlijk sowieso een opvallende combinatie, een autotransporter getrokken door een 106.
Groet Henk
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Zit zelf soms met het volgende dilemma:
Heb mijn trailer gestald in een garagebox aan zo'n pleintje in een woonwijk hier in de buurt, past ie net in, had geen 10cm langer moeten zijn
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
De straat is vrij smal en net buiten de inrit staat steevast een auto geparkeerd.
Aan de overkant is geen trottoir en de bewoners daar hebben een soort spoorbielzen bloembak tot aan de straat
Ik moet dan een slordige 100meter achteruit de straat in en een dan na die geparkeerde auto haaks de bocht om, dan komt er op neer dat de Xantia gewoon te lang is om die bocht te maken want de neus kan niet over de stoep zwaaien vanwege die bloembakken.
Dan heb ik de keus uit 2 106jes waar het wel mee wil:
1. Ph1 106, 1.0,handgeschakelde 4bak, 3gats velgjes kleine remschijven en trommels, eigen gewicht 748kg, max aanhangergewicht 600kg.
Daar zou dus die lege trailer van 590 kg net nog achter mogen.
2. Ph2 106 1.6-automaat, 4gats velgen, grotere remschijven en trommels, eigen gewicht 890kg maar max. aanhangergewicht 500kg! dan zou de trailer dus 90 kg te zwaar zijn.
Wil ik me dus aan de wet houden dan zou ik de klus dus met de 1.0 moeten doen wetende dat de koppelingsplaten dit bepaald niet leuk gaan vinden terwijl de automaat dit vrolijk zonder gas geven op zijn "kruip" kan doen.
De oplettende lezertjes zullen inmiddels wel begrepen hebben hoe een en ander in de praktijk plaatsvindt.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Blijft natuurlijk sowieso een opvallende combinatie, een autotransporter getrokken door een 106.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Groet Henk