Komt ook omdat "dealers" tegenwoordig meerdere merken hebben.
Het zijn geen dealers meer die hart voor hun merk hebben, het zijn meer warenhuizen.
Laatst hoorde ik van iemand die met een storing in zijn auto naar de dealer ging. Nee we kunnen u niet helpen want de Citroen monteurs zijn op vakantie.
Gelukkig zijn er nog wel de specialisten die je auto kennen, vooral ook de oldtimers
De 1.8i 16v Break van TRXke
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
Groet van Henk uit Steenwijk
Xantia 1.8, 1999
Ami 8, 1978
Xantia 1.8, 1999
Ami 8, 1978
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
Ik zou met een distributieriem geen risico nemen. Liever een keer te vaak vervangen dan te laat zijn.
De laatste C6en zijn in 2012 gemaakt? In een artikel in Citroexpert stond dat er toen al bepaalde onderdelen niet meer leverbaar waren. Dus die 10 jaar is wat mij betreft lariekoek.
De laatste C6en zijn in 2012 gemaakt? In een artikel in Citroexpert stond dat er toen al bepaalde onderdelen niet meer leverbaar waren. Dus die 10 jaar is wat mij betreft lariekoek.
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
Ik zie het verband onderdelen levering en levensduur DB riem niet hoor ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
Is toch heel simpel?
1. Voor sommige auto's ligt de vervangingsfrequentie van de D-riem op 10 jaar.
2. Sommige onderdelen zijn 10 jaar na productiedatum niet meer leverbaar.
Combineer je 1 en 2 dan volgt daaruit de theoretische mogelijkheid dat de eerste riemwissel niet zou kunnen plaatsvinden omdat de riem niet meer geleverd wordt.
1. Voor sommige auto's ligt de vervangingsfrequentie van de D-riem op 10 jaar.
2. Sommige onderdelen zijn 10 jaar na productiedatum niet meer leverbaar.
Combineer je 1 en 2 dan volgt daaruit de theoretische mogelijkheid dat de eerste riemwissel niet zou kunnen plaatsvinden omdat de riem niet meer geleverd wordt.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
Volgens mij is die 10 jaar volgens Europese regelgeving verplicht. Dat Citroën dat regelmatig aan z'n laars lapt is weer een ander verhaal . Ik weet niet hoe het met de Xantia zat, maar bij de XM was onderdelenvoorziening in 2010 (10 jaar na het einde van de productie) ook al een probleem aan het worden... Die c6 was dus geen uitzondering.
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
Vandaag heb ik toegang tot de officiële CitDoc's op de Server.
Maar helaas, als ik daar via een/de VIN van een Xantia probeer onderhoudsschema's op te roepen, krijg ik:
Met de C5 lukt dat wel, daarbij komt dan 120 kkm of 10 jr tevoorschijn bij de EW motoren. En ik vind dat ook bij een Jumpy waar een XU motor in ligt.Geen onderhoudsschema past bij het ingevoerde VIN.
Maar ik heb ook nog de oudere CitDoc's. Die heb ik dan ook maar even opgeroepen.
Daar in staat ook een termijn van 120 kkm of 10 jr voor de XU, TU en EW motoren. Met uitzondering van zwaar gebruik, waar onder andere veel korte stadsritjes zoals taxi's die maken valt. Daarbij geldt dan 80 kkm, maar ook weer gewoon 10 jr.
Groet,
JW
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
Nogmaals, ik weet niet beter dan die 10 jaar , kan iedereen wel moeilijk gaan doen, maar dat is het niet
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
En dan te bedenken dat voor de GS de riem pas bij een motorrevisie vervangen hoefde te worden.
Aan de andere kant: Hoeveel GS'en haalden de leeftijd van 10 jaar?
Aan de andere kant: Hoeveel GS'en haalden de leeftijd van 10 jaar?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
Had Citroën iig geen zorgen over onderdelenlevering ,....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: De 1.8i 16v Break van TRXke
Nou, ik vind het toch best wel moeilijk als Citroën er niet consequent in is . In mijn onderhoudsboekje uit januari '97 blijkt ook 120.000 km of acht jaar te staan.