Het Café

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Experiment:
In 1972 (ik was toen 20 jaar) heb ik hydraulische schokbrekers gemonteerd op mijn toen 4 jaar oude 2CV,( gebruikelijk was toen dat er alleen maar wrijvingsschokbrekers op de vooras zaten.)
Ik moest daarvoor de 46mm moeren op de stelbussen van de veerpotten losdraaien wat me met geen mogelijkheid lukte, ze zaten domweg muurvast geroest.
Ik heb toen de houders wat open gebogen om de bussen er zijdelings uit te halen en nieuwe stelbussen gemonteerd.
De oude stelbussen heb ik in een blik verlopen motorolie gezet met de gedachte: "wat ik misschien aan viscositeit mis gaat de tijd wel goedmaken"
Met geruime tussenpozen heb ik pogingen gedaan er beweging in te krijgen maar steeds zonder succes.
Vandaag weer eens zo'n poging ondernomen en wederom bleek de stelbus onvermurwbaar. :(
Nu maar eens de moer een minuutje heetgestookt met een inductieheater en warempel, er kwam beweging in.
De schroefdraad bleek gewoon kurkdroog en roestig, ergo: Je kan wachten tot je een ons weegt maar olie zal nooit binnendringen in een vastgeroeste verbinding.
Image
Meer geduld dan 47 jaar kon ik ook eigenlijk niet opbrengen. :)

Groet Henk
Last edited by henkr on Tue Jul 16, 2019 5:33 pm, edited 1 time in total.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 947
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

klinkt me bekend in de oren. In mijn hele (sleutel)leven heb ik nog nooit iets losgekregen met kruipolie, Coca-Cola en wat dies meer zij.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

henkr wrote: Mon Jul 15, 2019 8:42 pm In 1972 (ik was toen 20 jaar)
Toen was ik nog niet geboren, volgende maand word ik 43 :D
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
TRXke
Posts: 84
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: Het Café

Post by TRXke »

C5hdi110 wrote: Tue Jul 16, 2019 4:39 pm
henkr wrote: Mon Jul 15, 2019 8:42 pm In 1972 (ik was toen 20 jaar)
Toen was ik nog niet geboren, volgende maand word ik 43 :D
Leuk! dan ben jij van '76 , ik ben van '75 ;)
Prettige verjaardag alvast :!:
User avatar
Breeze
Posts: 947
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Mooi tijdsbeeld:
Culturele revolutie.jpg
Culturele revolutie.jpg (106.1 KiB) Viewed 2978 times
Adri

NB: shit, Tinypics stopt ermee. Wat raden jullie ook alweer aan (gebruiken jullie) voor het hosten van beelden?
Last edited by Breeze on Mon Dec 09, 2019 5:29 pm, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 947
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Vroegah bij het oude forum, kreeg je nog wel eens commentaar of het antwoord op een vraag.

Zucht...

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Tsja ik gebruik zelf Photobucket maar dat is ook geen aanrader in heel veel opzichten (watermerken, extreem trage site en iedere keer zeuren ze dat ze geld van je willen hebben).
User avatar
TRXke
Posts: 84
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: Het Café

Post by TRXke »

Werkt dat nog wel photobucket?
Ik heb daar ook een account maar ze hebben deze geblokkeerd omdat ik niet wil betalen, foto's zijn soms zichtbaar en dan weer niet :(
Nieuwe foto's plaats ik daar al jaren niet meer die zet ik op mijnalbum en dat werkt wel goed en is tot hiertoe nog gratis...
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Ja photobucket werkt nog, maar als je inlogt willen ze dus geld van je. Gewoon het laatste deel van je adresbalk weghalen (iets met "postlogin=true") zodat er alleen nog photobucket.com staat en dan op enter drukken, dan kun je gewoon bij je library. Maar irritant is het wel. Mijn foto's zijn wel altijd te zien, maar soms dus met watermerk (soms ook niet. Dat wisselt zo ongeveer per dag, ook bij bestaande foto's).
User avatar
Armand
Posts: 16
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:41 pm

Re: Het Café

Post by Armand »

Kan het op het nieuwe forum niet gewoon op de server van het forum? Dan blijft het ook in eigen beheer bij de text.
Bij een externe site verdwijnen de foto's ook nog wel eens en je geeft vaak de rechten van een foto weg.

Uiteraard is het aan de eigenaar van de site of hij dit ook wil ivm de omvan van de opslagcapaciteit.
Post Reply