De Berline van NdeJ
Re: De Berline van NdeJ
OK, dat verwacht je niet als je het plaatje zo ziet ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: De Berline van NdeJ
Afmetingen Honda HR-V 2001-2006: lengte 411, breedte 170 hoogte 158cm. Hij is dus zo'n 40 cm korter, 5 cm smaller, maar wel 20cm hoger.
Groet, Nico
Groet, Nico
Re: De Berline van NdeJ
Zou evengoed toch zonde zijn Nico, als ik me goed herinner heb je best een behoorlijke prijs betaald voor je berline en er eigenlijk niet eens zo lang plezier van gehad.
Bij mij werden de leidingen ook wat roestig, die heb ik een paar jaar geleden behandeld met RX5 en RX10, sindsdien bliven ze mooi glimmend zwart.
Alle korte rem en veerleidingen bij het achtersubframe zijn makkelijk na te maken en te plaatsen, de lange leidingen die door de plastic koker lopen lijkt me een ramp om te plaatsen, kan bijna niet anders dan door het hele subframe te laten zakken.
Vooruitlopend op een opvolger: Ben ik wel met je eens, in mijn optiek maakt Citroën/PSA geen auto's meer dus ik ga tzt ook elders (Volvo) shoppen.
Groet Henk
Bij mij werden de leidingen ook wat roestig, die heb ik een paar jaar geleden behandeld met RX5 en RX10, sindsdien bliven ze mooi glimmend zwart.
Alle korte rem en veerleidingen bij het achtersubframe zijn makkelijk na te maken en te plaatsen, de lange leidingen die door de plastic koker lopen lijkt me een ramp om te plaatsen, kan bijna niet anders dan door het hele subframe te laten zakken.
Vooruitlopend op een opvolger: Ben ik wel met je eens, in mijn optiek maakt Citroën/PSA geen auto's meer dus ik ga tzt ook elders (Volvo) shoppen.
Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De Berline van NdeJ
Ik weet niet hoe jullie achterste subframes eruit zien, maar bij mij mag dat er tzt sowieso wel eens onder vandaan om hem te ontdoen van de nodige roest. Hij is nog niet doorgerot en hij is ook niet gevaarlijk, maar ik word toch niet heel erg vrolijk als ik aan de achterkant onder mijn Xantia kijk... De Turbo CT is bij mij iets beter.
EDIT: Henks Xantia staat natuurlijk binnen, dus dat subframe zal vast nog heel prima zijn .
Re: De Berline van NdeJ
Valt tegen hoor Feije, die van mij heeft ook een lange periode van dagelijks gebruik achter de rug voordat ie met pensioen ging, de antiroestmiddelen hebben wel geholpen:
Omdat ik het hitteschild er zo verschrikkelijk vond uitzien die ook maar vervangen:
Omdat ik het hitteschild er zo verschrikkelijk vond uitzien die ook maar vervangen:
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De Berline van NdeJ
Ik schrik nog niet echt van die van jou, Henk. Die antiroestmiddelen hebben zéker geholpen. Als nieuw is het niet meer, maar ik vind het nog redelijk netjes (op dat hitteschild na inderdaad).
Bij mij is het subframe vooral rechts best wel ver heen. De rest gaat nog wel.
Bij mij is het subframe vooral rechts best wel ver heen. De rest gaat nog wel.
Re: De Berline van NdeJ
Poe! Da's best wel heftig!
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De Berline van NdeJ
Welnee, ook die valt best mee. Een keer handen uit de mouwen. Deels uit elkaar trekken, staalborstel, RX5, RX10 en het ziet er al heel anders uit. Heb je wel een paar dagen een sleutel of op z'n minst losse delen schilder ruimte nodig.
Ik zie geen diepe schilfers, vooral oppervlakteroest.
Niet nog jaren zo door de pekel gaan natuurlijk, dan gaat het wél een keer mis.
Ik zie geen diepe schilfers, vooral oppervlakteroest.
Niet nog jaren zo door de pekel gaan natuurlijk, dan gaat het wél een keer mis.
Re: De Berline van NdeJ
Omdat de basis best wel dik staal is, heb ik die delen van het subframe met een naaldenbikhamer behandeld, dat ging best goed.
Het begint natuurlijk bij het feit dat net als bij trekhaken de walslaag niet verwijderd wordt d.m.v. stralen, zolang die achterblijft zal het altijd gaan roesten.
Het begint natuurlijk bij het feit dat net als bij trekhaken de walslaag niet verwijderd wordt d.m.v. stralen, zolang die achterblijft zal het altijd gaan roesten.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De Berline van NdeJ
Die bovenste dingen kun je volgens mij met rubber en al ook nog wel nieuw krijgen. Dat zou al een heel stuk schelen!
EDIT: https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto- ... -lager.htm
Dat blijkt inderdaad te kloppen. Goedkoop is het niet, maar aangezien je er meteen vier (fikse) draagarmrubbers voor krijgt is het m.i. nou ook niet meteen belachelijk duur.
EDIT: https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto- ... -lager.htm
Dat blijkt inderdaad te kloppen. Goedkoop is het niet, maar aangezien je er meteen vier (fikse) draagarmrubbers voor krijgt is het m.i. nou ook niet meteen belachelijk duur.