Waarom kan iets nou niet gewoon eens een keer makkelijk?
Die Dr. Xantia zou een activeringslink moeten sturen maar dat doet ie dus gewoon niet.
Ik heb inmiddels het Y stuk er uit na eerst de achterdemper verwijderd te hebben:
Een minder leuke verrassing bestaat dus uit het feit dat het bedoelde Y-stuk geen 3x5mm aansluiting heeft zoals ik dacht maar 2x5 en 1x6mm
Het plan om een universeel 5mm Y-stuk te gebruiken en aan te sluiten met passende 5mm slangen moet ik dus even laten varen.
De xantiarode Xantia van Henk
Re: De xantiarode Xantia van Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
- Stars_Falling_93
- Posts: 238
- Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
- Location: Utrecht
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Is die mail misschien in je spam-map terecht gekomen?
Op de een of andere manier lijkt het altijd zo gemaakt te zijn dat universele oplossingen niet werken.
Ik zat toevallig gisteren even rond te struinen op de site van Chevronics uit het VK en daar hebben ze die verbindingsstukken ook: https://www.chevronics.co.uk/product/bx ... cba1185463.
Op de een of andere manier lijkt het altijd zo gemaakt te zijn dat universele oplossingen niet werken.
Ik zat toevallig gisteren even rond te struinen op de site van Chevronics uit het VK en daar hebben ze die verbindingsstukken ook: https://www.chevronics.co.uk/product/bx ... cba1185463.
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Misschien kun je hier iets mee Henk?
Raccord arrière en Y de couleur bleue réf 528087
Dat zou deze moeten zijn:
Of anders hier: https://www.accessoires-specialiste-peu ... voies.html
Da's deze:
En jouw oplossing wordt trouwens hier ook aanbevolen: https://xantia.pagesperso-orange.fr/cha ... rriere.htm
Succes!
Raccord arrière en Y de couleur bleue réf 528087
Dat zou deze moeten zijn:
Raccord en Y neuf (référence OEM 5280E2 de couleur orange).
Fabriqué en matière plastique résistant aux hydrocarbures.
Monté sur Citroën Xantia.
Pour diamètre extérieur tuyau: 1 x 6mm et 2 x 5mm.
Of anders hier: https://www.accessoires-specialiste-peu ... voies.html
Da's deze:
En jouw oplossing wordt trouwens hier ook aanbevolen: https://xantia.pagesperso-orange.fr/cha ... rriere.htm
Succes!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Hey! Dat lijkt een goeie Hans! bedankt!
Er schijnt een gering verschil te zitten tussen de 5280 87 en de 5280 E2, de laatste zit ergens aan de voorkant maar ik heb de "87" gelijk 2x besteld.
Op de site van Dr. Xantia valt tussen de regels door te lezen dat de wachttijd toeneemt door allerlei internationale problemen.
(kan ik me wel iets bij voorstellen, de Xantia van Erdogan komt natuurlijk altijd op de eerste plaats )
serieus: die mensen kunnen er natuurlijk niks aan doen maar voor mij is het nu wel even kiezen voor de snelste.
Nu heb ik dus mooi even een paar dagen de tijd om een serieuze afweging te maken de remleiding er tussenuit te knippen (dat zou wel wat meer ruimte geven) ik was al begonnen met het buigen van nieuwe leidingen.
Eventueel zou ook de 10mm hydractiefleiding er nog even af kunnen maar daar was iets mee wat te maken had met verschillende afdichtingen en verschillende aantrekkoppels , dat zou dan weer te maken hebben met 16 of 17 mm zeskanten op de wartels? ben even kwijt hoe het precies zat.
Hij loopt wel lekker in de weg boven de rand van het subframe.
Nog een overweging: ik schat voorzichtig dat als ik een transmissiekrik links onder het subframe zet de zaak wel zo'n 5 cm kan laten zakken zonder leidingen te vernielen, dat zou ook nog een optie zijn.
Er schijnt een gering verschil te zitten tussen de 5280 87 en de 5280 E2, de laatste zit ergens aan de voorkant maar ik heb de "87" gelijk 2x besteld.
Op de site van Dr. Xantia valt tussen de regels door te lezen dat de wachttijd toeneemt door allerlei internationale problemen.
(kan ik me wel iets bij voorstellen, de Xantia van Erdogan komt natuurlijk altijd op de eerste plaats )
serieus: die mensen kunnen er natuurlijk niks aan doen maar voor mij is het nu wel even kiezen voor de snelste.
Nu heb ik dus mooi even een paar dagen de tijd om een serieuze afweging te maken de remleiding er tussenuit te knippen (dat zou wel wat meer ruimte geven) ik was al begonnen met het buigen van nieuwe leidingen.
Eventueel zou ook de 10mm hydractiefleiding er nog even af kunnen maar daar was iets mee wat te maken had met verschillende afdichtingen en verschillende aantrekkoppels , dat zou dan weer te maken hebben met 16 of 17 mm zeskanten op de wartels? ben even kwijt hoe het precies zat.
Hij loopt wel lekker in de weg boven de rand van het subframe.
Nog een overweging: ik schat voorzichtig dat als ik een transmissiekrik links onder het subframe zet de zaak wel zo'n 5 cm kan laten zakken zonder leidingen te vernielen, dat zou ook nog een optie zijn.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Dat subframe laten zakkek schijnt inderdaad wel de truc te zijn. Misschien wat risico maar je hebt controle als je de krik geleidelijk en heel langzaam kan laten zakken toch?
De bouten voor en achter zijn wel verschillende trouwens en hebben ook verschillende aanhaalmomenten.
(11 achter en 8 voor als het goed begrepen heb)
De bouten voor en achter zijn wel verschillende trouwens en hebben ook verschillende aanhaalmomenten.
(11 achter en 8 voor als het goed begrepen heb)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Dan is dat in kilogrammeter naar ik aanneem?
En nu maar hopen dat Adri niet meeleest.
Ik heb vanmiddag de achterste even lus gedraaid met een luchtsleutel en toen kantelde het frame al best wel ver, mijn oorspronkelijke plan was om lange draadeinden op de plek van de bouten te zetten, dan kan het spul heel gecontroleerd zakken.
Ik weet dus nog geen schroefdraadmaat maar gezien de 18mm zeskanten ga ik uit van M12, mogelijk 12x1,5, de draad lijkt minder fijn dan die van een wielbout.
Schiet me nu te binnen dat links een eindje laten zakken simpeler is dan rechts, daar heb je weinig speling totdat je op de brandstofvulpijp zit.
En nu maar hopen dat Adri niet meeleest.
Ik heb vanmiddag de achterste even lus gedraaid met een luchtsleutel en toen kantelde het frame al best wel ver, mijn oorspronkelijke plan was om lange draadeinden op de plek van de bouten te zetten, dan kan het spul heel gecontroleerd zakken.
Ik weet dus nog geen schroefdraadmaat maar gezien de 18mm zeskanten ga ik uit van M12, mogelijk 12x1,5, de draad lijkt minder fijn dan die van een wielbout.
Schiet me nu te binnen dat links een eindje laten zakken simpeler is dan rechts, daar heb je weinig speling totdat je op de brandstofvulpijp zit.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Dit is eenvoudig te printen met een 3D printer. Kies voor het materiaal ABS (warmtebestendig).henkr wrote: ↑Wed Jun 22, 2022 3:28 pm Waarom kan iets nou niet gewoon eens een keer makkelijk?
...
Een minder leuke verrassing bestaat dus uit het feit dat het bedoelde Y-stuk geen 3x5mm aansluiting heeft zoals ik dacht maar 2x5 en 1x6mm
Het plan om een universeel 5mm Y-stuk te gebruiken en aan te sluiten met passende 5mm slangen moet ik dus even laten varen.
...
https://www.thingiverse.com/thing:1324986
https://duckduckgo.com/?q=3d+printshop+ ... 4-1&ia=web
Grtz,
Maurice
Maurice
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Dan moet je niet zo'n computernitwit hebben als ik.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Ach, ik ben al bij dat H@ns geen kpmeter gebruikt.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Uw genade doet mij deugd
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008