Als er een sceptisch is over dit soort lapmiddeltjes ben ik het wel.
Hoewel ik dat laagtoerig probleem op gas hiermee met enig ongeloof kan verklaren, snap ik dan nog niet wat er op benzine in de hoge toeren gebeurde. Zou een of meer injectoren dan vast blijven hangen ofzo?
Nogmaals, schiet mij maar in de boom
Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg
Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg
Xantia 2.0 16v bleu leman 2001.
Eerder Xantia break hdi 90, c5 ph1 2.0 16v, bx 1.6 tri, bx 1.9 tzi, bx 1,9td
Eerder Xantia break hdi 90, c5 ph1 2.0 16v, bx 1.6 tri, bx 1.9 tzi, bx 1,9td
Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg
Klinkt inderdaad bijna te mooi om waar te zijn, je zou verwachten dat na 200m rijden het middel nog maar amper de injectoren bereikt heeft terwijl uit diverse tests blijkt dat het pas goed effect heeft als de auto zo nu en dan ook even stilstaat met de cleaner in de injectoren.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg
Ik ben ook echt met stomheid geslagen. De auto heeft wel voor wegrijden ongeveer 2 minuten stationair gelopen.
Ik ben net nog even een rondje gaan rijden.
Heb echt als een hooligan gereden en hij rijd echt prima nu. Het is weer lekker snel op benzine.
Op gas gaat het ook veel beter. Heel af en toe nog bij erg lage toeren proberen weg te rijden nog een klein schokje. Op benzine dus echt geen problemen meer. Wellicht gaan de injectoren nu goed open en dicht, maar druppelt er nog wat na.
Ik ben net nog even een rondje gaan rijden.
Heb echt als een hooligan gereden en hij rijd echt prima nu. Het is weer lekker snel op benzine.
Op gas gaat het ook veel beter. Heel af en toe nog bij erg lage toeren proberen weg te rijden nog een klein schokje. Op benzine dus echt geen problemen meer. Wellicht gaan de injectoren nu goed open en dicht, maar druppelt er nog wat na.
Xantia 2.0 16v bleu leman 2001.
Eerder Xantia break hdi 90, c5 ph1 2.0 16v, bx 1.6 tri, bx 1.9 tzi, bx 1,9td
Eerder Xantia break hdi 90, c5 ph1 2.0 16v, bx 1.6 tri, bx 1.9 tzi, bx 1,9td
Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg
Toch niet zoiets: https://www.youtube.com/watch?v=09-C33SrJi8
Grtz,
Maurice
Maurice
-
- Posts: 86
- Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm
Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg
Ride it like it´s stolen
Mooi filmpje, maar m.b.t. dat hikken en stoten en inhouden probleem. Als het met de injectorcleaner is opgelost zou het heel mooi zijn.
Als het wel terugkomt dan verdenk ik toch de bobine of de MAP sensor, meer uit ervaring met mijn oude 8 klepper (alleen benzine).
Mooi filmpje, maar m.b.t. dat hikken en stoten en inhouden probleem. Als het met de injectorcleaner is opgelost zou het heel mooi zijn.
Als het wel terugkomt dan verdenk ik toch de bobine of de MAP sensor, meer uit ervaring met mijn oude 8 klepper (alleen benzine).
Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg
Nou, na een tijdje kwam het toch weer terug.
Ik heb er heel wat gedachte over laten gaan en ben alles nogmaals nagegaan.
Andere bobine geprobeerd, geen resultaat.
Ik kon niet loslaten dat na die tankbeurt met middeltje het weg was.
Nu komt het.
Eergisteren de tank weer voor 3/4 gevuld.
Probleem weg.
Flink gereden inmiddels en de tank staat nu ongeveer op de helft.
Probleem komt af en toe weer een beetje.
Ik begin toch echt weer terug bij af te denken dat er af en toe niet/niet voldoende brandstof aankomt.
De pomp in de tank heeft een aanvoer en een uitvoer.
Weet iemand hoe die aanvoer in de tank zit?
Dat is net niet te zien als je de pomp uit de tank neemt.
Ik heb er heel wat gedachte over laten gaan en ben alles nogmaals nagegaan.
Andere bobine geprobeerd, geen resultaat.
Ik kon niet loslaten dat na die tankbeurt met middeltje het weg was.
Nu komt het.
Eergisteren de tank weer voor 3/4 gevuld.
Probleem weg.
Flink gereden inmiddels en de tank staat nu ongeveer op de helft.
Probleem komt af en toe weer een beetje.
Ik begin toch echt weer terug bij af te denken dat er af en toe niet/niet voldoende brandstof aankomt.
De pomp in de tank heeft een aanvoer en een uitvoer.
Weet iemand hoe die aanvoer in de tank zit?
Dat is net niet te zien als je de pomp uit de tank neemt.
Xantia 2.0 16v bleu leman 2001.
Eerder Xantia break hdi 90, c5 ph1 2.0 16v, bx 1.6 tri, bx 1.9 tzi, bx 1,9td
Eerder Xantia break hdi 90, c5 ph1 2.0 16v, bx 1.6 tri, bx 1.9 tzi, bx 1,9td
Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg
FF brainstormen.
Is de ontluchting van de tank wel goed? Als je de tank vult, dan kan er lucht in/uit langs de tuit van het vulpistool. Naar mate je de tank leeg rijdt en er geen werkende ontluchting is, wordt een vacuum gecreëerd. Dat zou je kunnen merken als je bij een tankbeurt de dop van de brandstof tank opendraait en je hoort een overdreven zuigend geluid.
Is de ontluchting van de tank wel goed? Als je de tank vult, dan kan er lucht in/uit langs de tuit van het vulpistool. Naar mate je de tank leeg rijdt en er geen werkende ontluchting is, wordt een vacuum gecreëerd. Dat zou je kunnen merken als je bij een tankbeurt de dop van de brandstof tank opendraait en je hoort een overdreven zuigend geluid.
Grtz,
Maurice
Maurice
Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg
En hij zou ook weer goed moeten rijden nadat je de tankdop los hebt gedraaid. Redelijk simpele test.
Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg
Dat laaste heb ik geprobeerd al.
Dat was zelfs een van mijn eerste gedachten.
Op de een of andere manier trekt hij toch lucht door de pomp volgens mij
Dat was zelfs een van mijn eerste gedachten.
Op de een of andere manier trekt hij toch lucht door de pomp volgens mij
Xantia 2.0 16v bleu leman 2001.
Eerder Xantia break hdi 90, c5 ph1 2.0 16v, bx 1.6 tri, bx 1.9 tzi, bx 1,9td
Eerder Xantia break hdi 90, c5 ph1 2.0 16v, bx 1.6 tri, bx 1.9 tzi, bx 1,9td