De 2.0i VSX van Stars_Falling_93

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
Stars_Falling_93

Re: De 2.0i VSX van Stars_Falling_93

Post by Stars_Falling_93 »

Gisteren eindelijk iets laten doen wat ik sinds de aanschaf al wilde doen: een nieuwe voorruit. De vorige eigenaar moet heel lang met dezelfde ruitenwissers rond hebben gereden; er zat een heel arsenaal aan krassen op de voorruit. Na wat zoeken kwam ik uit bij 123ruit.nl. Zij fungeren als netwerk voor onafhankelijke bedrijven, dat vertrouw ik toch iets meer dan grote ketens als Carglass.

Vertrouwen werd absoluut niet beschaamd. De eigenaar bleek zelf ook het nodige aan oldtimers te hebben. Twee 205's en een 2CV uit 1955 in de werkplaats. Hij spotte een deukje op mijn voorscherm en rechter voordeur en zei gelijk dat 'ie zou proberen om ze eruit te krijgen zonder daarvoor te rekenen. Ook mocht ik meekijken bij het plaatsen van de nieuwe ruit.

Image
Sponning keurig roestvrij. Paravanplaat kwam er in één stuk uit en na drie jaar bijna geen vuil in de paravan.

Image
De nieuwe ruit is net als de oude van Saint-Gobain en is zelfs vrij recente productie. In plaats van twee chevrons staat er een QR-code naast de tekst Saint-Gobain Sekurit.

Image
En gemonteerd. Van buiten was het verschil al enorm, maar van binnen al helemaal. Met een grote grijns naar huis gereden.

Al met al een heel prettige ochtend gehad waarin het nodige aan tips en ervaringen werd uitgewisseld. En een bedrijf dat op mijn lijstje van goede adressen komt te staan.
Feije

Post by Feije »

Ik ben zelf dan misschien niet aan een nieuwe ruit toe, maar op het XM-forum wordt je post gewaardeerd!
Stars_Falling_93

Post by Stars_Falling_93 »

Kijk, dat is leuk om te lezen! Ik heb zelf nog vrij serieus een XM van de eerste serie overwogen, maar toch wel blij dat ik dat uiteindelijk niet gedaan heb; de onderdelensituatie lijkt toch wel wat moeilijker te zijn dan bij Xantia's. Mooi dat we elkaar binnen het Citroën-gebeuren zo toch een stukje verder helpen.
Post Reply