De xantiarode Xantia van Henk

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by H@ns »

Je vertroeteld je wagen we Henk!
Ik heb ooit voor mijn C5 1 hele knappe wieldoppen gekocht voor op de winterbanden. Zal eens in de garage kijken of ik die nog heb liggen en een foto sturen.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Had die C5 1 al plaataluvelgen?
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by H@ns »

Uit mijn hoofd stalen velgen. Maar ik ga er nog achteraan voor je
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Menno
Posts: 528
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by Menno »

Je had ook plaataluvelgen , zie ook de velgen onder de Xantia van Henk ;-)

15 inch is ph1 … de ph2 stond standaard op 16 inch.

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by H@ns »

Laat maar Henk, mijn winterwielen van destijds waren 16 inch. De wieldoppen zijn meegegaan met winterbanden en auto toen ik die verkocht.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Toch bedankt voor het meedenken H@ns! :thumbup:
Alles wordt idd steeds groter, ik kan me herinneren dat 12 en 13" heel normaal was, mijn eerste Xant had nog 14"en nu is 15"eigenlijk al uit de tijd.
Dan was eigenlijk de 165x400X zoals onder de traction, eerste DS'en en Peugeot 203 een uitzondering, 400mm ligt in de buurt van 15,5"
Als ik het goed heb stak de VW kever qua wielgrootte ook uit boven de rest, dacht 15"?
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by H@ns »

klopt ja! en dat stond ook wel heel mooi bij die enorme wielkappen van de Kever.
Alleen is het een ramp om ze goed te laten balanceren omdat er een speciale mal voor nodig is heb ik me laten vertellen door een "Keverofiel" ;)

Mijn opa zaliger had er eentje voordat hij de geneugten van de GS en GSA ontdekte. Altijd erg leuke auto's gevonden! Maar gelukkig heeft mijn opa mij besmet met het Citroen-virus ipv het VW virus :mrgreen:
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by bthomas »

H@ns wrote: Tue Mar 29, 2022 5:32 pm Maar gelukkig heeft mijn opa mij besmet met het Citroen-virus ipv het VW virus :mrgreen:
Ik denk dat je ook gelukkig was geweest als je opa je wel besmet had met het VW virus. Ik daarentegen niet ;-)
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

H@ns wrote: Tue Mar 29, 2022 5:32 pm Alleen is het een ramp om ze goed te laten balanceren omdat er een speciale mal voor nodig is heb ik me laten vertellen door een "Keverofiel" ;)
Dus wat dat betreft hetzelfde verhaal als de DS met centrale wielmoer, alleen in het clubmagazijn staat een machine met een adapter hiervoor. :(
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De xantiarode Xantia van Henk

Post by henkr »

Om het topic van H@ns over zijn hydrauliekleiding niet te vervuilen hier nog wat aanvulling:
De leidingen zoals Bart Ebben ze levert hebben inderdaad de juiste lengte, wat niet zo moeilijk is want die staat tot op de millimeter in de servicebox vermeld.
Dat lijkt dus heel makkelijk maar is het niet. :(
Ik ben momenteel bezig om al vast maar eens een paar remleidingen voor de achterwielen te modelleren en dan kom je er al vrij gauw achter dat je aan die opgegeven lengte weinig hebt, ik probeer de windingen zo exact mogelijk in dezelfde diameter te krijgen als de originele leidingen maar realiseer me dat een afwijking in millimeters op de straal al gauw een afwijking in centimeters geeft op de totale lengte.
Er is dus eigenlijk maar 1 manier: ergens vanuit het midden beginnen te buigen en als dat klaar is de nippels op de juiste plek er aan zetten.
Image
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply