Je vertroeteld je wagen we Henk!
Ik heb ooit voor mijn C5 1 hele knappe wieldoppen gekocht voor op de winterbanden. Zal eens in de garage kijken of ik die nog heb liggen en een foto sturen.
De xantiarode Xantia van Henk
Re: De xantiarode Xantia van Henk
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Had die C5 1 al plaataluvelgen?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Uit mijn hoofd stalen velgen. Maar ik ga er nog achteraan voor je
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Je had ook plaataluvelgen , zie ook de velgen onder de Xantia van Henk
15 inch is ph1 … de ph2 stond standaard op 16 inch.

15 inch is ph1 … de ph2 stond standaard op 16 inch.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Laat maar Henk, mijn winterwielen van destijds waren 16 inch. De wieldoppen zijn meegegaan met winterbanden en auto toen ik die verkocht.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Toch bedankt voor het meedenken H@ns!
Alles wordt idd steeds groter, ik kan me herinneren dat 12 en 13" heel normaal was, mijn eerste Xant had nog 14"en nu is 15"eigenlijk al uit de tijd.
Dan was eigenlijk de 165x400X zoals onder de traction, eerste DS'en en Peugeot 203 een uitzondering, 400mm ligt in de buurt van 15,5"
Als ik het goed heb stak de VW kever qua wielgrootte ook uit boven de rest, dacht 15"?

Alles wordt idd steeds groter, ik kan me herinneren dat 12 en 13" heel normaal was, mijn eerste Xant had nog 14"en nu is 15"eigenlijk al uit de tijd.
Dan was eigenlijk de 165x400X zoals onder de traction, eerste DS'en en Peugeot 203 een uitzondering, 400mm ligt in de buurt van 15,5"
Als ik het goed heb stak de VW kever qua wielgrootte ook uit boven de rest, dacht 15"?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
klopt ja! en dat stond ook wel heel mooi bij die enorme wielkappen van de Kever.
Alleen is het een ramp om ze goed te laten balanceren omdat er een speciale mal voor nodig is heb ik me laten vertellen door een "Keverofiel"
Mijn opa zaliger had er eentje voordat hij de geneugten van de GS en GSA ontdekte. Altijd erg leuke auto's gevonden! Maar gelukkig heeft mijn opa mij besmet met het Citroen-virus ipv het VW virus
Alleen is het een ramp om ze goed te laten balanceren omdat er een speciale mal voor nodig is heb ik me laten vertellen door een "Keverofiel"

Mijn opa zaliger had er eentje voordat hij de geneugten van de GS en GSA ontdekte. Altijd erg leuke auto's gevonden! Maar gelukkig heeft mijn opa mij besmet met het Citroen-virus ipv het VW virus

In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Dus wat dat betreft hetzelfde verhaal als de DS met centrale wielmoer, alleen in het clubmagazijn staat een machine met een adapter hiervoor.

"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Om het topic van H@ns over zijn hydrauliekleiding niet te vervuilen hier nog wat aanvulling:
De leidingen zoals Bart Ebben ze levert hebben inderdaad de juiste lengte, wat niet zo moeilijk is want die staat tot op de millimeter in de servicebox vermeld.
Dat lijkt dus heel makkelijk maar is het niet.
Ik ben momenteel bezig om al vast maar eens een paar remleidingen voor de achterwielen te modelleren en dan kom je er al vrij gauw achter dat je aan die opgegeven lengte weinig hebt, ik probeer de windingen zo exact mogelijk in dezelfde diameter te krijgen als de originele leidingen maar realiseer me dat een afwijking in millimeters op de straal al gauw een afwijking in centimeters geeft op de totale lengte.
Er is dus eigenlijk maar 1 manier: ergens vanuit het midden beginnen te buigen en als dat klaar is de nippels op de juiste plek er aan zetten.


De leidingen zoals Bart Ebben ze levert hebben inderdaad de juiste lengte, wat niet zo moeilijk is want die staat tot op de millimeter in de servicebox vermeld.
Dat lijkt dus heel makkelijk maar is het niet.

Ik ben momenteel bezig om al vast maar eens een paar remleidingen voor de achterwielen te modelleren en dan kom je er al vrij gauw achter dat je aan die opgegeven lengte weinig hebt, ik probeer de windingen zo exact mogelijk in dezelfde diameter te krijgen als de originele leidingen maar realiseer me dat een afwijking in millimeters op de straal al gauw een afwijking in centimeters geeft op de totale lengte.
Er is dus eigenlijk maar 1 manier: ergens vanuit het midden beginnen te buigen en als dat klaar is de nippels op de juiste plek er aan zetten.


"La meilleure voiture française jamais construite"