Dank jullie wel.
Even een andere vraag tussendoor: weet iemand toevallig of de dakdragers van een break ook op een berline passen? Kan namelijk een gratis setje overnemen
Rob's Xantia
Re: Rob's Xantia
Er gaat niets boven de Double Chevron
Re: Rob's Xantia
Nee helaas, de rails in het dak missen bij de Berline, nog afgezien van een verkeerde vorm en lengte.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Rob's Xantia
Het is alweer even stil in dit topic, hoogste tijd voor (korte) samenvatting. Moet eerlijk zeggen dat er vrijwel geen updates zijn rondom de Xantia. Momenteel staat ze geschorst in de winterslaap, te wachten op betere tijden. Oh ja, en ze is voorzien van twee nieuwe Michelin Energy voorbanden. Niet zo spannend natuurlijk, maar dat is de enige noemenswaardige verandering van de afgelopen periode.
Er gaat niets boven de Double Chevron
Re: Rob's Xantia
Het is alweer even stil in dit topic, hoogste tijd voor (korte) samenvatting. Moet eerlijk zeggen dat er vrijwel geen updates zijn rondom de Xantia. Momenteel staat ze geschorst in de winterslaap, te wachten op betere tijden. Oh ja, en ze is voorzien van twee nieuwe Michelin Energy voorbanden. Niet zo spannend natuurlijk, maar dat is de enige noemenswaardige verandering van de afgelopen periode.
Er gaat niets boven de Double Chevron
Re: Rob's Xantia
Zet je hem ‘s winters in de stalling omdat je hem lang wilt conserveren? (Vrij houden van pekel, regen en vocht)
En waar rijd je dan in deze dagen?
Op zich een mooi idee, ik denk er wel eens over om een mooie Xantia aan te schaffen om hem dan te stallen en weer tevoorschijn te toveren als het een echte oldtimer is.
En waar rijd je dan in deze dagen?
Op zich een mooi idee, ik denk er wel eens over om een mooie Xantia aan te schaffen om hem dan te stallen en weer tevoorschijn te toveren als het een echte oldtimer is.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Rob's Xantia
Nou, eigenlijk staat ze altijd in de stalling, omdat de vorige eigenaar haar ook altijd na gebruik binnen zette en ik het risico op vandalisme en schade in de binnenstad wil voorkomen. Nu staat ze gelukkig ver verwijderd van weersinvloeden en debielen die niet kunnen rijden/sturen. Op dit moment heb ik helaas nog geen twee auto, maar ik zit te denken aan een AX of XM (de twee uitersten zeg maar ) voor de wintermaanden. Zoiets bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.nl/aanbod/citro ... _page_link Echter, dan moet ik ook kijken hoe ik het parkeer issue oplos, daar de gemeente sindskort ook in mijn straat betaald parkeren heeft ingevoerd. Overigens, de boetes voor het overschrijden van de tijd liegen er niet om. 90 euro als je slechts een paar minuten te laat bent!
Goed voornemen. Er staan momenteel nog een behoorlijk aantal Xantia's te koop in Duitsland en Frankrijk met relatief lage kilometerstanden. Met name in Frankrijk is het aanbod 1A's en (turbo)diesels met lage kilometrages redelijk hoog. In Duitsland zijn voornamelijk luxere modellen, en over het algemeen T2. Ik heb het idee dat het aanbod Exlusive's V6 in Duitsland doorgaans iets groter is als in Frankrijk. Terwijl het aanbod VSX'en in Frankrijk juist beter vertegenwoordigd is. Misschien komt het omdat Fransen in de regel langer doorrijden met hun oude auto Alhoewel het er met de Crit'Air in FR niet gemakkelijker is geworden.Op zich een mooi idee, ik denk er wel eens over om een mooie Xantia aan te schaffen om hem dan te stallen en weer tevoorschijn te toveren als het een echte oldtimer is.
Re: Rob's Xantia
by Rob22 » Sun Dec 19, 2021 11:53 am
Er gaat niets boven de Double Chevron
Re: Rob's Xantia
Het probleem is dat ik een goede, liefst droge stalling nodig heb voor dat plan.
En zoals jij twijfelt tussen AX en Xm, twijfel ik tussen een supermooie Xantia en een dikke C6. Ook best twee uitersten trouwens
Een ander probleem is natuurlijk alle NFP onderdelen van al dat moois. Een AX is wat dat betreft wellicht de beste optie. Maar ook voor de XM zijn er nog best wat alternatieven voor al die NFP onderdelen. Een C6 daarentegen….
Ach ja luxe problemen van fans van een mooi automerk toch?
Misschien moet ik gewoon een tweedehands hybride ding aanschaffen en niet meer zeuren, maar ja het bloed kruipt waar…
En zoals jij twijfelt tussen AX en Xm, twijfel ik tussen een supermooie Xantia en een dikke C6. Ook best twee uitersten trouwens
Een ander probleem is natuurlijk alle NFP onderdelen van al dat moois. Een AX is wat dat betreft wellicht de beste optie. Maar ook voor de XM zijn er nog best wat alternatieven voor al die NFP onderdelen. Een C6 daarentegen….
Ach ja luxe problemen van fans van een mooi automerk toch?
Misschien moet ik gewoon een tweedehands hybride ding aanschaffen en niet meer zeuren, maar ja het bloed kruipt waar…
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Rob's Xantia
Zoiets als dit bijvoorbeeld, uit een van je vorige posts: https://www.leboncoin.fr/voitures/2088887264.htm
Die staat vlakbij mijn huisje in Frankrijk!
Maarja die 22000€ heb ik alleen niet zomaar liggen in huis. Bovendien voor dat geld koop je ook een hele mooie C6 op benzine…
Lastig!! Maar ik volg jouw posts over gespotte Xantia’s met veel plezier!
Die staat vlakbij mijn huisje in Frankrijk!
Maarja die 22000€ heb ik alleen niet zomaar liggen in huis. Bovendien voor dat geld koop je ook een hele mooie C6 op benzine…
Lastig!! Maar ik volg jouw posts over gespotte Xantia’s met veel plezier!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Rob's Xantia
Maarja die 22000€ heb ik alleen niet zomaar liggen in huis. Bovendien voor dat geld koop je ook een hele mooie C6 op benzine…
Tja, lastige afweging. Zowel de Activa als C6 is een lucratieve investering. Denk dat ik puur voor het uiterlijk zou gaan, en aangezien ik liefhebber ben van youngtimers zou ik waarschijnlijk kiezen voor de Activa V6. Alhoewel, de C6 is onderhand ook al een youngtimer.. Man, wat gaat de tijd hard , ik kan me de introductie nog herinneren, ben toen vrijwel direct naar de dichtstbijzijnde dealer gefietst om de officiële brochure te bemachtigen. @Time flies
Als je het vanuit praktisch oogpunt bekijkt kom je tot deze conclusie: naast dat een AX is voordeliger is in aanschaf en onderhoud, zijn er meer van gefabriceerd dan van de XM, en de Ax is langer op de markt geweest. Dat zou betekenen dat de onderdelen voorziening van de AX beter op orde is dan die van de XM. Dat klink logisch. Echter, ik weet ook wel dat na verloop van tijd specialisten en hobbyisten het eea weggooien van economisch afgeschreven modellen, en meestal de onderdelen van de iets exotischere modellen/uitvoeringen (waaronder ik de XM en C6 reken) bewaren. Dat kan wel eens ten gunste zijn voor auto's als de Xm, en in de toekomst de C6. Dat maakt bovendien dat er momenteel misschien wel meer originele (NOS) onderdelen voor de Xm zijn dan voor de AX.. Maar met de juiste imitatie onderdelen kun je ook aardig wat bereiken. Ik blijf nog even in dubio.. wie weet wordt het een mooie Xm, een praktische AX, of toch een ZX..Een ander probleem is natuurlijk alle NFP onderdelen van al dat moois. Een AX is wat dat betreft wellicht de beste optie. Maar ook voor de XM zijn er nog best wat alternatieven voor al die NFP onderdelen. Een C6 daarentegen….
Dat kun je altijd nog doen zodra we verplicht worden van uit de EUMisschien moet ik gewoon een tweedehands hybride ding aanschaffen en niet meer zeuren
Er gaat niets boven de Double Chevron
Re: Rob's Xantia
Een ZX is eigenlijk niet eens zo'n gek idee denk ik? Die heeft zo'n beetje alle voordelen van een AX (zeker als 1.4), maar het is toch net iets "meer auto" zou ik verwachten. Ik zie je er op zich ook wel voor aan om een ZX Exclusive of zoiets uit Frankrijk te halen . Alleen dan schiet je je doel van een goedkoop en simpel pekelbakje weer voorbij... Goedkoper en simpeler dan een XM is het dan weer wel.
Overigens is €90 voor een paar minuten te laat hetzelfde als in Leeuwarden. Daar was mijn eerste en tot dusver enige parkeerboete ook al zo hoog in 2017... En daar kwam dan ook nog eens €9 administratiekosten bij!
Overigens is €90 voor een paar minuten te laat hetzelfde als in Leeuwarden. Daar was mijn eerste en tot dusver enige parkeerboete ook al zo hoog in 2017... En daar kwam dan ook nog eens €9 administratiekosten bij!