Humor en zo

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Ja hoor! Geweldig! :lol: :lol: :lol: :thumbup:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Humor en zo

Post by Breeze »

Chris Rae2.jpg
Chris Rae2.jpg (126.45 KiB) Viewed 2585 times
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

:lol: :lol: :lol:
Thuiswerken, heb ik ook altijd graag gewild, op een of andere manier kon dat niet. :(
Nu wel trouwens. :)
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Zat van de week te kijken naar een aflevering van "De slimste mens"
Vraag: "Wat is de benaming van een handle in het dashboard die vroeger in auto's zat met als doel de motor op te warmen? "
Aanvankelijk dacht ik: "rolhoes of radiator jaloezie" vervolgens: "Nee rolhoes kan niet want die heeft een kettinkje i.p.v. een handle", blijft alleen de jaloezie over"
Het "juiste antwoord" zou volgens de samenstellers van het programma moeten zijn: "De choke" :lol:
Ergo: van zowat een eeuw autogeschiedenis is nu al niks meer blijven hangen. :(

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Humor en zo

Post by Breeze »

Ja, ik had dezelfde ervaring. Eerste reactie: wat een oenen. Maar als je nadenkt kun je met een paar kromme redeneerwegen er op uitkomen dat je in de tijd dat je de choke gebruikt waar hij voor ontworpen is, de motor ondertussen op temperatuur is.

Deze dan maar (gepikt van vleesboek):
DS in tent.jpg
DS in tent.jpg (109.03 KiB) Viewed 2533 times

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Ha Ha! Ik heb het ook overwogen, in 2001 ruilde ik de KIP caravan van 4,40m in voor een Elddis van 5,60m, onze overweging daarbij was: "caravan groter en geen lastige voortent meer".
Dat bevalt heel goed maar op een gegeven moment vroeg ik me af waarom er niet alleen een tentrail aan de voorkant zit maar ook aan de achterkant, dit zou dus de mogelijkheid bieden voor een "achtertent" waarin met afmetingen 5,60x2,50 prima een Xantia break zou kunnen staan. :lol:
Het is nooit zover gekomen, 3 weken per jaar buiten, daar zou hij toch tegen moeten kunnen? :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
citroen23
Posts: 252
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Humor en zo

Post by citroen23 »

Voor degene die nog bladveren zoekt voor z'n xantia achter :D

https://www.altijdraakpenders.nl/produc ... r-8592042/
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Humor en zo

Post by Feije »

Ik kan me nog voorstellen dat iemand zo gek is op hulpveren onder een Xantia te monteren, maar een bladveer!? Hoe moet ik me dat voorstellen?
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Humor en zo

Post by Feije »

henkr wrote: Wed Dec 23, 2020 2:01 pmHet "juiste antwoord" zou volgens de samenstellers van het programma moeten zijn: "De choke" :lol:
Dat raakt natuurlijk kant noch wal. Dat programma wordt toch gepresenteerd door Philip Freriks? Die ouwe man die toen ik nog héél klein was het journaal presenteerde. Die zou oud genoeg moeten zijn om zoiets te weten.

Aangezien je het mengsel rijker maakt met de choke, zou ik zelfs zeggen dat je er een koelere verbranding door krijgt dan wanneer je geen choke zou gebruiken. Het is totale waanzin om te stellen dat de choke "het doel heeft" om de motor op te warmen, omdat je dan oorzaak en gevolg compleet door elkaar haalt. [/rant]
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Klopt! en dan heeft die van Rossem zich ook ooit nog eens geprofileerd als autoliefhebber! :(
Bovendien heb ik bij mijn weten nog nooit een choke-handle gezien, was altijd gewoon een knop.
Leuk detail en voor sommigen verwarrend: bij mijn 2CV stond op de chokeknop een S en op de startknop een D, resp. Starter en Demarreur. :)
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply