Humor en zo
Re: Humor en zo
Thuiswerken, heb ik ook altijd graag gewild, op een of andere manier kon dat niet.
Nu wel trouwens.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Humor en zo
Zat van de week te kijken naar een aflevering van "De slimste mens"
Vraag: "Wat is de benaming van een handle in het dashboard die vroeger in auto's zat met als doel de motor op te warmen? "
Aanvankelijk dacht ik: "rolhoes of radiator jaloezie" vervolgens: "Nee rolhoes kan niet want die heeft een kettinkje i.p.v. een handle", blijft alleen de jaloezie over"
Het "juiste antwoord" zou volgens de samenstellers van het programma moeten zijn: "De choke"
Ergo: van zowat een eeuw autogeschiedenis is nu al niks meer blijven hangen.
Groet Henk
Vraag: "Wat is de benaming van een handle in het dashboard die vroeger in auto's zat met als doel de motor op te warmen? "
Aanvankelijk dacht ik: "rolhoes of radiator jaloezie" vervolgens: "Nee rolhoes kan niet want die heeft een kettinkje i.p.v. een handle", blijft alleen de jaloezie over"
Het "juiste antwoord" zou volgens de samenstellers van het programma moeten zijn: "De choke"
Ergo: van zowat een eeuw autogeschiedenis is nu al niks meer blijven hangen.
Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Humor en zo
Ja, ik had dezelfde ervaring. Eerste reactie: wat een oenen. Maar als je nadenkt kun je met een paar kromme redeneerwegen er op uitkomen dat je in de tijd dat je de choke gebruikt waar hij voor ontworpen is, de motor ondertussen op temperatuur is.
Deze dan maar (gepikt van vleesboek):
Adri
Deze dan maar (gepikt van vleesboek):
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Humor en zo
Ha Ha! Ik heb het ook overwogen, in 2001 ruilde ik de KIP caravan van 4,40m in voor een Elddis van 5,60m, onze overweging daarbij was: "caravan groter en geen lastige voortent meer".
Dat bevalt heel goed maar op een gegeven moment vroeg ik me af waarom er niet alleen een tentrail aan de voorkant zit maar ook aan de achterkant, dit zou dus de mogelijkheid bieden voor een "achtertent" waarin met afmetingen 5,60x2,50 prima een Xantia break zou kunnen staan.
Het is nooit zover gekomen, 3 weken per jaar buiten, daar zou hij toch tegen moeten kunnen?
Dat bevalt heel goed maar op een gegeven moment vroeg ik me af waarom er niet alleen een tentrail aan de voorkant zit maar ook aan de achterkant, dit zou dus de mogelijkheid bieden voor een "achtertent" waarin met afmetingen 5,60x2,50 prima een Xantia break zou kunnen staan.
Het is nooit zover gekomen, 3 weken per jaar buiten, daar zou hij toch tegen moeten kunnen?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Humor en zo
Voor degene die nog bladveren zoekt voor z'n xantia achter
https://www.altijdraakpenders.nl/produc ... r-8592042/
https://www.altijdraakpenders.nl/produc ... r-8592042/
Re: Humor en zo
Ik kan me nog voorstellen dat iemand zo gek is op hulpveren onder een Xantia te monteren, maar een bladveer!? Hoe moet ik me dat voorstellen?
Re: Humor en zo
Dat raakt natuurlijk kant noch wal. Dat programma wordt toch gepresenteerd door Philip Freriks? Die ouwe man die toen ik nog héél klein was het journaal presenteerde. Die zou oud genoeg moeten zijn om zoiets te weten.
Aangezien je het mengsel rijker maakt met de choke, zou ik zelfs zeggen dat je er een koelere verbranding door krijgt dan wanneer je geen choke zou gebruiken. Het is totale waanzin om te stellen dat de choke "het doel heeft" om de motor op te warmen, omdat je dan oorzaak en gevolg compleet door elkaar haalt. [/rant]
Re: Humor en zo
Klopt! en dan heeft die van Rossem zich ook ooit nog eens geprofileerd als autoliefhebber!
Bovendien heb ik bij mijn weten nog nooit een choke-handle gezien, was altijd gewoon een knop.
Leuk detail en voor sommigen verwarrend: bij mijn 2CV stond op de chokeknop een S en op de startknop een D, resp. Starter en Demarreur.
Bovendien heb ik bij mijn weten nog nooit een choke-handle gezien, was altijd gewoon een knop.
Leuk detail en voor sommigen verwarrend: bij mijn 2CV stond op de chokeknop een S en op de startknop een D, resp. Starter en Demarreur.
"La meilleure voiture française jamais construite"