De V6 Break van Breeze

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Op hun website kan je alle info vinden. ‘k Heb het met snellezen doorgenomen en heb de indruk dat het minimaal WW en/of RM niveau is. En dat wordt ook bevestigd door mijn KNAC zegsman.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

H@ns wrote: Fri Oct 01, 2021 5:59 pm Ik heb in mijn rijdende bestaan al best vaak gebruik moeten maken van de ANWB
Ik nog nooit! :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Kan iemand opzoeken achter welke zekering de dashboardverlichting zit? Kan hem niet vinden.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Zonder te kijken zou ik verwachten dat ie op stadslicht aangesloten zit maar jij hebt een ander schema dan ik.
edit: Zit net in de Haynes te loeren: F4: Left-hand sidelight, right-hand taillight. (5A)
F9: Right-hand sidelight, left-hand taillight (5A)
Daarnaast nog F19: Sidelights (ook 5A)
Er zijn een aantal zekeringen waar "instrument panel" vermeld wordt maar dat lijkt weinig zoden aan de dijk te zetten zoal bijvoorbeeld F12 want die verzorgt ook remlichten en AR lichten en wordt dus vanuit het contact-circuit gevoed.
Verder: wat ik me van eerder gelezen storingen herinner is dat vaak bij uitval van de dashverlichting de dimmer overleden zou kunnen zijn.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by JW-C5 »

@ Breeze,

Ben je er zeker van dat de dimmer niet per ongeluk teruggedraaid is?
Ik herinner me van het oude forum zo'n geval ;)

Mocht dit niet de oorzaak zijn, en je woensdag nog niet weten hoe het elektrisch in elkaar zit, dan kan ik via je VIN (die ik ergens heb) in SEDRE opzoeken hoe dat bij jou zit.
Laat maar weten, tegen die tijd.

Groet,
JW
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Dank voor het meedenken. Probleem is dat ik nu in Frankrijk een Cit-rally aan het rijden ben.
@JW, ik heb natuurlijk eindeloos gezwengeld aan de dimmer maar dat is het dus niet. Dus graag een advies.

D82AE2DF-0015-4BFB-AC6F-1D3F4A9CA5E2.jpeg
D82AE2DF-0015-4BFB-AC6F-1D3F4A9CA5E2.jpeg (248.07 KiB) Viewed 1961 times
De rally begon goed met een vastlopers in de blubber. Gelukkig was er een boer met een grote trekker bereid om me er uit te sleuren.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by JW-C5 »

Zo, ook jij hebt dus slecht weer daar :shock:
Mooi dat je een trekhaak hebt, anders wordt het best een probleem om je eruit te halen....

Ik zal dat proberen woensdag voor je uit te zoeken. Dan meld ik me wel weer.

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

JW-C5 wrote: Sat Oct 09, 2021 12:20 am Mooi dat je een trekhaak hebt, anders wordt het best een probleem om je eruit te halen....
Er zit nog ergens een sleepoog verstopt achter de bumper maar ik zou ook meer vertrouwen hebben in een centraal punt zoals een trekhaak.
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Dat vastlopen in de modder van mijn koplastige V6 geschiedde tijdens de Citron Pressé op de enige regendag, afgelopen woensdag. In deze proloog dacht mijn navigator dat een stippellijn op de kaart ook mocht/moest worden gereden. Bemoedigend was wel dat we gezelschap hadden van een Saxo.

Xant en Saxo en modder.jpg
Xant en Saxo en modder.jpg (188.14 KiB) Viewed 1910 times

Uiteraard ben je als bestuurder op z'n minst medeverantwoordelijk als de zaak vastloopt in de blubber. In dit geval zagen we dat het steeds slechter werd en dus besloten we om achteruit terug te rijden. Door het regenachtige weer had ik slecht zicht in de spiegels, raakte ik van het pad en gleed weg in de bermkuil.

Modder 2.jpg
Modder 2.jpg (254.75 KiB) Viewed 1910 times

Gelukkig was er een enthousiaste boer in de omgeving die gelijk zijn grootste en sterkste tractor van stal haalde en moeiteloos de vis weer op het droge trok.

Modder en tractor (klein).jpg
Modder en tractor (klein).jpg (226.59 KiB) Viewed 1910 times

Eind goed al goed.

Adri
Last edited by Breeze on Sun Oct 10, 2021 8:56 pm, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

V6 met modder 1.jpg
V6 met modder 1.jpg (167.53 KiB) Viewed 1908 times
V6 met modder 2.jpg
V6 met modder 2.jpg (195.8 KiB) Viewed 1908 times
Ik overweeg om er blanke lak overheen te spuiten en zo verder te rijden.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply