Bert's break
Re: Bert's break
Hoe dan ook: hier nog wat nuttige info over de 4hp20:
https://shop.ukrtrans.biz/wp-content/up ... F4HP20.pdf
https://shop.ukrtrans.biz/wp-content/up ... F4HP20.pdf
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Bert's break
Dat is zeker nuttige info! Dankjewel!
Re: Bert's break
graag gedaan! misschien eentje voor de FAQ? wel even op de server downloaden dan want je weet nooit hoe lang die externe links blijven bestaan
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: Bert's break
Update: ik had voorgesteld om een externe deskundige te raadplegen. Mijn broer stelde voor om aan het revisiebedrijf te vragen of ze daar iemand voor kenden. Hun antwoord was dat ze eerst wel een rapport zouden opstellen over wat er precies gebeurt was en hoe het kan dat dit gebeurt en toch niet onder garantie valt. Dat leek mij ook wel nuttig.
Dat was ruim een week geleden. Mijn broer heeft hen gisteren een email gestuurd. Dit was hun reactie (Autrans, het revisiebedrijf):
Het vreemde is dat ze eerst 50% zouden "meebetalen". Daarom stuurde mijn broer weer een email en daarop kwam onderstaand antwoord:
Dit was wel een verassing! Het onderdeel was dus wél vervangen! Nu kunnen er volgens mij 2 dingen aan de hand zijn geweest: 1) het revisiebedrijf heeft een fout gemaakt in hun werkzaamheden of 2) het onderdeel dat erin gezet is is van inferieure kwaliteit.
Gisteren heeft mijn broer laten weten dat hij het gaat betalen. Er zit dan weer een jaar garantie op maar mijn broer zegt dat hij dat niet aan mij doorgeeft. Maar als de bak weer zo snel kapot gaat ga ik er toch vanuit dat Autrans slecht werk levert, ook al zeggen zowel mijn broer als Bart van de Garage van Toen dat Autrans een bedrijf is dat goed staat aangeschreven.
Dat was ruim een week geleden. Mijn broer heeft hen gisteren een email gestuurd. Dit was hun reactie (Autrans, het revisiebedrijf):
Code: Select all
Wij hebben in januari 2019 de bak gereviseerd, met daarop een jaar garantie.
Nu hebben wij de losse bak aangeleverd gekregen met een probleem erin
Blijkt een onderdeel defect te zijn die we toen ook vervangen hebben.
Er zit een jaar garantie op de revisie, deze is inmiddels ruim verstreken.
De kosten voor de revisie bedragen €1878,00 ex BTW.
Uit coulance overweging willen wij een groot deel van de huidige revisie niet doorbelasten
En willen het bedrag afronden €1125 ex BTW (bijdrage van 40%)
Code: Select all
Denk dat ik niet geheel duidelijk ben overgekomen de vorige keer.
Het onderdeel dat is gaan “wandelen” zit in een onderdeel wat de vorige keer vervangen is.
Dit nieuwe onderdeel is weer defect gegaan en daardoor is er een onderdeel wat borgen moet eruit gelopen.
Die 50% heb ik niet opgeschreven, maar als ik dat gezegd heb moet ik me daar aan houden en ga ik dat ook doen natuurlijk.
Dan is het bedrag €939 ex BTW
Verzending ga ik dan ook regelen.
Gisteren heeft mijn broer laten weten dat hij het gaat betalen. Er zit dan weer een jaar garantie op maar mijn broer zegt dat hij dat niet aan mij doorgeeft. Maar als de bak weer zo snel kapot gaat ga ik er toch vanuit dat Autrans slecht werk levert, ook al zeggen zowel mijn broer als Bart van de Garage van Toen dat Autrans een bedrijf is dat goed staat aangeschreven.
Re: Bert's break
Dat bedrijf heeft ook genoeg negatieve feedback ....
Was ook op het oude forum te lezen.
Was ook op het oude forum te lezen.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: Bert's break
Ik heb daar niet naar gekeken. Bart zei dat ze van Citroën Nederland de bakken ook bij Autrans moesten laten repareren (toen hij nog in een Citroëngarage werkte). Daar kunnen natuurlijk ook andere redenen dan kwaliteit voor zijn geweest, bijvoorbeeld financiële.
EDIT: ik heb toch voor de gein even gezocht maar ik vind zo snel eigenlijk alleen maar positieve reacties.
EDIT: ik heb toch voor de gein even gezocht maar ik vind zo snel eigenlijk alleen maar positieve reacties.
Re: Bert's break
Mooi , het is dan ook al even terug ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: Bert's break
De 31DSBS moet binnenkort nieuwe APK dus hij is vandaag bij de GvT.
De lijst:
- remblokken vervangen
- 2 nieuwe banden
- Lhm verversen
- Motorolie, oliefilter, pollenfilter, luchtfilter, benzinefilter, bougies
- Stuurhoes
- Lambda sensor
De V6 break staat al lang bij de GvT maar heeft deze week ook een diagnose gekregen:
- accu
- linker achterraam gaat moeizaam
- Zonnedak schuift niet
- Koelproblemen
- ABS sensor rechtsvoor
- Motor flushen (klepstoters tikken)
- Multiriem
- Stabilisatorstang
- uitlaat midden + achter
- hydrauliekleidingen
- probleem met zakken als de auto een dag stil staat
- banden
- stuurkogel rechts
- remslangen
- airconditioning
- stoelverwarming
Ik heb afgesproken dat hij eerst gaat uitzoeken wat er precies aan de hand is met het koelsysteem. Misschien is er een koppakking lek maar misschien ook wel iets anders. Afgezien van het koelprobleem lijkt het mij voornamelijk normale slijtage.
De lijst:
- remblokken vervangen
- 2 nieuwe banden
- Lhm verversen
- Motorolie, oliefilter, pollenfilter, luchtfilter, benzinefilter, bougies
- Stuurhoes
- Lambda sensor
De V6 break staat al lang bij de GvT maar heeft deze week ook een diagnose gekregen:
- accu
- linker achterraam gaat moeizaam
- Zonnedak schuift niet
- Koelproblemen
- ABS sensor rechtsvoor
- Motor flushen (klepstoters tikken)
- Multiriem
- Stabilisatorstang
- uitlaat midden + achter
- hydrauliekleidingen
- probleem met zakken als de auto een dag stil staat
- banden
- stuurkogel rechts
- remslangen
- airconditioning
- stoelverwarming
Ik heb afgesproken dat hij eerst gaat uitzoeken wat er precies aan de hand is met het koelsysteem. Misschien is er een koppakking lek maar misschien ook wel iets anders. Afgezien van het koelprobleem lijkt het mij voornamelijk normale slijtage.
Re: Bert's break
Wat betreft het koelsysteem: Kan dit wellicht het "Adri-fenomeen" zijn?
D.w.z. een zodanig gezwollen pakking in het thermostaathuis dat de doorstroming belemmerd wordt?
Groeten Henk
D.w.z. een zodanig gezwollen pakking in het thermostaathuis dat de doorstroming belemmerd wordt?
Groeten Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Bert's break
Om een goede analyse te maken van een evt. "Adri-fenomeen" koelprobleem (nomen est omen), heb ik toch wat meer details nodig.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen